2012-07-25, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
har du inget bättre för dig än att hålla på som en lallande fåne?
Läs tråden...
blablabla jag tror mer på dom som säger sig ha fått diagnosen efter 20-30 timmars utredning över nån som beter sig som en dryg gnällig barnrumpa över att jag ställer en seriös fråga i för ämnet avsedd tråd.
Du menar att du kommer fortsätta bete dig som en gnällig barnrumpa som inte tål att jag ställer frågor om add i en tråd avsedd för add

Med det där idiotresonemanget så får många utredningstider som är flera år du måste va bra skadad om du inte förstår att dötid är ointressant, utredningstid är den tid då det praktiskt händer något, att sitta hemma i köket och vänta på en utredning är inte utredningstid...och jag har fortfarande inte frågat om väntetider men det verkar du va för dum för att förstå...

Så håll klaffen och sluta bete dig som en gnällig barnrumpa eller kom med ett ordentligt svar på hur vanligt det är att add feldiagnosticerats gnälliga barnrumpa

Du kan alltså inte presentera några sådana exempel på utredningar.

Du förstår heller uppenbarligen inte att TJUGO-TRETTIO timmar inom PSYKIATRIN översätts till 20-30 BESÖK innan utredningarna har varit klara (dom enda besök som extendar över en timme är dom där dom olika testerna man gör utförs)

Det rör sig alltså om ÅTSKILLIGA veckor från början av en utredning TILLS dess att utredningen är klar.

Vidare kan man slutligen konstatera att du är helt _OFÖRMÖGEN_ till att ens ge _ETT_ enda exempel på en av dessa _FYSISKA_ sjukdomar som skulle kunna FELDIAGNOSTISERAS SOM ADHD/ADHD-PI

Du är dock förträffligt enkel att spotta på, så fortsätt du rulla bandet ditt så fortsätter jag sparka.

Kanske skall hålla dig till forum kategorier som avhandlar akvariefiskar och hur "tänd" du blir av personers avatarer, där verkar du iallafall kunna plaska runt med dom andra samhalls-barnen med flyt kuddar, här ligger du på botten sedan länge.
Citera
2012-07-25, 03:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Exakt vad får du ut av att bete dig som en gnällig barnrumpa när jag i en tråd om add frågar hur vanligt det är med feldiagnosticeringar?

Jag är inte intresserad av dessa dussinfrågor eller ditt dryga idiotbeteende, jag ställde en fråga men istället för att svara börja du bete dig som en dryg gnällig barnrumpa...har du inget vettigt att säga, håll käft
Tycker det är tragiskt att du ser dig nödgad att hålla på som ett drygt svin över att jag ställde en fråga om add i en tråd som handlar om add, var ska annars denna frågan ställas om inte i den stora samlingstråden om add?
Senast redigerad av Arne.Anka 2012-07-25 kl. 03:28.
Citera
2012-07-25, 08:27
Medlem
Citat:
Exakt vad får du ut av att bete dig som en gnällig barnrumpa när jag i en tråd om add frågar hur vanligt det är med feldiagnosticeringar?

Jag är inte intresserad av dessa dussinfrågor eller ditt dryga idiotbeteende, jag ställde en fråga men istället för att svara börja du bete dig som en dryg gnällig barnrumpa...har du inget vettigt att säga, håll käft
Tycker det är tragiskt att du ser dig nödgad att hålla på som ett drygt svin över att jag ställde en fråga om add i en tråd som handlar om add, var ska annars denna frågan ställas om inte i den stora samlingstråden om add?

Frågan saknar relevans, det _ÄR_ återigen _TEKNISKT OMÖJLIGT_ att missuppfatta _EN FYSISK SJUKDOM_ MED ETT _NEUROPSYKIATRISKT FUNKTIONSHINDER_

TREDJE GÅNGEN det skrivs nu, se om det kanske registreras snart i hjärn-bögen din.

Istället för att _ACCEPTERA_ detta så började du istället yra på om _UTREDNINGAR_ som minsann tagit 20-30 timmar (TJUGO-TRETTIO besök hos PSYKIATRIN att göra) att göra.

