Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-15, 03:23
  #1
Medlem
Trodde aldrig jag skulle deppa över en tjej! Förstår inte hur tjejer tänker!

Jag har ett problem som gör att min livskvalitet sjunker så fruktansvärt. Självklart är det ett jävla i-landsproblem men jag mår så fruktansvärt dåligt emellanåt så jag vet inte vart jag ska ta vägen...Det handlar om en tjej givetvis. Vi träffades genom gemensamma vänner för två år sedan och höll kontakten via internet (hon reste i Asien och Australien). Värt att nämnas är att hon tog kontakten både IRL (kom fram och presenterade sig själv) och facebook.

Tiden gick och hon kom hem – vi höll kontakten via msn...träffades på en fest när hon varit hemma några månader och jag uppfattade som att hon knappt hälsade på mig(tänkte att hon kanske var blyg eller nåt)...efter det så drack jag mig relativt redlös och strulade med hennes systers kompis (är rätt säker på att hon såg det)...efter det hörde jag inte av henne tills en onsdag några månader efteråt då hon plötsligt skrev på msn och frågade om jag skulle ut till helgen...hon var givetvis full men ändå...Vi träffades inte på ett bra tag ( hon bor i helsingborg och jag i malmö)...Jag skrev till henne på msn nån gång några månader efter den senaste kontakten innan hon skulle åka utomlands några veckor, men vi hördes knappt efter det....Såg att hon var inne på msn men jag skrev inte till henne och hon skrev inte till mig, men hon var alltid i mina tankar och spökade.
Träffade en kille på krogen som kan betraktas som gemensam vän och han sa helt plötsligt "Jag kanske säger detta för att jag är full men Du gjorde aldrig tillräckligt för att få Sarah"...Gjorde aldrig tillräckligt, tänkte jag…hon visade ju inte ens att hon var intresserad…
Så en dag i sommras när jag var redlösare än redlös i hennes hemstad helsingborg så såg jag plötsligt henne och jag tog kontakt och vi snackade lite om gemensamma händelser..hände väl inget mer men jag skrev till ehnne på msn onsdagen efter och vi hade väl ett litet samtal om helgen och övriga händelser.

Sen träffades vi på en nattklubb och hon tog med mig till hennes bord med arbetskamrater och sen drog hon med mig hem till henne där vi endast myste i hennes säng...Och veckan efter höll vi kontakten via msn där jag kastades via hopp och förtvivlan pga det hon skrev osv...(t.ex så skrev jag "jag hoppas vi ses i malmö ute då" och hon svarade "det gör vi säkert"...såg det som en diss om jag mådde förbannat dåligt över)...men väl till helgen så träffades vi på en krog innan stängning och jag följde henne hem där vi återigen myste tills efermiddagen dagen efter...Jag skulle ut på kvällen efter, vilket hon med skulle så jag smsade henne när jag kommit hem och tackade för en trevlig natt/morgon och frågade om hon skulle ut men hon svarade aldrig på det...så jag började undra om hon inte fått smset eller...började skriva till henne dagen efter och frågade om hon fått det...och det hade hon och hon bad om ursäkt till varför hon inte svarat - sa att hon hade haft mycket stressigt på jobbet och så...

jag höll god min och sa att det var lugnt men jag fattade vinken eftersom jag inte är dum...så efter det så undvek jag henne ett bra tag...tänkte glömma henne så jag började gå ut mycket mer än vanligt...i två veckor gick jag ut tre ggr/vecka och träffade en ny tjej varje utekväll för att försöka dämpa sorgen...men jag smsade tillslut HENNE när jag var full och frågade om allt var bra med henne osv...hon svarade inte på sms:et, vilket gjorde att jag tappade alla förhoppningar men så plötsligt svarade hon på ett community morgonen efter att hon inte ahde några pengar på mobilen och att allt var bra med henne och frågade om det var bra med mig....(normalt sett skriver vi aldrig till varandra på det där communityt så jag såg det som positivt)

Veckan efter skriver hon till mig på msn "Hej Peter, läget med dig?" också håller vi en konversation som hon håller igång ihärdigt...

