2008-10-14, 23:27
Medlem
Sökte lite och såg att det fanns en tråd om detta, men den var 1 år gammal och tänkte att det kanske tillkommit någon som jobbar/jobbat med det.

Har redan ett fulltidsjobb men så försöker en vän rekrytera mig till detta

Jag har inte speciellt bra koll på varken företaget eller vissa effekter som aloe vera sägs inbringa, har googlat lite smått men alltid intressant med kommentarer.

Vad säger folket
Citera
2008-10-14, 23:34
Bannlyst
Det är pyramidspel. Håll dig borta.
Citera
2008-10-15, 02:55
Medlem
Håll dig borta vad än din polare säger, "SUCK" att sådna här skit"företag" ska komma på tal igen....
Citera
2008-10-15, 15:02
Medlem
Forever Living är multilevel marketing (MLM), precis som amway osv, knappt förtäckt pyramidspel.

En släktning (som verkligen borde veta bättre) blev indragen i Forever Living, och nu ylar hon om hur bra Aloe Vera är hela tiden. Hon har gett mig några av deras produkter (i helvete att jag skulle köpa dom) och dom är sämre än motsvarande som man kan köpa på ICA.

Om du går med i nån MLM för att tjäna pengar handlar det om att du blir försäljare och rekryterare. Vill du göra sånt för att extra pengar är det bättre att bara skaffa ett kvällsjobb i telefonpool eller nåt istället, så slipper du trackassera dina vänner bekanta med skiten i alla fall.
Citera
2008-10-15, 15:47
Medlem
tuffes avatar
Ja det är väl ett MLM
men ett av dom mest seriösa.
Citera
2008-10-15, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffe
Ja det är väl ett MLM
men ett av dom mest seriösa.
Dom måste väl vara rätt seriösa med bokföring osv allihop om dom vill överleva mer än några månader iom att dom är på gränsen till olaglig verksamhet.

TS: kolla in tråden om Amway, snarlikt även om Forever Living inte är lika sektliknande:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=535552
Citera
2008-10-15, 18:39
Medlem
blev faktiskt inte så övertygad av "mötet" med min vän och den personen som rekryterade henne (och som nu försökte rekrytera mig), visst man kan tjäna pengar i branschen om man ligger i.. men det kan man i de flesta branscher bara man visar att man är framåt hela tiden

får ta o läsa den där tråden, är ju intressant detta
Citera
2008-10-21, 00:05
Medlem
Det är alltid vettigt att läsa på.
Smartast är att läsa på om det som intresserar dig.
Du kanske inte gillar FLP,s Aloe Vera produkter, du kanske ska jobba med något annat företag som är medlemmar i Direkthandelns Förening.

Kolla på denna sida, där det står mkt bra att läsa.
http://www.direkthandeln.org/BizPart.aspx?tabId=1

Inte bara lyssna på folket på FB , som skriker PYRAMID om det mesta inom NM.

Är du intresserad av att starta en verksamhet med litet startkapital så är Nätverksmarknadsföring det enklaste.

I Forever kostar det inget att registrera sig. Hur det är med alla andra NM (MLM) företagen vet jag inte.

Och ja jag jobbar med FLP sedan i somras och nej jag har inte blivit miljonär.
Men har egen sida med webshop betald av Forever.

Jag har även provat GNLD för en massa år sedan men la ner det då intresset låg på annat den tiden.

Det finns dessa att kontakta.
Medlemsföretagen i alfabetisk ordning

ACN
Telefonitjänster

Alpnaering Sverige AB
Kosttillskott & Hälsa

Amway Sverige
Skönhet, hälsa och hushåll

Avera
Kosmetik, hud & hälsa

Bertmarks Förlag
Böcker

AB Brankli
Böcker

Emanco Direktservice AB
Rengöringsprodukter

Forever Living Products Scandinavia AB
Kosttillskott & Hälsa

Forsbergs Förlag AB
Böcker

Generations of Health AB
Kosttillskott & Hälsa

GNLD International AB
Kosttillskott, Hälsa & Rengöring

Havoline Hemtvätt
Rengöringsprodukter

Herbalife Sweden AB
Kosttillskott & Hälsa

Lesley Cosmetics AB, Mary Kay
Kosmetik

Life Plus
Kosttillskott & Hälsa

Lingon & Blåbär
Barnkläder

LR Health & Beauty Systems AB
Kosmetik, kosttillskott & hälsa

Lux Svenska AB
Städmaskiner

Madame Chic Kosmetika AB
Kosmetik

Mamas of Scandinavia
Barnprodukter

me&i
Barnkläder

Miraspice AB
Erotiska produkter

Nature’s of Scandinavia
Kosttillskott & Hälsa

Nikken UK Ltd
Kosttillskott & Hälsa

Nu Skin Scandinavia A/S
Kosmetik, Kosttillskott & Hälsa

Oriflame Cosmetics AB
Kosmetik

PartyLite Sverige
Ljus och Tillbehör

PM Sweden AB
Kosttillskott & Hälsa

Private X Collection
Underkläder

Skandinaviska Brandskyddsbolaget AB
Brandskyddsutrustning

Strömberg Brunnhages Idrottsböcker
Böcker

Svenska Polisidrottsförlaget AB
Böcker

Tahitian Noni International Sweden AB
Kosttillskott & Hälsa

Tiens Sverige AB
Kosmetik, Kosttillskott & Hälsa

Tvättex Direktservice AB
Rengöringsprodukter

Citat:
Ursprungligen postat av sjowtajm
blev faktiskt inte så övertygad av "mötet" med min vän och den personen som rekryterade henne (och som nu försökte rekrytera mig), visst man kan tjäna pengar i branschen om man ligger i.. men det kan man i de flesta branscher bara man visar att man är framåt hela tiden

får ta o läsa den där tråden, är ju intressant detta
Citera
2009-01-13, 13:44
Medlem
Ergo.s avatar
Med risk för att bli stenad..

så tänkte jag erkänna att jag själv jobbar som återförsäljare av FLP's produkter. Anledningen till att jag gick in i företaget från början var att jag helt enkelt är kär i produkterna. Har haft magkatarr sen jag var 14 och när jag sedan började dricka av FLP's Aloe Vera Gel blev jag kvitt mina bekymmer. Har också haft mycket problem med acne men även dessa problem har avtagit.

Jag upplever inte FLP som ett "pyramidspel" faktiskt. Eller det beror väl lite på hur man ser det. Jag ser det som en trappa i vilken alla är ömsesidigt beroende av varandra. Man kan aldrig heller lägga av helt och bara hiva in pengar från sina "undersåtar" utan man måste alltid vara aktiv. Efter en viss nivå i trappan måste man dessutom hjälpa sina "undersåtar" klättra för att man själv ska kunna klättra högre. Jag ångrar inte att jag gick in i företaget, det finns inga krav på mig, jag är min egen chef, jag jobbar när jag vill och hur mycket jag vill. Hur skönt som helst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in