Samt den redan klassiska "2-3 timmar", något du dock visat dig helt oförmögen att styrka med någon form av bevis, _TROTS_ att denna _BÖRDAN_ ligger på _DIG_ helt och hållet då det var du som gjorde detta påståendet helt gripit ur luften.

Och vad gäller dig så kommer jag fortsätta sparka tills det inte finns något kvar att sparka på längre.

_OCH_ det väntas fortfarande på ett _EXEMPEL_ på hur man skulle kunna ta fel på _EN_ FYSISK SJUKDOM_ och ett _NEUROPSYKIATRISKT FUNKTIONSHINDER_

Om du själv inte ens kan presentera ett exempel på detta så är det enkelt att konstatera att ditt påstående saknar grund (trots att det borde säga sig själv, då EN _FYSISK_ SJUKDOM inte har speciellt jävla mycket att göra med ett NEUROPSYKIATRISKT FUNKTIONSHINDER_)

Du har skrivit "gnällig barnrumpa" ungefär 20 ggr nu på 8 inlägg, hälsa mamma och pappa att du önskar dig en synonym ordbok av tomten nästa år, eftersom ditt vokabulär verkar _MINST_ sagt halta efter.
Citera
2012-07-25, 12:59
Medlem
Citat:
Undra hur många som diagnosticeras med add för symtom som beror på en fysisk sjukdom?
Jag har haft samma fundering. Tydligen visar väl depression liknande problematik som add kan göra? Om inte en grundlig utredning görs där allt från barndom inkluderas osv så kan det väl finnas några som fått fel diagnos? Jag skulle absolut inte bli förvånad om det vore så iaf.

Vad du definerar som fysisk sjukdom vet jag dock inte, har ingen koll på såna saker tyvärr, men feldiagnoser är nog inte speciellt ovanligt, många diagnoser överlappar väl också varandra olika punkter? (Dvs olika mycket/lite, det behöver inte vara något extremt nu menar jag)
Citera
2012-07-25, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 836
Jag har haft samma fundering. Tydligen visar väl depression liknande problematik som add kan göra? Om inte en grundlig utredning görs där allt från barndom inkluderas osv så kan det väl finnas några som fått fel diagnos? Jag skulle absolut inte bli förvånad om det vore så iaf.

Vad du definerar som fysisk sjukdom vet jag dock inte, har ingen koll på såna saker tyvärr, men feldiagnoser är nog inte speciellt ovanligt, många diagnoser överlappar väl också varandra olika punkter? (Dvs olika mycket/lite, det behöver inte vara något extremt nu menar jag)

Vilken tur då att sådana saker ingår i en ADHD/ADHD-PI utredning, W.A.I.S.S är f.ö PRAXIS så nej, du lyckas inte diagnostisera en DEPRESSION som varken eller.

Och sluta försök LIKSTÄLLA _AFFEKTIVA_ sjukdomar och störningar med _NPF_ för utredningsmetoderna är som natt och dag från varandra och görs på helt skilda ställen.

ADHD/ADHD-PI och andra NPF relaterade diagnoser är dom i särklass mest väldefinerade i hela DSM/ICD sluta försök klumpa ihop dom med andra slask trattar är du hygglig.
Citera
2012-07-25, 16:07
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Jag har haft samma fundering. Tydligen visar väl depression liknande problematik som add kan göra?
Frågan ställdes mer utifrån sjukdomar som har bl.a koncentrationstörningar, försämrad motorrik, sömnproblem och liknande som symtom.
Att gå igenom en utredning med depression utan att det upptäcks, då får man antingen va riktigt bra på att dölja det eller få en riktigt dålig utredning.

Citat:
Om inte en grundlig utredning görs där allt från barndom inkluderas osv så kan det väl finnas några som fått fel diagnos? Jag skulle absolut inte bli förvånad om det vore så iaf.
Även om barndomen räknas in kan det bli fel, har en person fysiska obehandlade och oupptäckta sjukdomar som ger add-liknande symtom under utredning så blir ju utredningen per definition felaktig om den delvis stödjer sig på problem som inte har med add att göra.

