Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2008-10-18, 19:08
Bannlyst
Jag ägnar mig inte åt att samla ihop stora listor på alla böcker, filmer, artiklar och annat som jag läst, dessutom så försvinner hyperlänkar och annat efter hand.

Kan en del om kemi, vatten har bland annat samma effekt som koldioxid, men man pratar inte som vatten som växthusgas och inför skatt på vatten, men det kanske kommer snart...
Citera
2008-10-18, 19:09
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galton1
Men folket är dock lätt att hjärntvätta, se bara vad Hitler lyckades göra med långt mindre avancerad propaganda.
Vilka studier lutar du dig emot när du jämför nazitysklands propaganda med klimatdebatten? Jag tror nämligen att den enda gemensamma nämnaren att majoritetens åsikt är annorlunda mot din.
Citera
2008-10-18, 19:27
Bannlyst
Propagandan är mer avancerad än förr, man har haft längre tid att bearbeta folket, redan i filmen Soylent Green från 1970-talet började man med att programmera folks hjärnor med klimatpropaganda, när man hört något mer än åtta gånger så sätter det sig i det undermedvetna. Med dagens tv-teknik kan man förvirra hjärnan med färg, textning och så vidare som man inte hinner uppfatta då man lyssnar på personen som talar. Detta utnyttjas även för klimatpropaganda.
Citera
2008-10-18, 19:43
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Propagandan är mer avancerad än förr, man har haft längre tid att bearbeta folket, redan i filmen Soylent Green från 1970-talet började man med att programmera folks hjärnor med klimatpropaganda, när man hört något mer än åtta gånger så sätter det sig i det undermedvetna. Med dagens tv-teknik kan man förvirra hjärnan med färg, textning och så vidare som man inte hinner uppfatta då man lyssnar på personen som talar. Detta utnyttjas även för klimatpropaganda.
Att besvara ditt inlägg vore att dra den här tråden långt mer off-topic än den redan är.

On Topic.
Att tvångssterilisering togs bort måste ha varit en NWO-konspiration.
Citera
2008-10-18, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Att besvara ditt inlägg vore att dra den här tråden långt mer off-topic än den redan är.

On Topic.
Att tvångssterilisering togs bort måste ha varit en NWO-konspiration.

Tvångssterilisering är ofta på tal, t ex i vissa länder så kastrerar man män kemiskt som blivit dömda för våldtäkt, många steriliserar sig nu helt frivilligt för att rädda moder jord. Tror att det hade varit svårt att komma undan med tvångsterilisering i t ex Sverige. Tänk om tusentals romer, samer, judar och andra minoriteter steriliserats, även om massmedia tystat ned det hade det blivit ramaskri på bloggar med mera.

Mäns spermier attackeras nu istället med bland annat kemikalier och män blir mer kvinnliga mer könshormon, enligt FN så har mäns spermiehalt sjunkit med 75% jämfört med när studierna började, detta i västländer. Så alltså så har männen blivit 75% sterila, även om det inte är tvång så är det knappast en slump.
Citera
2008-10-18, 20:06
Medlem
Giant Squids avatar
galton1? är inte ditt tidigare nick här på FB avstängt? det som börjar med 3bokstäver och slutar med 2 siffror.
Samt att du verkar vara väldigt engagerad i att fortsätta det avstängda nickets hopplösa diskussioner .

Avstängningsdatumet på det stängda nicket passar väldigt bra in på öppnandet av ditt nya.

Det är lite som att stora trollvarningslampan lyser nu.
Citera
2008-10-18, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
galton1? är inte ditt tidigare nick här på FB avstängt? det som börjar med 3bokstäver och slutar med 2 siffror.
Samt att du verkar vara väldigt engagerad i att fortsätta det avstängda nickets hopplösa diskussioner .

Avstängningsdatumet på det stängda nicket passar väldigt bra in på öppnandet av ditt nya.

Det är lite som att stora trollvarningslampan lyser nu.

Finns det trollvarningslampor här? Har snackat med en del andra på diverse forum som blivit avstängda från flashback utan någon bra motivering, verkar vara vanligt, speciellt om man skriver om 9-11 och konspirationer
När argumenten inte räcker kanske det är smidigt att stänga av folk, vem vet.
Citera
2008-10-18, 21:14
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Tvångssterilisering är ofta på tal, t ex i vissa länder så kastrerar man män kemiskt som blivit dömda för våldtäkt, många steriliserar sig nu helt frivilligt för att rädda moder jord. Tror att det hade varit svårt att komma undan med tvångsterilisering i t ex Sverige. Tänk om tusentals romer, samer, judar och andra minoriteter steriliserats, även om massmedia tystat ned det hade det blivit ramaskri på bloggar med mera.

Mäns spermier attackeras nu istället med bland annat kemikalier och män blir mer kvinnliga mer könshormon, enligt FN så har mäns spermiehalt sjunkit med 75% jämfört med när studierna började, detta i västländer. Så alltså så har männen blivit 75% sterila, även om det inte är tvång så är det knappast en slump.
Trådens namn:
De mest sannolika konspirationerna.

Galtons1:s svar på frågan: allihop.
Citera
2008-10-19, 03:02
Medlem
-benito-s avatar
JFK: Kan ju vara att LHO skjöt men ensam galning? Njaa... sen finns det ju en rad mer spektakulära teorier...
Citera
2008-10-20, 18:02
Medlem
Fox Mulders avatar
31000 vetenskapsmän..det gäller ju att de är forskare inom rätt område också. spelar ju inte så stor roll om en arkeolog uttalar sig om växthuseffekten.
Citera
2008-10-20, 20:57
Medlem
Pads avatar
Citat:
Finns det trollvarningslampor här? Har snackat med en del andra på diverse forum som blivit avstängda från flashback utan någon bra motivering, verkar vara vanligt, speciellt om man skriver om 9-11 och konspirationer
När argumenten inte räcker kanske det är smidigt att stänga av folk, vem vet.

Det faktum att Galton blev avstängd utan att jag kunde hitta någon motivering på forumet för varningar tyder ju på att det mycket riktigt rörde sig om ett troll som kom tillbaka, och jag vet ju vem jag gissar att det var.

Extra roligt blir det med ovanstående antydan om att man här stänger av folk för att bli av med dem smidigt när man inte har argument, med tanke på att personen jag är säker på att Galton är identisk med inte kunde bemöta ETT ENDA inlägg eller motargument såvitt jag kunde se. Men visst, kan man inte dansa så klagar man på orkestern. Plums! Lycka till med nästa trollkonto.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in