• 1
  • 2
2008-10-14, 21:52
Medlem
Pentium83s avatar
När jag var yngre och dummare hade jag flera Breitling och Rolexkopior (köpte för dyra pengar, typ 600-1800 kr, gick alltid sönder efter ett halvår)... nu tänker jag köpa bra kvalitet klockan

Men frågan är vilken?

Jag har tittat på seiko klockor dom är snygga tycker jag.
Är de kvalitet klockor från japan?
Citera
2008-10-14, 21:56
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentium83
När jag var yngre och dummare hade jag flera Breitling och Rolexkopior (köpte för dyra pengar, typ 600-1800 kr, gick alltid sönder efter ett halvår)... nu tänker jag köpa bra kvalitet klockan

Men frågan är vilken?

Seiko är okej, men om du har pengar så skulle jag köpa en Rolex istället. Köp en diskret, typ Datejust eller något, det kommer gå hem alla dagar i veckan.
Citera
Medlem
locmans avatar
seiko håller enorm kvalitet på sina ur...
Citera
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentium83

Men frågan är vilken?

Seiko är förmodligen mest mekansik klocka per krona, väldigt prisvärda och bra ur.
Citera
2008-10-14, 22:00
Medlem
brainspaces avatar
Kan ju passa på och fråga om nån har koll hur pass bra kvalitèn är på märket archimede? Finns på urtid.se

Lite sugen på en fin klocka som håller ett bra tag, men ingen lust att lägga ut några större summor
Citera
2008-10-14, 22:03
Medlem
Pentium83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Seiko är okej, men om du har pengar så skulle jag köpa en Rolex istället. Köp en diskret, typ Datejust eller något, det kommer gå hem alla dagar i veckan.

äkta rolex kostar 40 000kr jag har ej råd därför välja jag max under 3000kr. kan tänka mig replika breitling med urverk swiss Valjoux 7750 om de är bättre o kvalitet än tidigare som jag hade rolex med urverk asia

MEN annars Seiko SNA225 under 2000kr den är snyggare
Citera
2008-10-14, 22:04
Medlem
Pentium83s avatar
klockor

Citat:
Ursprungligen postat av cst

äkta rolex kostar 40 000kr jag har ej råd därför välja jag max under 3000kr. kan tänka mig replika breitling med urverk swiss Valjoux 7750 om de är bättre o kvalitet än tidigare som jag hade rolex med urverk asia

MEN annars Seiko SNA225 under 2000kr den är snyggare
Citera
2008-10-14, 22:06
Medlem
csts avatar
Om du inte har råd med en Rolex så tycker jag att du ska välja en Seiko framför alla fakeade ur. Bättre att köpa en äkta klocka som passar din ekonomi, dessutom är det bra kvalité på dem.
Citera
2008-10-14, 22:22
Medlem
troböds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainspace
Kan ju passa på och fråga om nån har koll hur pass bra kvalitèn är på märket archimede? Finns på urtid.se

Lite sugen på en fin klocka som håller ett bra tag, men ingen lust att lägga ut några större summor
Archimede håller bra kvalitet. Hade en Pilot M ett tag som beater och var mycket imponerad.
Citera
2008-10-14, 22:42
Medlem
brainspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troböd
Archimede håller bra kvalitet. Hade en Pilot M ett tag som beater och var mycket imponerad.

Tack ska du ha!
Citera
2010-01-29, 20:24
Medlem
smacky1234s avatar
hej jag funderar på att köpa en seiko black knight. Någon som vet något om dessa klockor om de är prisvärda? Kan inget själv om klockor så skulle vara bra om någon erfaren kunde ge lite tips
Citera
2010-01-30, 18:52
Medlem
Robinson-Merals avatar
I den prisklassen kan du även kolla märket Tissot, mycket klocka för pengarna där med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in