Citat:
Ursprungligen postat av nylontoppen
kanoner, tackar !
Har ett problem till... helt underbart, min dator svarar inte på internetet nu...
köpte en nätverkskabel, den lyser och allt så sätt när jag kopplat in det, men internet explorer står ändå bara i "anslutning misslyckats"
vad göra ?
Har du drivrutiner till kortet? Har du anslutning till internet i övrigt förutom att webbläsaren inte fungerar? Prova pinga någon och se om du får svar, öppna startmenyn -> kör (eller sökrutan om du kör vista) -> skriv in CMD.
Sedan skriver du: ping ipnummer och trycker Enter.
Exempel: ping google.se
Får du inget svar har du alltså ingen kontakt med internet över huvudtaget, då är nästa steg att öppna enhetshanteraren och kolla om drivrutinen ens är installerad (Högerklicka på Den här datorn [Dator om du kör Vista], klicka på maskinvara, sedan enhetshanteraren. Sedan ser du under "nätverkskort" ifall det är ett gult frågetecken som ikon, isåfall högerklickar du på det kortet och väljer "uppdatera drivrutin", om du har skiva lägger du in den nu - annars kan du prova uppdatera det manuellt. Om inte det heller fungerar får du ge dig in på att leta drivrutiner på nätet från en annan dator.
Om du inte vill öppna burken för att se vad det är för drivrutiner du ska ha rekommenderar jag programmet Everest home edition som du kan ladda hem här:
http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Lycka till!