Flashback bygger pepparkakshus!
2008-10-14, 13:31
Medlem
Feitans avatar
Är det inte så att uppvärmningen är ett steg till istiden?
Citera
2008-10-14, 16:28
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galton1
växthusbluffen?

Över 31.000 vetenskapsmän säger att det inte finns några bevis att människan orsaker en uppvärmning av jorden, ändå så hjärntvättas alla genom media och utbildning på att tro att vi måste äta klimatsmart och minska våra utsläpp av koldioxid.

Debunked. Mer troligt att olje- och bilindustrin ligger bakom desinformationskampanjen som försöker smutskasta forskare och vetenskapsmän som presenterar fakta som faktiskt talar för att människan ligger bakom den globala klimatförändringen.

http://www.realclimate.org/index.php/archives/2007/10/oregon-institute-of-science-and-malarkey/

För att sedan återknyta till TS så vill jag ju påstå att konspirationen att det var Osama Bin Laden som låg bakom 11 september-attackerna är bekräftade vid det här laget.
Citera
2008-10-14, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Debunked. Mer troligt att olje- och bilindustrin ligger bakom desinformationskampanjen som försöker smutskasta forskare och vetenskapsmän som presenterar fakta som faktiskt talar för att människan ligger bakom den globala klimatförändringen.

http://www.realclimate.org/index.php/archives/2007/10/oregon-institute-of-science-and-malarkey/

För att sedan återknyta till TS så vill jag ju påstå att konspirationen att det var Osama Bin Laden som låg bakom 11 september-attackerna är bekräftade vid det här laget.

Bilindustrin tjänar multum på växthusbluffen, folk köper nya 'klimatsmarta' bilar samtidigt som om bilindustrin fiskar efter hundratals miljarder i bidrag för att utveckla nya bilar.

Webblänken med litet text som du bifogade har vad jag förstår inget att göra med de 31.000 vetenskapsmän som gått ut offentligt med att de inte tror på växthusbluffen och dess gurus. Skulle vara tacksamt om man kunde länka till en webbsida med ett par sidor varje gång man vill underbygga sin egen åsikt, men som sagt så gäller den webbsidan något helt annat.

Kolla in denna sida. www.petitionproject.com
Citera
2008-10-14, 17:42
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Bilindustrin tjänar multum på växthusbluffen, folk köper nya 'klimatsmarta' bilar samtidigt som om bilindustrin fiskar efter hundratals miljarder i bidrag för att utveckla nya bilar.

Webblänken med litet text som du bifogade har vad jag förstår inget att göra med de 31.000 vetenskapsmän som gått ut offentligt med att de inte tror på växthusbluffen och dess gurus. Skulle vara tacksamt om man kunde länka till en webbsida med ett par sidor varje gång man vill underbygga sin egen åsikt, men som sagt så gäller den webbsidan något helt annat.

Kolla in denna sida. www.petitionproject.com

Du är fortfarande inne på din lista med 31000 påhittade vetenskapsmän, otroligt.
Kan du specifiera listan lite mer med vad som krävs för att komma med på denna lista.

Återigen över 300 veterinärer har fått plats här, och vilken status har dem i klimatfrågan?

I krig gäller det att vara uppmärksam på fiendens propaganda, annars finns det risk för att man snart omedvetet spelar i fel lag.

Seså, fram med en komplett lista över vad alla dessa forskare egentligen har för bakgrund, eller du kanske inte bryr dig.

Och så skulle jag vilja veta vem som ligger bakom green-agenda sidan, som tydligen handlar om defamation utav framförallt Gaia Hypotesen och Deep Ecology, som är mycket intressant om man förstår dem, men som egentligen inte har något att göra med klimathotet.
Senast redigerad av Giant Squid 2008-10-14 kl. 17:46.
Citera
2008-10-14, 18:34
Medlem
Brainbugs avatar
Citat:
växthusbluffen?

Över 31.000 vetenskapsmän säger att det inte finns några bevis att människan orsaker en uppvärmning av jorden, ändå så hjärntvättas alla genom media och utbildning på att tro att vi måste äta klimatsmart och minska våra utsläpp av koldioxid.

Does the word "hidden agenda" mean anything to you?
Citera
2008-10-14, 18:55
Medlem
Pubertals avatar
Växthuseffekten är en bluff -Tja, så kanske det är men det är ju en sjukt tråkig och ointressant konspiration?
Jag skulle vilja höra talas om någon stor och tänkbar konspirationsteori i ett intressant ämne.
Jag har läst för lite om det för att veta, men kanske har mordet på Robert Kennedy potential?
Citera
2008-10-14, 21:26
Medlem
Citat:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
De mest solklara konspirationerna är väl
9/11
Växthusbluffen
Kennedymordet
NWO

Det är dessa som jag har forskat mest i. Om man gör detta seriöst och objektivt så leder det oftast till att man börjar tro på dessa konspirationsteorier, enligt mina erfarenheter. En viss del av de som gör det går dock in i förnekelsestadiet och letar efter den ena konstiga förklaringen efter den andra, som stödjer den officiella versionen.

