2008-10-16, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sn0wman
Religioner är inte ondare än vad individer gör det till.

Läs gärna tråden "Helvetet för avsaknad av tro på Gud. Är det rimligt? [islam/mod]". Jag vill påstå att en ideologi som dömer oliktänkande till en evighet av grym tortyr är ondskefull. Det betyder inte att dess utövare är ondskefulla.

Retard kanske tycker annorlunda?
Citera
2008-10-16, 20:27
Medlem
the_creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontBeAretard
ateist, varför behöva ens delta i denna tråd?
Du tror inte på någon religon, vad får dig att uttrycka dina känslor gällande feltolkningar angående Islam?

Förstår att ateisters åsikter inte betyder något för dig.

Behöver jag en speciell anledning för att få tycka till här?
Eller måste jag kalla mig troende för att delta?

Du snackar ju dessutom skit.
Vilka säger att jorden har varit en ärta?

Själva jorden i sig har aldrig varit så liten.
Däremot materian den består av
och i sin tur hela universum har enligt teorier vart mindre
än en ärta.

(shows what you knows)
Citera
2008-10-16, 20:37
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_creator
Behöver jag en speciell anledning för att få tycka till här?
Eller måste jag kalla mig troende för att delta?
Det där är väl typiskt muslimer? Är man inte muslim så ska man hålla tyst om islam. Man kan ju, hemska tanke, vara kritiskt inställd till den fredliga och toleranta religionen.
Citera
2008-10-16, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygande mattan
LB542

Ok då förstår vi varandra.

Bra det, alltid trevligt att vara överens med folk

Citat:
rofl, muslimer i israel,kenya,etiopien och några av dina andra påpekade...lol!?!?!? du måste fan skämta..
Kom tillbaka när du är 18år.

[b] A man came to the Prophet and asked, "A man fights for war booty; another fights for fame and a third fights for showing off; which of them fights in Allah's Cause?" The Prophet said, "He who fights that Allah's Word (i.e. Islam) should be superior, fights in Allah's Cause.

ehm..
Jag ser inget fel med detta.

Jag märkte att du inte svarade på mitt inlägg, där jag visade att det faktiskt fanns muslimer i de nämnda länderna och att de dessutom ställer till med en del dåligt

Du ser alltså inget fel med att slåss för att islam ska bli "superior"?
Citera
2008-10-17, 00:08
Medlem
Blackfeets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LB542

Jag märkte att du inte svarade på mitt inlägg, där jag visade att det faktiskt fanns muslimer i de nämnda länderna och att de dessutom ställer till med en del dåligt

Hur ska en muslim kunna se att det är fel? Man slåss ju för Allah's skull, och det behöver inte ENBART vara fysiskt. En scenario kan vara t.ex att en muslimskt kvinna har precis utbildat sig till sjuksköterska och när hon sedan ska börja jobba är kraven att hon måste ha kortarmade arbetskläder, som då inte går i hand med hennes religion. Då kan hon "fight" för Allah's skull.

Vart exakt ligger felet i det hela
Citera
2008-10-17, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carro87
Läs gärna tråden "Helvetet för avsaknad av tro på Gud. Är det rimligt? [islam/mod]". Jag vill påstå att en ideologi som dömer oliktänkande till en evighet av grym tortyr är ondskefull. Det betyder inte att dess utövare är ondskefulla.

Retard kanske tycker annorlunda?

Jodå jag har läst den och de flesta andra trådarna här ganska länge då jag tycker religion isig är både spännande och intressant. Dock är jag relativt frireligiös själv och bara topicen på den tråden tar jag som fjams då jag inte tror på något "hellvete" och därav är det inte så intressant att se om jag kommer hamna där eller inte, sen att tråden eskelarat som vanligt i förtryck mot islam är ju en vanlig tendens här. Sen att man hamnar i något hellvete är ju vida känt i ALLA religioner fast i olika former, tror du inte på jesu kristus så hamnar du inte i himlen heller, lever du inte efter hinduismens regler så reinkarneras du förmodligen till en daggmask osv.

Man kan dagligen läsa om självmordsbombare, kvinnoförtryck & annat otäckt och visst klart man blir arg & förtvivlad över hur människor kan agera så, dock tror jag detta händer lite överallt (ta hinduerna tillexempel som kan tutta eld på sina fruar med religionen som grund bakom) dock när det kommer till sånt är jag av den starka övertygelsen om att detta snarare handlar dels om indviduella idoitiska grupper som dock muslimer/hinduer & andra religioner tar för lite ställning emot och dels pga av vissa djupt rotade kulturella handlingar som snarare är geografiska än något som varenda muslim eller annan religion ställer sig bakom och accepterar.

Jag har själv vänner som är muslimer, det är en jättetrevlig familj som jag känt länge och än så länge har dom inte sprungit in i närmasta 7eleven och sprängt sig själva, stenat sina döttrar för dom inte bär Hejab(?) eller våldagit sina barn vid 9års ålder. Må vara att jag och den familjen ser olika på många saker när det väl kommer till religion men precis som _de flesta_ andra så verkar dom faktiskt gilla både varandra, sina grannar och övriga världen precis lika mycket som jag gör.

Jag tror helt enkelt inte att det är ok i någon erk. religion att vara elak. Utan snarare motsatsen. Ni kanske tycker jag är naiv men så är det.

