• 1
  • 2
2008-10-15, 14:41
Medlem
Sluta snusa efter att ha hållt på i cirka 3 år för ungefär 7 månader sen.
Var riktigt jobbigt i ett par dagar då man verkligen känner att man behöver nikotinet. När det försvann var det bara den psykiska biten kvar och visst den blir bättre efter ett par veckor men den släppte aldrig, så till slut tröttnade jag och började igen.

Kan nämna att jag har tagit en cigg då och då av polaren som jag bor med, vet inte varför egentligen, tycker inte det är speciellt gott att röka. Antar att jag bara varit sugen på nikotin.
Citera
2008-10-15, 15:42
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fix85
Vad jag har hört så är allt nikotin ute ur kroppen redan 24 timmar efter sista ciggen, så snus är nog något liknande.

Men tror snarare att det är det psykiska(eller snarare vanan) som är problemet.. "Once you pop, you can't stop" typ.. slutade röka för något år sen och rökte inte på några månader, men sen så började jag ta 2-3 cigg i månaden, sen började jag feströka och sen helt plötsligt rökte jag ett drygt paket om dagen och rökte då mycket mer än jag gjort innan jag slutade. Men har nog jävligt mycket att göra med hur mycket disciplin man har. Är du disciplinerad nog att bara snusa/röka på fester och fortsätta med det så kan du nog börja med det närsom.

Fast problemet är väl att kroppen fortfarande har något slags behov en tid efter? För de gånger jag har försökt sluta har jag upplevt diverse symptom ett flertal dagar efter såsom kraftig huvudvärk, svettats mer, luddig i skallen osv, och jag vet att det är fler som upplever samma sak. Och det tror jag inte är enbart psykiskt.
Citera
2008-10-16, 10:48
Medlem
Zzyzx Roads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fix85
Vad jag har hört så är allt nikotin ute ur kroppen redan 24 timmar efter sista ciggen, så snus är nog något liknande.
Finns ju andra ämnen kvar sedan. Såsom kotinin. Det ska hålla sig kvar i kroppen i cirka en vecka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in