Hej allihopa. Tänkte dela med mig utav min personliga gång genom livet och varför jag misstänker att en ADD diagnos kommer fastställas, är då under utredning.
Då min förmåga att få ned allting i ordning då jag i huvudet vet hur jag ska skriva, men när jag väl skriver finns så mycket i huvudet som surrar så försöker jag mig ändå på detta, så ni vet.
Jag har nog alltid varit en tänkare. Alltid har jag överanalyserat i minsta detalj, oroat mig för saker som hänt, kommer till att hända, eller kanske, (ytterst sällan att hända.)
Just det här har varit kärnan i att jag haft så otroligt svårt att somna på nätterna. Har alltid fått höra att om jag tränar hårt, promenerar och äter hälsosamt så kommer det här problemet att avta, men icke.
Sedan tidiga tonåren har jag pendlat mellan mycket ångest och generellt dåligt mående, tankar, självkänsla & att hitta mig själv. Identiteten fann jag efter rätt så många år, inte förrän ett par år tillbaka, är 25 år, (eller har jag till 100%)? Tusentals gånger har jag gått från att vara i ett bra mående där jag faktiskt har tro på mig själv, sköter rutiner, får stark tro på framtiden m.m till att plötsligt falla tillbaka, bara sådär.
Minns hur instruktioner i en grupp kunde få mig till att verklgen skämmas. Alla nickade och förstod som ingenting, men jag däremot, jag behövde klarare instruktioner. Om inte det här så har jag kommit på mig själv i tvåvägskommunikation att inte ha en aning vad personen sagt då jag hamnat någon annanstans. Jag är expert på att nicka och "låtsas" lyssna när det blir för mycket.
Som barn kunde jag fastna för vissa saker jag hörde eller läste och kunde då repetera detta flera hundra gånger per dag.
Hittar jag en låt jag verkligen tycker om spelar jag i princip bara denna under en längre period, för om låten är så bra handlar det om att jag spelar upp monologer osv vilket gör att den är så pass stark för mig.
Har alltid haft ett starkt utanför boxen tänkande och egentligen alltid känt mig aningen utanför om där inte funnits människor som varit som jag. Har alltid värdesatt djupare samtal och filosfi, men få har funnit intressanta, därav blir jag verkligen uttråkad med den moderna människan. Är väl "konstig" enligt dessa också, eller högst troligen tråkig då jag har en annan sorts humor eller samtalsämne, jakt på mer genuina kontakter och inte ytlighet.
Hursomhelst. Om jag går in för något måste det vara till 100%. Styrketräning exempelvis, där behövde allt sitta och jag verkligen matade in allt till fullo - vad man ska äta, när man ska äta, hur man ska träna, spänna musklerna, m.m, m.m till den grad att allt behövde sitta annars kunde det vara. Missade jag frukosten sker jag i att äta bra resterande dagen. Detta blev hektiskt, (i små perioder som allt annat), vilket gjort att jag lagt av, därefter börjat igen, sedan lagt av, m.m. Hundratals gånger har det här hänt, har verkligen svårt att hålla saker långsiktigt, blir för mycket.
Har så fasansfullt mycket idéer men så få blir av. Hade jag hittat min andra halva som tagit fram det bästa utav mig hade jag kunnat gå långt, verkligen. Jag behöver bekräftelse på mina tankar osv annars tappar jag lätt bort mig eller tror att dessa kanske inte är rätt.
Fastnat många gånger för om livet är en illusion, universum och annat vilket fått mig helt slutkörd i hjärnan ett tag, detta har dock avtagit rätt så mycket.
Tappar ofta bort saker, glömmer tider och annat vilket är och har varit ett hinder i min vardag. Korttidsminner är inte att tala om.
De ända gångerna jag kunnat slappna av i mig själv och lätta tankeverksamheten är när jag tagit opiater. Sorgligt egentlignen. Tjack blev jag trött utav, har inget större minne från den enstaka gången jag provade för att provade en benzo den kvällen också, men blev lugn av det lilla jag minns.
Finns så otroligt mycket mer men jag lär som allt annat komma på vad mer jag skulle skrivit efter att jag postat inlägget.
Kärnan i allting om vi kortar ner allt är att jag;
Ältar, funderar och tänker för mycket för mitt eget bästa.
Har otroliga sömnsvårigheter, när jag väl somnar kan jag sova 16 timmar och fortfarande vara trött
Svårt att organisera, påbörja och avsluta.
Uppfattar saker annorlundare än andra gör, uppenbarligen.
Svårt att få sinnesro.
Pendlar hela tiden mellan bra och dåliga perioder där den sistnämna är mer långvarig, tyvärr.
Glömmer bort saker och ting, känns många gånger som att hjärnan är i ett sorts vakum, som att tankar inte kan bildas.
Otroliga koncentrationssvårigheter
Kontrollbehov och sitter oftast inne på nätet med 40 flikar uppe där jag hela tiden måste penela mellan de olika men aldrig göra klart någon.
Svårt att känna samhörighet med majoriteten utav människor.
Minns när jag flyttade för första gången. Blev totalt handfallen. Sov hela dagarna, diskhon full, tvätt som låg, visste inte hur jag skulle göra, blev för mycket.
Aja jag fyller väl säkert på. Ska träffa en psykolog snart i utredningen för å komma vidare. Vet att jag inte är trög, behöver bara få min hjärna att komma i ordning så att jag inte blir överväldigad utav ALLT som medför att jag blir sittandes i funderarställning utan att något blir gjort.
Senast redigerad av Raketforandringen 2017-10-21 kl. 00:07.