Citat:
Ursprungligen postat av Zibri
Jag fuskar, jag vidarebefodrar till gmail. I gmail har jag ställt in avsändaraddress till den mail jag har vidarebefodrat till min gmail (vilket man måste bekräfta, hos gmail). Sen drar jag hem mail med pop, och skickar via gmails smtp. Detta är en simpel lösning, som funkar. Hade dock tänkt sätta upp egen mailserver jag med, som nördprojekt... när jag får tid.
Detta gjorde jag innan också.
Skitsmidigt, bara sätta en catch-all på t.ex. loopia och vidarebefordra till gmail. Det steget gör att gmail förstår att det är din domän (iom att gmail skickar ett verifieringsmail till adressen du vill börja använda), och du kan således maila från gmail med din nya fräscha domän.
gmail's interface rockar ju f.ö. :-)
För webbtjänster har jag gjort följande.. pekat om min domän till xxx.dyndns.org och satt routern att automatiskt uppdatera dyndns:en vid ip-ändring. Jag har rullat i över 2 år på detta och har inte haft ett enda avbrott i cykeln trots fått ändrat ip flertalet ggr.
Ett problem jag har haft med dyndns ett tag är att de vill att jag ska logga in för att ha kvar mitt konto. men det verkar ha försvunnit nu då jag inte har loggat in på snart ett år.