2008-10-15, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LB542
Kanske alla de islamister som dödar, spränger och förklarar jihad i Kina, Thailand, Filippinerna, Indonesien, Indien, Pakistan, Afghanistan, Ryssland, Somalia, Sudan, England, Spanien, Iraq, Egypten, Israel, Bangladesh, Saudiarabien, Singapore, Etiopien, Kenya, Libanon, Libyen, Tunisien också vidare också vidare...

Volume 4, Book 52, Number 65:

Narrated Abu Musa:

A man came to the Prophet and asked, "A man fights for war booty; another fights for fame and a third fights for showing off; which of them fights in Allah's Cause?" The Prophet said, "He who fights that Allah's Word (i.e. Islam) should be superior, fights in Allah's Cause."

rofl, muslimer i israel,kenya,etiopien och några av dina andra påpekade...lol!?!?!? du måste fan skämta..
Kom tillbaka när du är 18år.

[b] A man came to the Prophet and asked, "A man fights for war booty; another fights for fame and a third fights for showing off; which of them fights in Allah's Cause?" The Prophet said, "He who fights that Allah's Word (i.e. Islam) should be superior, fights in Allah's Cause.

ehm..
Jag ser inget fel med detta.
Citera
2008-10-15, 21:42
Medlem
the_creators avatar
Att strida i en religions, gudagubbes eller profets namn är alltid fel.

Även om man är så desillusionerad att man tror blint på dem.

När en person talar med låtsaskompisar, då tycks personen galen.

När en många gör det, kallas det religion.
Citera
2008-10-16, 10:24
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LB542
Kanske alla de islamister som dödar, spränger och förklarar jihad i Kina, Thailand, Filippinerna, Indonesien, Indien, Pakistan, Afghanistan, Ryssland, Somalia, Sudan, England, Spanien, Iraq, Egypten, Israel, Bangladesh, Saudiarabien, Singapore, Etiopien, Kenya, Libanon, Libyen, Tunisien också vidare också vidare...

Volume 4, Book 52, Number 65:

Narrated Abu Musa:

A man came to the Prophet and asked, "A man fights for war booty; another fights for fame and a third fights for showing off; which of them fights in Allah's Cause?" The Prophet said, "He who fights that Allah's Word (i.e. Islam) should be superior, fights in Allah's Cause."
Hur kopplar du samman dödande och sprängande med att 'kämpa att Allahs Ord/Islam' är överlägset? Vem - någon - ska man man sprida det till om man först spränger denne någon i luften? Tycker du inte det är en motsägelse och en missuppfattning från din sida?
Senast redigerad av flygande mattan 2008-10-16 kl. 11:17.
Citera
2008-10-16, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jekeren
Jag hatar muslimer! Islam borde fan vara förbjudet i Sverige, som är ett kristet land, inte något jävla underutvecklat arabland med bögreligionen islam som statsreligion.

Vi är inget kristet land, måhända att vi har rötter därifrån och att många är kristna dock har vi haft religionsfrihet sen 1952.

Om du vill börja förbjuda religioner och tryckfrihet är du inte mycket bättre än dom du klagar på.

Dags att öppna ögonen och inse att vart du än vänder dig om har du hinduer, muslimer, buddister, judar, kristna & ateister vi lever i ett mångkulturellt land och jag är jävligt stolt o glad över att vi gör det och inte fastnat i nån uråldrig idiologi vi också.

Har du ens en procent vanligt svenskt jäkla bonnförnuft så är det väll dags att öppna dig och välkomna dom istället, vem vet du kanske till o med lär dig något.

Religioner är inte ondare än vad individer gör det till.
Citera
2008-10-16, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontBeAretard
rofl, muslimer i israel,kenya,etiopien och några av dina andra påpekade...lol!?!?!? du måste fan skämta..
Kom tillbaka när du är 18år.
.

Nog finns det gott om muslimer i Israel. Har ju vart en del självmordsbombningar osv. där.

