Det är sjukt vilken enormt stor kontroll det är för att få börja med concerta.
Hur jävla mycket ska man testas egentligen? Har verkligen testat allt nu, men får inte börja förens i slutet av augusti (har tid 20 augusti som säkert kommer skjutas fram då sjuksköterskan är gravid). Detta på grund av att det inte räcker med tester, man ska övervakas när man tar medicinen också. Så läkare och sjuksystrar måste finnas tillgängliga för att genomföra regelbundna tester.
Sjukt! Läkaren (överläkare i psykiatri) har redan skrivit ut concertan och brydde sig inte när jag sa att jag hade testat den på eget bevåg; han räknade nästan med det, väldigt schysst läkare - bästa jag haft!
Stör mig dock lite på att läkaren sa "det ligger i diagnosen" upprepade gånger, när jag sa att jag inte klarar av att vänta 2-3 månader till. Vilken människa vill vänta så länge oavsett ADD eller inte?
Svårt att vänta på sådana saker och sedan försöka göra eller planera andra aktiviteter där i mellan. Det är väl samma sak om man väntar på en operation för nåt, eller på att en partner ska komma hem från ett annat land? Kanske inte lika handikappande för majoriteten, men ändå. Man ska nog vara försiktig med att koppla allt till diagnosen.
Har i princip väntat 4 veckor på att någon ska säga "du får vänta till 20 augusti". Och innan dess givetvis väntat på 20 andra saker under liknande förhållanden.
En vanlig människa (jo jag vet alla är väl vanliga jävlar egentligen) hade nog tappat förståndet för länge sedan. "det ligger i diagnosen"
Tror jag skiter i tanken på en långvarig medicinering. Eller åtminstone intalar mig att jag gör det för att det inte ska blockera mig hela sommaren.
Testade 2 x 18 mg för en timma sedan på egen hand, och titta jag lever fortfarande! Man får fan ta tag i saker själv. Köra på ADD-anarchy-style och skita i pappa staten som ligger i djup dvala på alla fronter. Det är sjukt att ens sätta upp så mycket regler och förordningar från början, sen kan man dessutom inte ens leverera konceptet.