2010-01-01, 13:12
Bannlyst
Flera subtyper av ADHD, my mistake!
Citera
2010-01-01, 15:24
Medlem
Peddojannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.E.L.B
Flera subtyper av ADHD, my mistake!

Jo, men denna tråd riktar sig specifikt till ADD-PI (Primarily innatentive), eftersom att det är så stora skillnader mellan ADHD och ADD-PI det fanns redan en allt om ADHD tråd.

Förövrigt så definierar inte antalet tankar intellekt :P
Senast redigerad av Peddojanne 2010-01-01 kl. 15:36.
Citera
2010-01-03, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peddojanne
Jo, men denna tråd riktar sig specifikt till ADD-PI (Primarily innatentive), eftersom att det är så stora skillnader mellan ADHD och ADD-PI det fanns redan en allt om ADHD tråd.

Förövrigt så definierar inte antalet tankar intellekt :P
Jag som trodde den riktade in sig på ADD i sin helhet.
ADD är väl ingen officiell diagnos utan en subtyp som utmynnat ur ADHD, eller har jag förstått fel nu?
(Sårat ego)

Hursomhelst vill jag gärna att du berättar mer om dig själv och vad som skiljer dig från andra. Ser du din diagnos som någonting positivt eller en begränsning?
Ös på med intressanta anekdoter.
Citera
2010-01-05, 12:45
Bannlyst
Ingen här som svarat bra på Strattera?
Citera
2010-01-07, 01:26
Medlem
Peddojannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greengrass
Jag fick min ADD diagnos för inte allt längesen och tar nu en medecin som heter "Strattera" , men jag tycker att den inte fungerar alls .
Så jag undrar om det är någon som är bekant med den och i sånna fall fungerar den för dig?

Det är en anti-depp/Hallucinogen och är känd för att ha många bi-effekter samt fungerar i 20% av fallen (Har jag hört, inte 100% på att jag har rätt) Man kan i princip höja dosen väldigt högt (300 mg höjjer de nog inte över, eftersom att vid doser över 300 så får man hallucinationer). Tog den för inte så länge sedan men den gjorde mig trött samt att jag vill byta till Adderall eftersom att den ska vara effektivare.

Nu är det Woxra jag har utskrivet vilket också är antidepp.

G.E.L.B jag kan ge dig ett mer ingående svar när jag har tid
Senast redigerad av Peddojanne 2010-01-07 kl. 01:30.
Citera
2010-01-07, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peddojanne
Det är en anti-depp/Hallucinogen och är känd för att ha många bi-effekter samt fungerar i 20% av fallen (Har jag hört, inte 100% på att jag har rätt) Man kan i princip höja dosen väldigt högt (300 mg höjjer de nog inte över, eftersom att vid doser över 300 så får man hallucinationer). Tog den för inte så länge sedan men den gjorde mig trött samt att jag vill byta till Adderall eftersom att den ska vara effektivare.

Nu är det Woxra jag har utskrivet vilket också är antidepp.

G.E.L.B jag kan ge dig ett mer ingående svar när jag har tid
Märkligt att den inte fungerar bättre än så.
Det är ju en NDRI (precis som Voxra), men den största skillnaden är väl att Strattera hämmar återupptaget av främst Noradrenalin, men även Dopamin, dock inte i lika stor utsträckning. Däremot hämmar Voxra återupptaget av främst Dopamin men även Noradrenalin.
Så man kan ju undra varför inte Strattera fungerar bättre.
Citera
2010-01-08, 00:41
Medlem
någon av er som har alkoholproblem ?
Citera
2010-01-08, 18:27
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainbow123
någon av er som har alkoholproblem ?

Ja.
Nu håller jag mig undan alkohol så gott det går, för jag vet att om jag dricker lite kommer jag inte sluta.
Och jag mår bara piss av det i slutändan.
Citera
2010-01-09, 01:36
Medlem
likeithards avatar
Sorry. Jag återkommer!
Citera
2010-01-09, 08:39
Medlem
Dr.Phil just nu (repris från igår) som handlar om vuxna med ADD. Mycket intressant. Dom pratar just nu om att inte kunna hantera impulser, speciellt impulsköp som man egentligen inte har råd med och förmågan att skjuta upp att betala räkningar föränn nån vecka efter att dom skulle vara betalda. (stämmer så bra in på mig att det är skrämmande.)

Kan nån tipsa om svenska böcker som handlar om ADD?
Senast redigerad av StrawberryWhite 2010-01-09 kl. 08:53.
Citera
2010-01-10, 15:42
Medlem
Var vänder man sig för att försöka få en diagnos?
Citera
2010-01-10, 21:46
Bannlyst
Utgör paranoia större chans för att få metamina än en utan det??
Metylfenidat brukar göra människor ännu mer paranoida, ängsliga, "bänga", än dextroamfetamin. Så är det en "fördel" att vara paranoid om man har en ADD-diagnos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in