Kenya:

http://en.wikipedia.org/wiki/2002_Mombasa_attacks
http://en.wikipedia.org/wiki/1998_United_States_embassy_bombings

Etiopien:

http://en.wikipedia.org/wiki/2008_Negele_Boran_bombings

Flygande mattan:

Jag skrev citatet mest för att visa att man kan hitta stöd för sådant i koranen (om man så vill, just det där jag skrev är ju inte bara det enda exemplet). Sen att man tolkar det på olika sätt är ingen nyhet, jag gissar att du inte heller tycker att många militanta islamister använder speciellt mycket logik.
Citera
2008-10-16, 13:12
Medlem
Citat:
Om jag dyrkar någon pedofil?
Men din jude...inga fler kommentarer krävs.

Retard, fattar du inte att du bara spär på fördomarna mot islam och muslimer genom att använda ordet "jude" som skällsord? (Vilket är vanligt på invandrartäta skolor i Sverige).
Citera
2008-10-16, 13:53
Medlem
flygande mattans avatar
LB542

Citat:
Jag skrev citatet mest för att visa att man kan hitta stöd för sådant i koranen (om man så vill, just det där jag skrev är ju inte bara det enda exemplet). Sen att man tolkar det på olika sätt är ingen nyhet, jag gissar att du inte heller tycker att många militanta islamister använder speciellt mycket logik.
Ok då förstår vi varandra.
Citera
2008-10-16, 14:05
Medlem
MrNoOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jekeren
Jag hatar muslimer! Islam borde fan vara förbjudet i Sverige, som är ett kristet land, inte något jävla underutvecklat arabland med bögreligionen islam som statsreligion.

Jag är nästan säker på att det finns fler registrerade muslimer än kristna idag. De flesta som VAR kristna har gått ur svenska kyrkan för att spara ett par slantar.... Så, vet inte riktigt om du kan kalla Sverige kristet längre.
Citera
2008-10-16, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sn0wman
Vi är inget kristet land, måhända att vi har rötter därifrån och att många är kristna dock har vi haft religionsfrihet sen 1952.

Om du vill börja förbjuda religioner och tryckfrihet är du inte mycket bättre än dom du klagar på.

Dags att öppna ögonen och inse att vart du än vänder dig om har du hinduer, muslimer, buddister, judar, kristna & ateister vi lever i ett mångkulturellt land och jag är jävligt stolt o glad över att vi gör det och inte fastnat i nån uråldrig idiologi vi också.

Har du ens en procent vanligt svenskt jäkla bonnförnuft så är det väll dags att öppna dig och välkomna dom istället, vem vet du kanske till o med lär dig något.

Religioner är inte ondare än vad individer gör det till.
tack..
Citera
2008-10-16, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carro87
Retard, fattar du inte att du bara spär på fördomarna mot islam och muslimer genom att använda ordet "jude" som skällsord? (Vilket är vanligt på invandrartäta skolor i Sverige).

jo.. jag ogillar judarnas sätt att försöka ta tillbaka land. När jag säger jude syftar jag på den judiska regeringen. Jag hatar alltså en del judar. Att han kallar vår profet pedofil är däremot en helt annan sak.
Citera
2008-10-16, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av the_creator
Att strida i en religions, gudagubbes eller profets namn är alltid fel.

Även om man är så desillusionerad att man tror blint på dem.

När en person talar med låtsaskompisar, då tycks personen galen.

När en många gör det, kallas det religion.

ateist, varför behöva ens delta i denna tråd?
Du tror inte på någon religon, vad får dig att uttrycka dina känslor gällande feltolkningar angående Islam? Jag respekterar att du är ateist..visst?
men respektera oss som inte tror att världen en gång i tiden var en ärta.

att du tycker att religoner är för galningar.. skapa en ny tråd?
Citera
2008-10-16, 17:25
Medlem
Citat:
jo.. jag ogillar judarnas sätt att försöka ta tillbaka land. När jag säger jude syftar jag på den judiska regeringen. Jag hatar alltså en del judar. Att han kallar vår profet pedofil är däremot en helt annan sak.

Retard, jag kan alltså använda "mörkhyad" som nedsättande ord till personer jag inte gillar? Ja, för det betyder ju inte att alla mörkhyade ska ta illa upp, utan jag menar ju bara att det är VISSA mörkhyade jag inte gillar, typ OJ Simpson och Robert Mugabe och så. Tycker du det resonemanget håller? Du tror inte att alla mörkhyade skulle ta illa upp? Antingen är ditt användande av "jude" som öknamn rasistiskt, eller också är du bara en jävligt korkad person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in