Hej, misstänker att jag har ADD, men det är vissa grejer som gör att jag tror att det kan bero på andra saker.
När jag dricker kaffe så blir jag väldigt pratglad och positiv, mina tankar går 5 gånger snabbare, om jag ser en film så får jag pausa var femte sekund för att mina tankar är så "hårda", jag pratar nästan med mig själv ibland, rör mina händer osv, likt en Spanjor(?), eller något sånt, blir dock fortfarande "seg" i kroppen när jag sitter vid datan etc. Omöjligt att somna om jag dricker en kopp efter klockan 3-4, mina tankar går i hundra. Man kan säga att jag var beroende av cannabis innan, älskade det, när jag var med kompisar och inte hade gjort det på länge så blev jag jävligt rolig, löjlig, extremt euforisk, pigg, älskade livet och mina kompisar, men när jag gjorde det för mycket så blev jag smått deprimerad, fick social fobi, tyckte att alla var falska och allt var tråkigt. Ibland när jag är med kompisar så är jag aningen tyst och lite inåtvänd, men det är nog alla i umgänget ibland, särskilt med nya folk eller när man inte har något att säga, så är ju alla. Men kan ibland vara extremt rolig, fyndig, konversationerna flyter på perfekt, särskilt när jag är påverkad av alkohol, räcker med att vara salongsberusad.
Fick två st concerta av min kompis en gång i nian i russyfte, hade ingen aning om att jag hade ADD(om jag nu har det), minns inte riktigt hur jag blev, ganska glad, men jävligt arg när min kompis sa något som irriterade mig, vilket inte är riktigt min stil, sen fick jag bara brutala käkspänningar.
Allt annat stämmer in på mig.
Jag tror även att det var cannabis som gjorde mig "ADD-personifierad", kan dock inte bekräfta detta. Social fobi och ångest, sämre självförtroende, lathet, sämre koncentrationsförmåga, lätt depression är ju trots allt symptom av för mycket cannabis. Började när jag slutade åttan, slutade för inte så länge sedan.