När du skriver 'forska', menar du söka på youtube?

Som svar på TS fråga så anser jag nog att om någon konspiration skall stämma så är det nog den med att Kennedymordet inte gick till exakt som det sägs. Jag menar nu inte att det var magiska kulor eller ödlor som låg bakom utan ja, maffian kanske. Är inte insatt så jag utalar mig inte mer men ett mord på en högt uppsatt politiker kan nog tänkas ha fler inblandade än en ensam kille i ett fönster.

Nej jag menar se filmer från både truthers och debunkers. Har kanske sett 15 fullängdare i ämnet. Granska källor har jag lagt ner mycket tid på. Hur mycket har du "forskat" innan du avfärdat alla dessa teorier?

Glömde nämna att banksystemet är en stor konspirationsteori som jag tycker verkar ganska trolig. Har dock forskat för lite för att veta. Kolla in Zeitgeist, eller någon av de gamla filmerna.
Citera
2008-10-14, 22:17
Medlem
Vidovdans avatar
Citat:
Glömde nämna att banksystemet är en stor konspirationsteori som jag tycker verkar ganska trolig. Har dock forskat för lite för att veta. Kolla in Zeitgeist, eller någon av de gamla filmerna.
Ja banksystemet och NWO. De två hänger ihop och det är dessa som jag tycker verkar mest trovärdiga. Så trovärdiga att de kanske inte alls kan räknas som en konspirationsteori, utan en äkta bekräftad konspiration, ett vedertaget faktum.

När det gäller klimatbluffen så tror jag den är en konspiration. Alltså att någon med motiv (tex oljeindustrin) sprider ut desinformation om klimat...problemet för att rädda sitt eget skinn. Men det är bara vad jag tror, det fallet är mycket mer osäkert än NWO och den globala makteliten.
Citera
2008-10-14, 22:20
Medlem
Are-ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pubertal
Växthuseffekten är en bluff -Tja, så kanske det är men det är ju en sjukt tråkig och ointressant konspiration?
Jag skulle vilja höra talas om någon stor och tänkbar konspirationsteori i ett intressant ämne.
Jag har läst för lite om det för att veta, men kanske har mordet på Robert Kennedy potential?

Amen brother
Citera
2008-10-14, 22:43
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
De mest solklara konspirationerna är väl
9/11
Växthusbluffen
Kennedymordet
NWO

Det är dessa som jag har forskat mest i. Om man gör detta seriöst och objektivt så leder det oftast till att man börjar tro på dessa konspirationsteorier, enligt mina erfarenheter. En viss del av de som gör det går dock in i förnekelsestadiet och letar efter den ena konstiga förklaringen efter den andra, som stödjer den officiella versionen.

Grattis...Du hade alla rätt, en foliehatt kommer på posten.
Nämen skämt åsido, intressant och se hur månlandnings konspirationen har tappat trendmässigt.

Själv tycker jag faktiskt att det här med Palme mordet verkar rätt skumt.
Citera
2008-10-15, 00:53
Medlem
Strawliess avatar
Utan tvekan KRIGET MOT TERRORN!

Man kan FÖR I HELVETE INTE FÖRA KRIG MOT TERROR!!!

Man kan förhindra terror, bekämpa terror, men man kan inte säga att det är ett konstant öppet krig och använda det för att berättiga invasioner? Plus att terrorn inte har gjort oss särskilt mycket ont. Kan de inte föra krig mot nåt vettigt istället, typ mobbing, okunskap eller fetma?

Sen är jag rädd att NWO inte ligger långt från sanningen, har trott på en väg mot ett mer totalitärt samhälle länge och när övervakningen ökar och integriteten minskar samtidigt som "staten" verkar få mer och mer makt över människor blir man ju rädd. Är dessutom starkt emot hela grejen att slå ihop stater. Avskaffandet av stater skulle jag inte ha något emot, men det är skillnad på att avskaffa stater (eller ha gränsöverskridande samarbeten) mot att ha större stater med mer kontroll. Om EU vore ett enkelt samarbete inom viktiga internationella sektorer istället för en dominant organisation som det idag blir mer och mer, då skulle jag inte vara så emot det.

"Trygghetskamerorna är till för din trygghet", den skiten luktar NWO lång väg (om man drar väääldigt avlägsna slutsatser, vilket jag tyvärr gör. Usch.)
Citera
2008-10-15, 13:58
Medlem
Machiavelis avatar
Alltså ni som håller på och tjötar om växthuseffekten.
Man kan säga såhär det finns inga som helst vetenskapliga BEVIS om att våra utsläpp gör så att klimatet blir varmare.

Men det finns därmot experiment som stödjer växthuseffekts teorin.
MEN det är en teori och inget mer.
Så jag förstår inte varför man ska göra ett sånt jävla jippo av det.
Det har väl angtagligen med att tjäna pengar att göra.

Växthuseffektsteorin kan mycket väl vara sann, men om nu polerna håller på att smälta och en stor klimatförändring är påväg så tror ja inte det är nåt vi kan göra något åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in