2008-10-14, 22:47
Awaiting Email Confirmation
Hej! kan du datorer bra och orkar läsa det här så blir jag överlycklig

Jag har en dator med för mycket virus och skräp i, Så jag tänkte det var dags att slänga i en Xp och göra den så gott som ny. MEN skivan som jag använder funkar bara till hälften. Så nu är datorn låst på halva installationen.
Den ber om cd.n hela tiden. Men den är ju trasig.
Finns det nåt jag kan göra?? finns det nån form av cd jag kan slänga i och få det att funka????

PLEASE HELP
Citera
2008-10-14, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokgubbe

Jag har en dator med för mycket virus och skräp i, Så jag tänkte det var dags att slänga i en Xp och göra den så gott som ny. MEN skivan som jag använder funkar bara till hälften. Så nu är datorn låst på halva installationen.
Finns det nåt jag kan göra?? finns det nån form av cd jag kan slänga i och få det att funka????

PLEASE HELP

ring nånn polare som har en xp-skiva..... annars får du väl testa att göra om från början.
Citera
2008-10-14, 22:50
slänger jag i en xp skiva så ber den om rätt skiva
Citera
2008-10-14, 23:02
Medlem
Citat:

du har väl en kass skiva antagligen,,, be nånn polare om hjälp eller om du har lina och en fungerande dator ladda ner och bränn.
Citera
2008-10-14, 23:11
Citat:
Ursprungligen postat av herr nagel
du har väl en kass skiva antagligen,,, be nånn polare om hjälp eller om du har lina och en fungerande dator ladda ner och bränn.

Ok. sitter nu med fungerande dator. men bara dvdr skivor, kan man bränna på dom eller?
Citera
2008-10-14, 23:19
Medlem
Citat:
Ok. sitter nu med fungerande dator. men bara dvdr skivor, kan man bränna på dom eller?

javisst, slöseri med skiva bara..
Citera
2008-10-14, 23:23
Medlem
Tänk på att du inte kan bränna BIN/CUE på DVD, men att konvertera till ISO är ju inte jättejobbigt i och för sig..
Citera
2008-10-15, 12:07
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:

Låter mer som om du startat XP-installationen från Windows, istället för att starta mot CD´n..
Citera
2008-10-16, 19:55
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Låter mer som om du startat XP-installationen från Windows, istället för att starta mot CD´n..

Om jag gjort det då? e det kört nu? sitter jag men en halvinstalerad dator och kan ej göra nåt?
Citera
2008-10-17, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WreXlaM
Citat:
Tänk på att du inte kan bränna BIN/CUE på DVD, men att konvertera till ISO är ju inte jättejobbigt i och för sig..
Måste inte ISOn vara bootbar för DVD för att det skall fungera? Jag har liksom för mig det...
Citera
2008-10-17, 04:03
Medlem
Spizzes avatar
Citat:

PLEASE HELP

Varför har du panik? Kan du inte bara göra om hela installationen med en fungerande skiva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in