Citat:
Ursprungligen postat av nylontoppen
kanoner, tackar !
Har ett problem till... helt underbart, min dator svarar inte p internetet nu...
kpte en ntverkskabel, den lyser och allt s stt nr jag kopplat in det, men internet explorer str nd bara i "anslutning misslyckats"
vad gra ?
Har du drivrutiner till kortet? Har du anslutning till internet i vrigt frutom att webblsaren inte fungerar? Prova pinga ngon och se om du fr svar, ppna startmenyn -> kr (eller skrutan om du kr vista) -> skriv in CMD.
Sedan skriver du: ping ipnummer och trycker Enter.
Exempel: ping google.se
Fr du inget svar har du allts ingen kontakt med internet ver huvudtaget, d r nsta steg att ppna enhetshanteraren och kolla om drivrutinen ens r installerad (Hgerklicka p Den hr datorn [Dator om du kr Vista], klicka p maskinvara, sedan enhetshanteraren. Sedan ser du under "ntverkskort" ifall det r ett gult frgetecken som ikon, isfall hgerklickar du p det kortet och vljer "uppdatera drivrutin", om du har skiva lgger du in den nu - annars kan du prova uppdatera det manuellt. Om inte det heller fungerar fr du ge dig in p att leta drivrutiner p ntet frn en annan dator.
Om du inte vill ppna burken fr att se vad det r fr drivrutiner du ska ha rekommenderar jag programmet Everest home edition som du kan ladda hem hr:
http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Lycka till!