2011-08-12, 12:48
Medlem
YngveFrejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
What's your point?
En sån sak som att blarra oavbrutet låter inte som ADD.
Citera
2011-08-12, 19:51
Medlem
LifeIsBrilliants avatar
Är jag ensam om att bli kåt som fan av concerta?
Citera
2011-08-12, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YngveFrej
En sån sak som att blarra oavbrutet låter inte som ADD.
Nej, men kriterierna för manodepressivitet är att det går några veckor mellan perioderna.
Citera
2011-08-12, 20:13
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIsBrilliant
Hör till.
Citera
2011-08-12, 20:20
Medlem
joims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIsBrilliant
Hur blir man det?

Dos?
Citera
2011-08-12, 20:49
Medlem
Sweeper80s avatar
Hej på Er,
misstänker starkt att jag har ADD, så även mina föräldrar. Jag väntar på utredning. Har redan fått konstaterat att jag har GAD dock.

Jag har läst och hört att många av dessa mediciner har ökad stress/ångest/oro som biverkning. Jag har vidare hört att Strattera är den enda av medicinerna som inte har det. Är detta något som ni känner av/har hört om också? Upplevt själva?

Finns det någon annan av de nya medicinerna, ex. Vyvanse (stavning?) som inte har ångest som biverkning?
Citera
2011-08-12, 21:11
Medlem
SuperSilverHazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Hej på Er,
misstänker starkt att jag har ADD, så även mina föräldrar. Jag väntar på utredning. Har redan fått konstaterat att jag har GAD dock.

Jag har läst och hört att många av dessa mediciner har ökad stress/ångest/oro som biverkning. Jag har vidare hört att Strattera är den enda av medicinerna som inte har det. Är detta något som ni känner av/har hört om också? Upplevt själva?

Finns det någon annan av de nya medicinerna, ex. Vyvanse (stavning?) som inte har ångest som biverkning?
Du kan aldrig veta om du får någon/vilka biverkningar förrens du prövar medicinen, fungerar olika på olika personer
Citera
2011-08-12, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omehoj
Det enda du kan göra är att tjata, ringa, fråga vad som händer. Be om besked. Fråga hur lång tid allting tar, fråga fråga fråga. Hur gick det idag förresten?

Jag är inte sån som frågar, är väldigt fåordig. Att det är jobbigt vet de, jag blir helt förstörd av tester som är på tid.
Jag vet inte hur det gick, ganska många sessioner till att sitta.
Citera
2011-08-12, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChokingHazard
Jag är inte sån som frågar, är väldigt fåordig. Att det är jobbigt vet de, jag blir helt förstörd av tester som är på tid.
Jag vet inte hur det gick, ganska många sessioner till att sitta.
Usch, då har du ett problem. Det går oftast mycket fortare om man tjatar nämligen, vården fungerar tyvärr så.
Försök göra det bästa av situationen nu då. Red ut dig själv om du inte gjort det, skriv ned vad du har problem med och försök hitta lösningar till det. En dålig lösning är bättre än ingen alls, tänk på det!

Ah, antar att det fungerar olika i olika landsting men jag behövde bara komma två gånger, en gång för att prata om det rent fysologiska, uppväxt och sånt där. En andra gång för att göra IQtestet.
Citera
2011-08-12, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omehoj
Usch, då har du ett problem. Det går oftast mycket fortare om man tjatar nämligen, vården fungerar tyvärr så.
Försök göra det bästa av situationen nu då. Red ut dig själv om du inte gjort det, skriv ned vad du har problem med och försök hitta lösningar till det. En dålig lösning är bättre än ingen alls, tänk på det!

Ah, antar att det fungerar olika i olika landsting men jag behövde bara komma två gånger, en gång för att prata om det rent fysologiska, uppväxt och sånt där. En andra gång för att göra IQtestet.

Anamnes, dvs uppväxten har de redan i och med min andra diagnos. Nu är det bara test jag gör och observation. Klarar bara av kortare stunder och det blir därför många träffar.
Att försöka få några lösningar har jag försökt hela livet, verkar svårt att få till det själv. Vet inte riktigt själv vad jag känner och tänker.
Citera
2011-08-13, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jojoh
Nej nej helt seriös.
Det fungerar mycket bra.

"Focus your full, undivided attention in the center of your brain where the pineal gland is located. Listen with your attention for whatever sounds present themselves. After awhile, you will hear sounds of various tones and pitches. At first, you may only hear the low hiss of random molecular noise in the ears, but in time, definite tones will present themselves like sustained notes on an organ. This sound is perceived directly by the brain and the subtle bodies themselves, and not through the outer physical organs of the ears. It is the sound of the vibration of conscious energy as it flows through the physical body and as it vibrates and circulates within the subtle bodies."

Citat:
Ursprungligen postat av jojoh
"By focusing the attention in any one of the chakras, the lower overtones of the concentration of consciousness in that location activates that chakra and increases the energy flow in it, making possible a conscious entry into the superphysical planes of energy. "

Inom Yogan kallas det Samadhi.

Det kryper i kroppen på mig bara genom att jag läser det där.
Finns inte en chans för mig att koncentrera mig på en sådan sak, det slutar alltid med att jag blir förbannad typ.
Citera
2011-08-17, 18:32
Bannlyst
Testade en concerta för första gången idag och fick megaångest.

Brukar det vara så första gången eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in