2008-10-14, 20:38
Medlem
mqas avatar
Jag har haft problem med depression och en jobbig situation hemma, och opioider ger en verklighetsflykt.
2008-10-14, 20:48
Medlem
kid of hariths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Jag har haft problem med depression och en jobbig situation hemma, och opioider ger en verklighetsflykt.

Tyvärr så känns det som att detta är en vanlig anledning. Synd att det skall behöva vara så och jag hoppas att du en dag kan komma tillfreds med verkligheten som den är. Lycka till.
2008-10-14, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mqa

Dito, även om jag inte använder just opioider.

Helt enkelt en väldigt skön avkoppling från en monoton och grå vardag. Varför inte? Det är bättre än att inte använda det.
2008-10-14, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glumin
Fel, dumbass.
Jag hade egentligen inga argument som han sade.
Jag ställde en fråga, och kom sedan med min personliga åsikt efter ifrågasättningar varför JAG inte tog droger.
Efter det har jag bara försvarat mig och fört en diskussion vidare. Men just ditt sista stycke är vad alla junkies här har kommit med i princip.

Jag börjar nästan tro att man blir jävligt korkad av att ta droger.

Jag fattar inte riktigt vad för svar du är ute efter när du ställer en sån fråga. Många har redan svarat varför, du själv har ju ett eget svar då du brukar alkohol. För jag hoppas inte att du påstår att syftet med att bruka alkohol skulle ändras om alkohol skulle bli olagligt.
Men det verkar ju vara exakt det du menar.
2008-10-14, 21:04
Medlem
Lurad slavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glumin
Alkohol dricker jag och jag snusar, jag vill inte höra något om att "de också är droger". Droger i detta sammanhang definierar jag som olagliga droger.

Dubbelmoral.

Jag undrar varför du snusar? Det ger ju ingenting. Totalt korkat.

...
2008-10-14, 21:13
Medlem
klotys avatar
Jag använder droger för att de ger mig mer rus, mindre biverkningar, och mer för pengarna än vad alkohol gör.

Jag är inte beroende av någon drog (nikotin och alkohol inkluderat) och ämnar inte bli det heller, använder bara droger för att krydda mitt liv på mitt sätt.
2008-10-14, 21:13
Medlem
PhantomBlots avatar
Varför starta en trolltråd om ett ämne som redan har tagits upp tidigare? Det är inte OK att starta trådar utan att först kontrollera om det finns liknande diskussioner redan.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in