• 1
  • 2
2008-10-13, 21:44
Medlem
Såg en tråd om vad som är bra att plugga på. Bl.a. en post av Funsmoke; "Du behöver ett preparat som du inte blir hög eller nervös på, s.k. "nootroper". Annars blir du antingen nervös och kan inte koncentrera dig eller manisk och förlorar omdömme, och får problem att ta fram kunskapen i "nyktert" tillstånd.

Effekten av nootroper kommer lite i taget. Här finns många alternativ, men en kur av Piracetam (eller analoger som oxiracetam, aniracetam) och DMAE 2 gånger dagligen brukar fungera bra för yngre män. De är mer prisvärda även jämfört med liknande preparat.

Några andra från minnet.

Adrafinil: Adrenerg antagoinist. Mindre trötthet. Sömnförmågan kan störas. Ej att rekommendera här.

Piraacetam. Mer acetylkolin. Mer syre till hjärnan. Bör kombineras antingen med DMAE eller kolin. Läs in dig på orsaken till detta!

Galantamine. Kolinesterashämmare, stimulerar nikotinerga subreceptorerna. Mer acetylkolin, som har stor betydelse för minnet.

Hydergine. Ökar syretillförseln till hjärnan.

Pyritinol. Liknar B6. Ökar glukosmängden i hjärnan.

Vasopressin. Flykt hormon. Klarare i huvudet och mer fokuserad.

Idebenone. Syntetiskt Q10.

Vinprocetine. Vidgar artärerna i hjärnan.

DMAE. En form av kolin.

Kombinera inte för många av dessa. Utan ta en kur under kanske 8 veckor av en välkänd kombination som t.ex. Piracetam & kolin. Ibland brukar dessa även kombineras med något som ökar serotonin mängden (läs in dig på orsaken)."

Eftersom tråden är rätt gammal, från 2003, tänkte jag kolla om någon har ytterligare preparat att tilläga? Skall nämligen börja använda skallen igen efter många år!

MVH J
Citera
2008-10-31, 00:25
Medlem
Kom igen nu!
Citera
2008-10-31, 01:17
Medlem
Phibers avatar
Någon med tips var en del av dessa kan inhandlas? pm gärna...
Citera
2008-10-31, 14:30
Medlem
metros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan368
Såg en tråd om vad som är bra att plugga på. Bl.a. en post av Funsmoke; "Du behöver ett preparat som du inte blir hög eller nervös på, s.k. "nootroper". Annars blir du antingen nervös och kan inte koncentrera dig eller manisk och förlorar omdömme, och får problem att ta fram kunskapen i "nyktert" tillstånd.

Effekten av nootroper kommer lite i taget. Här finns många alternativ, men en kur av Piracetam (eller analoger som oxiracetam, aniracetam) och DMAE 2 gånger dagligen brukar fungera bra för yngre män. De är mer prisvärda även jämfört med liknande preparat.

Några andra från minnet.

Adrafinil: Adrenerg antagoinist. Mindre trötthet. Sömnförmågan kan störas. Ej att rekommendera här.

Piraacetam. Mer acetylkolin. Mer syre till hjärnan. Bör kombineras antingen med DMAE eller kolin. Läs in dig på orsaken till detta!

Galantamine. Kolinesterashämmare, stimulerar nikotinerga subreceptorerna. Mer acetylkolin, som har stor betydelse för minnet.

Hydergine. Ökar syretillförseln till hjärnan.

Pyritinol. Liknar B6. Ökar glukosmängden i hjärnan.

Vasopressin. Flykt hormon. Klarare i huvudet och mer fokuserad.

Idebenone. Syntetiskt Q10.

Vinprocetine. Vidgar artärerna i hjärnan.

DMAE. En form av kolin.

Kombinera inte för många av dessa. Utan ta en kur under kanske 8 veckor av en välkänd kombination som t.ex. Piracetam & kolin. Ibland brukar dessa även kombineras med något som ökar serotonin mängden (läs in dig på orsaken)."

Eftersom tråden är rätt gammal, från 2003, tänkte jag kolla om någon har ytterligare preparat att tilläga? Skall nämligen börja använda skallen igen efter många år!

MVH J

Du kan väl börja med de som står där? Det är en jättebra utgångspunkt, när du pluggar in vad de olika grejerna är bra för kommer du hitta andra preparat som nämns i samma sammanhang. Jag själv tar förutom piracetam och dmae en del andra grejer. Det som jag skattar högst är Deprenyl (selegiline) för bättre koncentration och kognitiva funktioner och Modafinil (en metabolit av Andrafinil som det skrevs om i tråden ovan).
Med det som bas, använder jag beroende på hur jag vill må dlpa, lpa, tyrosine, chocoamine och ibland PEA i väldigt små mängder. Phenibut i låga doser ska också ha positiva effekter, och så länge man håller sig till små doser bygger man inte någon tolerans heller.

