• 1
  • 2
2008-10-13, 21:53
Medlem
jiaxors avatar
Halloj!

Har ärftliga påsar under ögonen och har sedan 13års ålder varje dag fått frågan om jag varit i bråk.
Nu har jag beslutat mig för att det är dags att ta bort skiten, frågan är bara vart?

Har någon gjort ett liknande ingrepp o kan berätta lite om sina erfarenheter?
Funderar på akademiliniken i sthlm men det är i princip de enda stället jag vet om.

Tips?

Mvh!
Citera
2008-10-13, 23:51
Medlem
Rawxbinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jiaxor
Halloj!

Har ärftliga påsar under ögonen och har sedan 13års ålder varje dag fått frågan om jag varit i bråk.
Nu har jag beslutat mig för att det är dags att ta bort skiten, frågan är bara vart?

Har någon gjort ett liknande ingrepp o kan berätta lite om sina erfarenheter?
Funderar på akademiliniken i sthlm men det är i princip de enda stället jag vet om.

Tips?

Mvh!

jag har också under ögonen och vill fan få bort fanskapen ://

har hört att det finns en massa orsaker varför man har påsar, kan vara för att du får för lite vitaminer i dig, eller att luften är på tok för torr i ditt rum t.ex, har hört tips om att testa lägga te-påsar på ögonlocken och sånt skit, har aldrig fungerat för mig
Citera
2008-10-14, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rawxbinn

har hört att det finns en massa orsaker varför man har påsar, kan vara för att du får för lite vitaminer i dig, eller att luften är på tok för torr i ditt rum t.ex, har hört tips om att testa lägga te-påsar på ögonlocken och sånt skit, har aldrig fungerat för mig

Påsar under ögonen som inte orsakas av sömnbrist beror oftast på förslappad hud men kan även bero på fett/vätskesamlingar och åtgärdas med plastikkirurgi eller eventuellt laser, inte tepåsar
Citera
2008-10-14, 10:07
Medlem
jiaxors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawxbinn

Jo jag har både hört och läst om många huskurer mot problemet, men mina är ärftliga så det finns inga huskurer i världen som hjälper =)

Well, ingen på hela forumet som åtgärdat liknande problem?
Någon måste väl har gjort nån form av estetisk kirurgi o kan tipsa om en bra klinik/plastikkirurg?

Mvh
Citera
2008-10-14, 10:53
Medlem
unauthorizeds avatar
http://www.kosmetiskkirurgi.se/html/...perationer.htm

Citat:
Undre ögonlockplastik (påsar under ögonen) 12 800:-
Citera
2008-10-14, 13:07
Medlem
david85s avatar
Ifall du nu ska gøra det så kan du næstan lika gærna dra till något annat billigare land, typ Polen eller Thailand. Jag har vænner som har opererats i Thailand, och jag sjælv har gjort en gynekomastioperation dær på Bumrungrad, och alla har varit mycket nøjda. Så ifall du vill kombinera operation med semester eller bara spara pengar så kan du kolla østerut.
Citera
2008-10-14, 13:54
Medlem
jiaxors avatar
Tack för hjälpen, konsultation är nu bokad.

Återkommer när jag varit där.
Citera
2008-10-14, 14:02
Medlem
Arthur Dents avatar
I aftonbladet plus idag står det om en ny metod att ta bort påsar under ögonen, med hyaluronsyra, vad nu det är.
Har inte tillgång till plus-avdelningen, men kanske kan vara värt att kolla upp innan man lägger sig under kniven.
Citera
2008-10-14, 14:25
Medlem
keyboardcowboys avatar
får jag fråga om du är man eller kvinna?
Citera
2008-10-15, 12:46
Medlem
jiaxors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardcowboy

Varför undrar du?
Citera
2008-10-15, 18:13
Medlem
Nennenes avatar
Gamla Stans Laser på Munkbron 11 kan du kolla på också.

http://www.kirurg.com/
Citera
2008-10-15, 18:14
Medlem
Nennenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardcowboy

Har väl ingen betydelse....eller hur???????
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in