Tänk dig en person med lättare problematik i barndomen som i vuxenlivet åker på 2-3 sjukdomar som bl.a har trötthet, försämrad motorik, försämrat minne och koncentrationsproblem som symtom sen en utredning på det samtidigt som sjukdomarna är obehandlade och oupptäckta...
Citat:
Vad du definerar som fysisk sjukdom vet jag dock inte, har ingen koll på såna saker tyvärr
Att det syns vid en okulär besiktning eller blodprover, dvs att det finns något konkret att "ta på".

Citat:
Ursprungligen postat av dip
...
Och varför ser du dig nödgad att hålla på som en gnällig korkad barnrumpa när jag ställer en fråga om add i en tråd om add? och sen ljuga om vad jag skulle ha skrivit lägg ner troll.
Senast redigerad av Arne.Anka 2012-07-25 kl. 16:14.
Citera
2012-07-25, 16:15
Medlem
Citat:
Frågan ställdes mer utifrån sjukdomar som har bl.a koncentrationstörningar, försämrad motorrik, sömnproblem och liknande som symtom.
Att gå igenom en utredning med depression utan att det upptäcks, då får man antingen va riktigt bra på att dölja det eller få en riktigt dålig utredning.

Även om barndomen räknas in kan det bli fel, har en person fysiska obehandlade och oupptäckta sjukdomar som ger add-liknande symtom under utredning så blir ju utredningen per definition felaktig om den delvis stödjer sig på problem som inte har med add att göra.
Att det syns vid en okulär besiktning eller blodprover, dvs att det finns något konkret att "ta på".

Och varför ser du dig nödgad att hålla på som en gnällig korkad barnrumpa när jag ställer en fråga om add i en tråd om add? och sen ljuga om vad jag skulle ha skrivit lägg ner troll.

Om du skall anklaga en annan person för att fara med osanningar så är du dessvärrre tvungen att _STYRKA_ påståendet med något, inte "LOL TROLL *smiley*"

Vilka är dessa FYSISKA SJUKDOMAR btw som ger ADHD/ADHD-PI liknande symtom?, du verkar ju veta att dom "finns" således borde du kunna ge exempel utan problem också.

Dom två främsta aspekter man tittar på är hur minnes funktionerna fungerar samt annan stimuli, så vilken sjukdom tänkte herrn på?, barn-alzheimers kanske?

Motoriska svårigheter är f.ö inte sammankopplad med ADHD-PI alls så då är du i helt fel bassäng och plaskar.

Utredningarna spanner och täcker f.ö in _HELA_ PAT's livstid man kollar alltså genomgående, man fokuserar inte på "då" eller "nu" utan det är hela bilden.

Så återigen NEJ.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wechsler_Adult_Intelligence_Scale

Förklara tex hur en fysisk sjukdom skulle kunna ge sk. "false positives" på ett så pass omfattande test.

Citat:
Mmm visst och tror du på det själv duvet inte alla som får göra 20-30 timmars utredningar, händer att utredningar inte ens tar 2-3 timmar...hur bra tror du det går att ställa en diagnos när en utredning gjorts på 1 timme?s

Har du inget vettigt att säga när jag ställer en personlig fråga så håll klaffen istället gnälliga djävla barnrumpa...

Så du inte skall försöka slingra dig något.

Väntar fortfarande på _ETT_ enda exempel på en person vars utredning (där det ej funnits flerårig historik från antingen barnpsykiatri eller annat landsting att grunda diagnos på) tagit _TVÅ-TRE TIMMAR_

Och 20-30 timmar är fortfarande en HELVETES massa besök hos psykatrin.
Senast redigerad av dip 2012-07-25 kl. 16:20.
Citera
2012-07-25, 16:25
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
...
Varför ska jag svara på dina frågor när du hela tiden håller på som en korkad gnällig barnrumpa, konsekvent vägrar svara på det jag frågade och ljuger om vad jag skulle ha skrivit?

Du är inte intresserad av att diskutera add, det enda du verkar va intresserad av är att hålla på och gnälla som en barnrumpa så lägg ned med den idiotin troll...
Senast redigerad av Arne.Anka 2012-07-25 kl. 16:34.
Citera
2012-07-25, 16:36
Medlem
Citat:
Varför ska jag svara på dina frågor när du hela tiden håller på som en korkad gnällig barnrumpa, konsekvent vägrar svara på det jag frågade och ljuger om vad jag skulle ha skrivit?