De substanser som jag har skrivit om här är inte alls lika ofarliga som de i den första posten, man måste veta vad man gör.

sök, läs, x 10 och ställ gärna fler frågor när du har lite kött på benen.
Citera
2008-11-03, 19:22
Medlem
Tramadol!!!!!!!
Citera
2009-01-18, 18:59
Bannlyst
jag skulle gärna också vilja veta vart man kan köpa grejerna.
Citera
2009-01-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metro
Du kan väl börja med de som står där? Det är en jättebra utgångspunkt, när du pluggar in vad de olika grejerna är bra för kommer du hitta andra preparat som nämns i samma sammanhang. Jag själv tar förutom piracetam och dmae en del andra grejer. Det som jag skattar högst är Deprenyl (selegiline) för bättre koncentration och kognitiva funktioner och Modafinil (en metabolit av Andrafinil som det skrevs om i tråden ovan).
Med det som bas, använder jag beroende på hur jag vill må dlpa, lpa, tyrosine, chocoamine och ibland PEA i väldigt små mängder. Phenibut i låga doser ska också ha positiva effekter, och så länge man håller sig till små doser bygger man inte någon tolerans heller.

De substanser som jag har skrivit om här är inte alls lika ofarliga som de i den första posten, man måste veta vad man gör.

sök, läs, x 10 och ställ gärna fler frågor när du har lite kött på benen.

Modafinil är en metabolit av adrafinil och inte tvärt om.

Av de studier jag läst verkar modafinil var den enda substansen av de som nämnts som gett kliniskt förbättrad kognitiv förmåga. Adrafinil lär ha samma effekt då det ju bryts ner till modafinil, dock är adrafinil skadligt för levern så jag rekomenderar att man tar modafinil direkt.
Citera
2009-01-18, 21:06
Bannlyst
Är Piraacetam och/eller DMAE lagligt?
Citera
2009-09-08, 15:31
Medlem
metros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sauron_
Är Piraacetam och/eller DMAE lagligt?

Piracetam är läkemedelsklassat i Sverige (Nootropil)
Citera
2009-10-12, 17:02
Medlem
Har någon kört en Piratrim(Nootropil) + DMAE kur?
Funderar på det...
Citera
2010-01-03, 22:21
Medlem
gimmesmokess avatar
Vart kan man köpa dessa? finns inte kvar på bulknutrition
Citera
2010-01-04, 14:52
Medlem
Nexorlights avatar
Ritalin och Concerta är bra. sen är modafinil skit bra. De två förstnämnda är det dock extremt skit stränga reglerer på. Det är för folk med adhd så ingen ide om man inte nu känner någon med adhd att ens försöka. Modafinil är faktiskt i många sätt bättre. Det är för folk som har narkolepsi. Ska vara EXtremt bra att plugga/leva på. Eftersom narkolepsi är obotligt så är ju det extremt forskat på så det inte blir mkt dåliga biverkningar om man tar det under längre period (år...ja adhd är också obotligt!)... Med ritalin o concerta så kan det versamma ämnet metylfenidathydroklorid påverkar ibland "normalt" folk i att dom blir cp hyper.

Så modafinil ska vara bra. Det är dock olagligt att köpa några av dessa online och man inhandlar dom från utlandet så finns det en ganska stor risk att man åker dit. Så om någon hittar modafinil på en hemsida inrikes så är det bra. Dessutom vore det bra om hemsidan kör med postförskott....jaaaaaaa jag är över 18! Anledning jag säger det är för att ifall polisen nu beslagtar paket så är postförskott bäst då man kan säga att man inte beställde det o inte vill ha det. Sms-avi som folk också kopplar till minderåriga är bra det också. För då behöver man inte visa ID. så då kan någon kompis hämta ut det. Så då kan man få smset skickat till någon kontantkorts telefon som inte går att spåra! Så för att komma undan så är inrikes+postförskott+sms-avi+kompis som hämtar ut säkrast. Detta är bara vad jag tkr. Skulle vara extremt svårt för polisen att sätta dit ngn som gjorde allt som nämnts. Vill man vara damp säker så beställ igenom en proxy xD så kan dom inte spåra ip:n xD!

När man inhandlar lagligt så är såklart förskottsbetalning smidigast. Men för oss som inte vill åka dit så är det bäst att vara försiktig! annars kommer Mr.Blue!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in