Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-14, 19:39
  #1
Medlem
Ska in på löneförhandling snart på ett ställe multinationellt företag ang datasupport. Har dock ingen aning om vad man kan fråga efter för lön. Jag är rätt underbetald just nu (precis över 20 lax per månad) så man vill ju inte komma dit o kräva 21000 när man kan få (mycket) mer...


Så, ni som jobbar med datasupport, vad har ni för löner och gärna ålder också.
Citera
2008-10-14, 19:45
  #2
Medlem
vilken roll inom datasupport?, menar du helpdesk som sitter och hjälper kunder via first line?
Citera
2008-10-14, 19:56
  #3
Medlem
Har du kollat på http://csjobb.idg.se/Lonebarometern....orm&nav=4&id=6 ?
Citera
2008-10-14, 19:58
  #4
Medlem
Ja, helpdesk handlar det om.

edit:
Ok, runt 21700 skulle jag få enligt länken. Tackar!
__________________
Senast redigerad av Moonboot 2008-10-14 kl. 20:01.
Citera
2008-10-16, 14:08
  #5
Medlem
Någon som är på något callcenter i stockholm som kan rekomenderas?. Vet att manpower/Elan IT erbjuder ca 18-19 tusen för nån med erfarenhet. Själv tycker jag det är för lite för sitta och slava
Citera
2008-10-16, 20:46
  #6
Medlem
vad krävs det för att kunna få ansöka till ett sådant jobb?
Citera
2008-10-17, 08:25
  #7
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozito
vad krävs det för att kunna få ansöka till ett sådant jobb?

Istort sett ingenting om vi snackar telesupport i första led. Lite allmän datorkunskap, tålamod med idioter på telefon och förmågan att kunna skriva samtidigt som du pratar (för att logga ärenden).

Har själv jobbat på HP's support, vilket skitjobb... Kommer inte ihåg vad lönen låg på då jag hade det som extraknäck, men det var ingen vidare lön.
Citera
2008-10-17, 09:35
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moonboot
Ska in på löneförhandling snart på ett ställe multinationellt företag ang datasupport. Har dock ingen aning om vad man kan fråga efter för lön. Jag är rätt underbetald just nu (precis över 20 lax per månad) så man vill ju inte komma dit o kräva 21000 när man kan få (mycket) mer...


Så, ni som jobbar med datasupport, vad har ni för löner och gärna ålder också.
Beror ju på hur mycket erfarenhet du har, och vilka arbetsuppgifter och hur mycket ansvar du har. Är det bara att registrera ärenden och svara på enkla frågor kan du nog inte räkna med mycket mer i lön om du inte gjort ett väldigt bra jobb jämfört med de andra. Sedan finns det ju andra helpdesks som löser de flesta av IT-ärendena som inkommer, vilket kräver större kompetens, och som därför ger mer lön. Har du någon IT-utbildning? Hur länge har du jobbat där?

Jag får känslan av att det kan vara OMX du jobbar på, rätt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback