2008-10-13, 16:53
Medlem
Ja de är så att jag har en lite amatörstudio hemma och vill
spela in musik, men de går inte som jag vill.
När jag lägger in beatet och ska rappa över det (ja de är hiphop)
så rasslar de bara i hörlurarna

så jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att de ska funka.

har provat att ställa in så ljudet går via mitt vanliga ljudkort.. Ja då funkar de skit bra, Men om jag kör via "studio ljudkortet" rå låter de heeel kasst.

Mitt ljudkort är ESI DualFire.. Har fått tips om att sänka/höja latencyn i programmet, men vet inte hur man gör.. men om jag ska göra de, ska jag ställa in på samma latency som ljudkortet är inställt på ?

Nån som vet varför de kan vara så och kanske hjälpa mig att få de bra?
Citera
2008-10-13, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zillio
Ja de är så att jag har en lite amatörstudio hemma och vill
spela in musik, men de går inte som jag vill.
När jag lägger in beatet och ska rappa över det (ja de är hiphop)
så rasslar de bara i hörlurarna

så jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att de ska funka.

har provat att ställa in så ljudet går via mitt vanliga ljudkort.. Ja då funkar de skit bra, Men om jag kör via "studio ljudkortet" rå låter de heeel kasst.

Mitt ljudkort är ESI DualFire.. Har fått tips om att sänka/höja latencyn i programmet, men vet inte hur man gör.. men om jag ska göra de, ska jag ställa in på samma latency som ljudkortet är inställt på ?

Nån som vet varför de kan vara så och kanske hjälpa mig att få de bra?
Leta i kontrollpanelen efter nåt eller sök hjälp på tilverkarens hemsida.
Testa annars ladda ner ASIO4ALL.

Fattar däremot inte vad du menar med att det "rasslar"? Hör du ljudet som spelas upp i dit program eller inte?
Citera
2008-10-14, 21:28
Medlem
Citat:
Fattar däremot inte vad du menar med att det "rasslar"? Hör du ljudet som spelas upp i dit program eller inte?

Alltså när jag trycker på play t.ex i själva programmet jag spelar in med så låter ljudet RIKTIGT dåligt. men om jag sparar de jag har spelat in så låter de bra i windows media player.
Citera
2008-10-14, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zillio
Alltså när jag trycker på play t.ex i själva programmet jag spelar in med så låter ljudet RIKTIGT dåligt. men om jag sparar de jag har spelat in så låter de bra i windows media player.
Hackar det eller? Isåfall har du säkert ställt din latency för lågt. Testa höja den och så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in