Du kommer få fabricera eget material för att hitta någon instans där jag "ljugit" om vad du skulle ha skrivit, och jag har inte konsekvent vägrat svara på något.

Du fick svar redan i ditt första-andra att nej du kan inte feldiagnostisera en FYSISK sjukdom som ADHD/ADHD-PI förutsatt att utredningspraxis har följts, vilket är vad som i regel gäller.

Därav "försvinnande liten", ADHD/ADHD-PI och andra NPG-relaterade diagnoser är inte någon slask tratt dom är enormt väldefinerade, det är inte 80-talet det ljuva när "MBD" härjade fritt, dom AFFEKTIVA delarna däremot kan du hitta gott om gråzoner.

Det jag har ett intresse av är att se till så att infantila frågeställningar och fantasifoster inte får fäste i dessa trådar, då det inte finns något överhuvudtaget värt att diskutera gällande detta.
Citera
2012-07-25, 17:45
Medlem
Citat:
Massa vettig text

Ahh, nu är jag med. Det var typ lite såna saker som jag funderade på, depression var väl mest ett exempel (tydligen ganska dåligt, sry ;P) men exakt, för det finns ju folk som är trötta hela tiden, och ditt exempel är väl typ sånt jag tänkte på.

Det finns väl ingen metod för att få en 100% korrekt diagnos inom neuropsykatrin? (alltså, adhd t.ex) Jag har fått göra ett test där dom ville kolla hjärnvågor-något-grejs(mössa på huvudet, vet inte om jag får säga mer än så). Men det är för att få in fler folk i statistiken antar jag, forskningen i sig är långt ifrån avklarad verkar det som, men det ska väl typ vara något med att se om det finns en skillnad på "normala" och "defekta" människor (på något vis, vet inte exakt). Visst att utredningarna görs grundligt osv, men det verkar ju finnas en risk för att det kan bli fel också. Eller?
Citera
2012-07-25, 17:47
Medlem
Citat:
Vilken tur då att sådana saker ingår i en ADHD/ADHD-PI utredning, W.A.I.S.S är f.ö PRAXIS så nej, du lyckas inte diagnostisera en DEPRESSION som varken eller.

Och sluta försök LIKSTÄLLA _AFFEKTIVA_ sjukdomar och störningar med _NPF_ för utredningsmetoderna är som natt och dag från varandra och görs på helt skilda ställen.

ADHD/ADHD-PI och andra NPF relaterade diagnoser är dom i särklass mest väldefinerade i hela DSM/ICD sluta försök klumpa ihop dom med andra slask trattar är du hygglig.
Får jag fråga vad ditt problem är?

Jag ställde frågor, jag försökte inte likställa något, jämföra något, verka smartare eller kunnigare än någon annan. Jag skrev mina tankar och funderingar. Jag vet för fan inte ens vad "ADHD-PI" eller "DSM/ICD" är, jag försökte bara diskutera med någon i den här tråden (inte dig, jag lovar), men jag ber om ursäkt, tråden verkar vara din.
Citera
2012-07-25, 18:01
Medlem
Citat:
Får jag fråga vad ditt problem är?

Jag ställde frågor, jag försökte inte likställa något, jämföra något, verka smartare eller kunnigare än någon annan. Jag skrev mina tankar och funderingar. Jag vet för fan inte ens vad "ADHD-PI" eller "DSM/ICD" är, jag försökte bara diskutera med någon i den här tråden (inte dig, jag lovar), men jag ber om ursäkt, tråden verkar vara din.

Kutym när man kommer till en ny tråd är att _FÖRST_ spendera tid på att läsa upp sig, särskilt om den frågeställning/tanke man ämnar presentera kan tyckas sannolikt att den gjorts tidigare (särskilt om tråden har över 100 sidor, så krånglig är inte sökfunktionen att använda)

Eller så får man helt enkelt acceptera örfilarna som delas ut pga ignoransen/latheten man valt att stå i skenet av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in