Veckorna går och vi håller kontakten via msn...varannan skriver först osv...psykologiskt spel...det hände dock att jag loggade in och hon inte skrev och dom stunderna beslutar jag mig för att glömma henne...mådde dåligt men kände att det var bäst så..
Sen helt plötsligt skriver hon på msn när hon är full en onsdag ensam hemma i sitt föräldrahem....hon verkar vara relativt på iaf även om hon inte stöter på mig öppet...dock håller jag en låg profil eftersom jag inte vill bli sårad...

Förstår inte hur tjejer tänker….träffade en annan under tiden hon ovan var i Australie, såg redan från början att hon gillade mig…dansade med henne och såg henne på samma krog osv…tog rätt lång tid innan gångerna jag såg henne men en gång lånade jag ut min mobil till henne när hon tappat sin kompis…sen fick jag tillbaka den, hon tackade och gick bara därifrån…fattade ingenting? Kunde hon inte stanna och småprata, visa att hon var intresserad? Hände att ajg såg henne på krogen och jag märkte att hon verkligen inte låtsades se mig….sen helt plötsligt så träffas vi på samma krog och hon börjar snacka…vi dansar och hon frågar om mitt nummer och om vi ska ses i veckan…jag vill såklart det och vi gör det…det leder dock ingen vart eftersom jag avstyr det hela efter ett tag….men varför detta jävla krångel??? Varför inte visa från början att hon är intresserad?? Fattar inte hur tjejer tänker…tog bara detta som exempel över hur oerhört komplicerad tjejer är!


Hur ska jag gå vidare? jag kastas mellan hopp och förtvivlan med den första tjejen! Allt detta gör mig så fruktansvärt förvirrad...! Jag vet att hon tycker att jag är snygg....och jag vet att jag kan skaffa en ny tjej så fort jag går ut (inge skryt eftersom jag inte tjänar på det här) men jag vill bara ha henne....kan inte tänka mig ett liv utan henne....och jag kan aldrig tänka mig att skaffa en tjej jag hittat på krogen.
Jag vet inte alls om hon är intresserad eller inte…..enligt hennes killkompis hade jag ju inte visade mig intresserad förut så har jag visade det nu?? Jag har ju smsat henne två ggr utan att ha fått svar tex (se ovan)….
Ursäkta mina stavfel och allt men jag sitter här en tisdag och super och mår så fruktansvärt dåligt…Folk börjar undra vad fan det är med mig som är så deprimerad….
Citera
2008-10-15, 03:33
  #2
Medlem
Idaistheshits avatar
Men herregud människa?

Vad jag reagerar över är att ni endast pratar på krogen, då ni är fulla dvs eller via internet?

Hmm kanske har jag fel, men räknas ens det som en relation? Har ni nån gång träffats utan alkohol eller vara varit hemma?

Nae, jag tror du ska glömma henne. Eller försöka ta ert s.k "förhållande" till en högre nivå, som kanske då skulle vara värd att deppa över.
Citera
2008-10-15, 03:33
  #3
Medlem
RiddareRalfs avatar
Alla dessa spel.
Var ärlig, ta kontakt med henne och säg hur det är helt enkelt. Är du kär i henne så förklara det men skriv ingen jävla lång berättelse om Australien och annat skit...
Citera
2008-10-15, 03:34
  #4
Medlem
berntzies avatar
Blockera henne på msn, ta bort hennes nummer från mobilen. Svara inte henne när hon hör av sig.

Värt ett försök ivartfall.

De här nymodigheterna som msn, sms och så vidare är inte bra för en relation i startfasen, blir mycket psykologiskt spel som du själv skriver.
Citera
2008-10-15, 03:35
  #5
Medlem
berntzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idaistheshit
Men herregud människa?

Vad jag reagerar över är att ni endast pratar på krogen, då ni är fulla dvs eller via internet?

Hmm kanske har jag fel, men räknas ens det som en relation? Har ni nån gång träffats utan alkohol eller vara varit hemma?

Nae, jag tror du ska glömma henne. Eller försöka ta ert s.k "förhållande" till en högre nivå, som kanske då skulle vara värd att deppa över.

