2008-10-27, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carro87
Islam: En religion

Muslim: Person som följer islam

Ergo: Jag avskyr religionen, inte människorna som följer den.

Hehe, inget. Du skrev om att jag kan kalla dig irakhora, "men du är inte från irak", vilket kändes totalt omotiverat och jag begrep inte alls vad du menade, men gissade vilt att du kanske trodde att jag tror att du är ifrån irak och att jag ogillar irakier. No idea. Du kan väl förklara vad du menade med ditt utspel om att jag kan kalla dig irakhora?

Läs om...
Citera
2008-10-27, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontBeAretard
du är inte en muslimhatare utan en islamhatare...WHAAAT?
Du har fördomar och saknar respekt för de troende.
Religonhatare alltså...

Men herregud människa, bara för att man inte gillar religionen så betyder inte det att man avskyr alla dess utövare och saknar respekt för de. Jag avskyr det faktum att (till exempel) islam förespråkar dödsstraff för konvertiter, homosexuella och folk som begår äktenskapsbrott.

Betyder det att jag hatar alla muslimer? NEJ, för att många muslimer följer inte Islams grundläror med dessa barbariska lagar och jag har absolut ingen anledning att gå runt och hata alla.

Läs illums utmärkta tråd så kanske du förstår:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=319420
Citera
2008-10-27, 12:10
Medlem
Citat:
Läs om...

Du menar att du tycker att det är moraliskt riktigt att använda "irakier" som skällsord? Eller? Du är lite otydlig. Varför tycker du så? Är irakier sämre människor?
Citera
2008-10-27, 22:38
Medlem
livegens avatar
Att konvertera som muslim till någon annan religion är både förbjudet och skall straffas med döden.

Från Koranen:

3:85 Om någon vill anta en religion förutom Islam kommer detta att vägras honom, och i nästa liv skall han stå bland förlorarna.

5:54 O ni som tror, om ni återgår från er religion, kommer GUD att ersätta er med människor som Han älskar och som älskar Honom. De kommer att vara snälla med de troende, hårda mot de icke troende, och kommer att sträva för GUDs sak utan rädsla för något klander. Sådan är GUDs välsignelse; Han ger den till vem Han vill. GUD är Rik, Allvetande.

(Sura 4:88) Hur är det möjligt att ni kan ha skilda meningar om hycklarna, som Gud har låtit gå vilse? Den som Gud låter gå vilse kan du aldrig leda på rätt väg.
(Sura 4:89) De skulle vilja att ni förnekade sanningen, liksom de har förnekat den, så att ni blir jämställda. Tag dem inte till bundsförvanter förrän de överger ondskans rike för att tjäna Gud; och om de återgår [till sin tidigare hållning], grip dem och döda dem, var ni än finner dem.

Hadith ur Sahih al Bukhari, volym 9, bok 84, nummer: 6491

……No doubt I heard Allah's Apostle saying, "During the last days there will appear some young foolish people who will say the best words but their faith will not go beyond their throats (i.e. they will have no faith) and will go out from (leave) their religion as an arrow goes out of the game. So, where-ever you find them, kill them, for who-ever kills them shall have reward on the Day of Resurrection."
Citera
2008-10-27, 22:50
Bannlyst
Citat:
Du menar att du tycker att det är moraliskt riktigt att använda "irakier" som skällsord? Eller? Du är lite otydlig. Varför tycker du så? Är irakier sämre människor?

jag gav dig ett exempel...
Citera
2008-10-27, 22:51
Medlem
Citat:
jag gav dig ett exempel...

Du inser alltså inte rasismen i att använda betäckningen för en etnisk grupp som skällsord?
Citera
2008-10-28, 10:55
Bannlyst
Citat:
Du inser alltså inte rasismen i att använda betäckningen för en etnisk grupp som skällsord?

OM du hade kallat mig Irakhora, hade jag inte tagit illa upp.. ,varför? Jag är ingen irakier..

varför jag skrev det vet jag inte, kan bero på dina OT frågor.
Citera
2008-10-28, 11:20
Medlem
Citat:
OM du hade kallat mig Irakhora, hade jag inte tagit illa upp.. ,varför? Jag är ingen irakier..

varför jag skrev det vet jag inte, kan bero på dina OT frågor.

Fine, kan bara tillägga att jag tycker du ska lägga ner med antisemitiska kommentarer. Du förstärker bara bilden av muslimer som hotfulla och intoleranta.
Citera
2008-10-28, 11:24
Bannlyst
Citat:
Fine, kan bara tillägga att jag tycker du ska lägga ner med antisemitiska kommentarer. Du förstärker bara bilden av muslimer som hotfulla och intoleranta.

Visst, och du förstärker bilden på att ha fördomar mot muslimer.
Citera
2008-10-28, 11:29
Medlem
Citat:
Visst, och du förstärker bilden på att ha fördomar mot muslimer.

Som sagt: du förstärker bilden av muslimer som intoleranta och hotfulla genom att uttrycka dig kraftigt nedsättande mot judar.

På vilket sätt förstärker jag fördomar mot muslimer? Jag vill ha konkreta exempel, annars är det bara smutsigt förtal.
Citera
2008-10-28, 11:33
Bannlyst
Citat:

CITAT.1: Jag uppmärksammade din rasism för att jag är "muslimhatare"? Nej, retard, jag är inte muslimhatare, däremot islamhatare. Jag hatar även judendom och kristendom, buddism och all form av religiöst blaha och vidskeplighet som förstör folks liv.

CITAT.2: Du förstärker bara bilden av muslimer som hotfulla och intoleranta.

på citat.1 anses du inte ha några fördomar mot muslimer.

på citat.2 Har du fått fram ett visst hat mot muslimer. De är hotfulla, intoleranta, om det inte är hat och fördomar, vad är det då?
Citera
2008-10-28, 11:35
Medlem
Citat:
CITAT.1: Jag uppmärksammade din rasism för att jag är "muslimhatare"? Nej, retard, jag är inte muslimhatare, däremot islamhatare. Jag hatar även judendom och kristendom, buddism och all form av religiöst blaha och vidskeplighet som förstör folks liv.

CITAT.2: Du förstärker bara bilden av muslimer som hotfulla och intoleranta.

på citat.1 anses du inte ha några fördomar mot muslimer.

på citat.2 Har du fått fram ett visst hat mot muslimer. De är hotfulla, intoleranta, om det inte är hat och fördomar, vad är det då?

Jag skrev BILDEN(!!!) av muslimer som hotfulla och intoleranta. Det betyder alltså inte att JAG har fördomen att muslimer generellt är hotfulla och intoleranta, utan att det finns en sån bild i samhället. Lär dig svenska pysen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in