Sen eftersom att varenda jäkla tråd har minst ett klipp om att profeten var pedofil, må så vara att han var det men det var jävligt länge sen och jag tror inte någon muslim ställer sig bakom att det är ok att förgripa sig på någon minderårig idag då tror jag vi har mer problem inom den katolska kyrkan när det kommer till sånt för att dra en liknelse.

edit - En intressant sak till när det kommer till religioner och just helvetet tänk er då Bhuddism som har en massa olika helveten som man kan hamna i om man inte sköter sig
Senast redigerad av sn0wman 2008-10-17 kl. 10:05.
Citera
2008-10-17, 11:30
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LB542

Jag tror vi har olika tolkningar av ordet 'slåss' - kan det vara det? För fight betyder kämpa. Man kan kämpa på väldigt många olika sätt, det tror jag du håller med om. Man kan kämpa mot en sjukdom som tär sönder en, man kan kämpa mot mobbare i skolan, man kan kämpa för att människor ska få en utbilding osv. Läser du hadithen så står det 'Allahs ORD'. Så att kämpa för det, alltså en form av Jihad, är vad jag gör här på Flashback. Inte för att Allahs Ord ska bli det slutliga, det är inte syftet, däremot för att försöka få reda i den oreda som läggs fram om 'vad Islam är'. Det är att kämpa för Allahs Ord för min del.

Att tolka det som att tvinga människor till att följa Islam, är redan det förbisprunget. Eftersom man inte kan tvinga människor till varken tro eller vad de ska tro på och följa. Det är en process som kommer från det inre hos en människa. Det kan ingen människa kämpa för.
Citera
2008-10-19, 11:41
Bannlyst
Citat:
Retard, jag kan alltså använda "mörkhyad" som nedsättande ord till personer jag inte gillar? Ja, för det betyder ju inte att alla mörkhyade ska ta illa upp, utan jag menar ju bara att det är VISSA mörkhyade jag inte gillar, typ OJ Simpson och Robert Mugabe och så. Tycker du det resonemanget håller? Du tror inte att alla mörkhyade skulle ta illa upp? Antingen är ditt användande av "jude" som öknamn rasistiskt, eller också är du bara en jävligt korkad person.

Anti-islamister som pratar skit om våran religon och vår profet får säga vad dom vill enligt dig.
När jag säger jude som en respons för muslimhatare är det din plikt att klaga..

varför? ..du har fördomar för muslimer.

du kan skriva att jag är en irakhora.. jag skiter fullständigt i... jag är ingen irakier.
Citera
2008-10-26, 22:43
Medlem
Citat:
Anti-islamister som pratar skit om våran religon och vår profet får säga vad dom vill enligt dig.

Jag uppmärksammade din rasism för att jag är "muslimhatare"? Nej, retard, jag är inte muslimhatare, däremot islamhatare. Jag hatar även judendom och kristendom, buddism och all form av religiöst blaha och vidskeplighet som förstör folks liv.

Och jag tycker absolut inte att man ska "prata skit om" och tala osanning om islam, och jag brukar rätta idioter som går runt och påstår att så och så många muslimer i Sverige vill att vi ska införa sharialagar etc. Sanningen om islam är illa nog.

Citat:
du kan skriva att jag är en irakhora.. jag skiter fullständigt i... jag är ingen irakier.

Är du bäng, eller? Irakhora? Jag har varit ute på gatorna och demonstrerat mot irakkriget.
Citera
2008-10-26, 23:26
Bannlyst
Citat:
Jag uppmärksammade din rasism för att jag är "muslimhatare"? Nej, retard, jag är inte muslimhatare, däremot islamhatare. Jag hatar även judendom och kristendom, buddism och all form av religiöst blaha och vidskeplighet som förstör folks liv.

Och jag tycker absolut inte att man ska "prata skit om" och tala osanning om islam, och jag brukar rätta idioter som går runt och påstår att så och så många muslimer i Sverige vill att vi ska införa sharialagar etc. Sanningen om islam är illa nog.

Är du bäng, eller? Irakhora? Jag har varit ute på gatorna och demonstrerat mot irakkriget.

du är inte en muslimhatare utan en islamhatare...WHAAAT?
Du har fördomar och saknar respekt för de troende.
Religonhatare alltså...

WOW,GRATTIS!!Du har demonstrereat? och det har med saken att göra?
Citera
2008-10-27, 00:53
Medlem
Citat:
du är inte en muslimhatare utan en islamhatare...WHAAAT?
Du har fördomar och saknar respekt för de troende.
Religonhatare alltså...

Islam: En religion

Muslim: Person som följer islam

Ergo: Jag avskyr religionen, inte människorna som följer den.

Citat:
WOW,GRATTIS!!Du har demonstrereat? och det har med saken att göra?

Hehe, inget. Du skrev om att jag kan kalla dig irakhora, "men du är inte från irak", vilket kändes totalt omotiverat och jag begrep inte alls vad du menade, men gissade vilt att du kanske trodde att jag tror att du är ifrån irak och att jag ogillar irakier. No idea. Du kan väl förklara vad du menade med ditt utspel om att jag kan kalla dig irakhora?
Senast redigerad av Carro87 2008-10-27 kl. 00:55.
Citera
2008-10-27, 01:04
Medlem
Citat:

Seriöst alltså..Tycker du själv att det är okej att använda beteckningen för en etnisk grupp som skällsord? Innerst inne? Om du tänker efter och funderar lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in