Stod det inte någonstans i all text att de låg och myste i sängen efter en kväll fram tills nästa dags eftermiddag? Orkar inte läsa om allt, men har för mig det iallafall.
Citera
2008-10-15, 03:39
  #6
Medlem
Idaistheshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berntzie
Stod det inte någonstans i all text att de låg och myste i sängen efter en kväll fram tills nästa dags eftermiddag? Orkar inte läsa om allt, men har för mig det iallafall.



"Sen träffades vi på en nattklubb och hon tog med mig till hennes bord med arbetskamrater och sen drog hon med mig hem till henne där vi endast myste i hennes säng..."


Jo, efter att de varit på kogen ja. Står iofs aldrig hur länge de var kvar där. Men jag tycker att det är ett väldigt konstigt förhållande iaf. Om det ens räknas som det.
Citera
2008-10-15, 03:39
  #7
Medlem
Kan du inte prata med henne då och säga att du vill annat än att bara träffa henne på krogen?

Bestämmer ni er liksom för att gå ut tillsammans eller hur går det till när ni ska träffas?

Enligt mig tycker jag att du ska lägga alkoholen åt sidan en gång och försöka träffa henne på tu man hand.. Filmkväll kanske? En klassiker som brukar funka!
Citera
2008-10-15, 03:40
  #8
Medlem
berntzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idaistheshit
".men väl till helgen så träffades vi på en krog innan stängning och jag följde henne hem där vi återigen myste tills efermiddagen dagen efter"

Där var det! Visst är det ett konstigt förhållande, men de har träffats utan att vara fulla eller på krogen!
Citera
2008-10-15, 03:42
  #9
Medlem
Idaistheshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berntzie
Där var det! Visst är det ett konstigt förhållande, men de har träffats utan att vara fulla eller på krogen!


Mm, en gång ja (enligt texten). Och eftersom de gick hem från krogen så hade de nog fortfarande alkohol i kroppen och knoppen.
Citera
2008-10-15, 03:43
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idaistheshit
Men herregud människa?

Vad jag reagerar över är att ni endast pratar på krogen, då ni är fulla dvs eller via internet?

Hmm kanske har jag fel, men räknas ens det som en relation? Har ni nån gång träffats utan alkohol eller vara varit hemma?

Nae, jag tror du ska glömma henne. Eller försöka ta ert s.k "förhållande" till en högre nivå, som kanske då skulle vara värd att deppa över.

Okej.."Träffades via gemensamma vänner" kan mycket väl innebära att vi träffats i ett nyktert tillstånd, eller hur? Men att vi har någon form av förhållande kan jag, liksom du, inte påstå. Det är just det jag vill ändra på...Ponera att jag kanske kysst 75 tjejer och en enda gång har det verkligen känts rätt, är det då inte värt att satsa på?
Citera
2008-10-15, 03:46
  #11
Medlem
Idaistheshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfons88
Okej.."Träffades via gemensamma vänner" kan mycket väl innebära att vi träffats i ett nyktert tillstånd, eller hur? Men att vi har någon form av förhållande kan jag, liksom du, inte påstå. Det är just det jag vill ändra på...Ponera att jag kanske kysst 75 tjejer och en enda gång har det verkligen känts rätt, är det då inte värt att satsa på?



Då säger jag som en annan redan gjort, skippa alkoholen och kör en filkväll eller dyligt. RING istället för att skicka sms, blir ju svårare för henne att säga nej då
Citera
2008-10-15, 03:48
  #12
Medlem
berntzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idaistheshit
Då säger jag som en annan redan gjort, skippa alkoholen och kör en filkväll eller dyligt. RING istället för att skicka sms, blir ju svårare för henne att säga nej då

Nej! Hon verkar ju uppskatta det här "spelet". och min teori är att om man totalignorerar en sån här brutta kommer hennes ögon öppnas. Visst det är en jekla chansning, men om hon sedan hör av sig och vill träffas och så vidare, då vet man att det är på riktigt.

Bra på så sätt att du verkligen får besked utan att behöva fråga!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback