Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-15, 20:08
  #721
Medlem
Frågan är om J*rgen Osc*rsson vet vad som inträffat eller om han bara snackar för att fylla ut dagarna med mer än trav och sprit.
Citera
2022-12-21, 02:03
  #722
Medlem
VickeHallons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondelez
Frågan är om J*rgen Osc*rsson vet vad som inträffat eller om han bara snackar för att fylla ut dagarna med mer än trav och sprit.

J..ga vet. 100%.
Citera
2022-12-27, 20:02
  #723
Medlem
morotavdrags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondelez
Frågan är om J*rgen Osc*rsson vet vad som inträffat eller om han bara snackar för att fylla ut dagarna med mer än trav och sprit.

Är det samma JO som figurerar i en aftonbladet artikel från 2010 om köp av travhästar?
Citera
2022-12-27, 22:45
  #724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morotavdrag
Är det samma JO som figurerar i en aftonbladet artikel från 2010 om köp av travhästar?
Stämmer. Framgångsrik på trav, hört att han tvättat stora belopp tillhörande en viss MC-klubb genom åren.
Citera
2022-12-28, 00:19
  #725
Medlem
morotavdrags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondelez
Stämmer. Framgångsrik på trav, hört att han tvättat stora belopp tillhörande en viss MC-klubb genom åren.

Och då blev det ännu mer intressant med min fråga om huset på Björkvägen 13 i Brastad som kopplar AFSE förvaltning (bygg) till Philip konsulting (trav) och efteråt till polacken L*k*sz G*lk* (byggnadsställningar)

Ägaren av Philip konsulting tillika en huvudaktör i västsvenska rothärvan drev hemköp Torpa i Vänersborg. Där hittar man också Torpa tips och trav och JOs bror M*k**l *sc*rss*n
Citera
2023-08-24, 00:13
  #726
Medlem
FanTaMigs avatar
För de anhörigas skull kan man ju hoppas att någon lämnar ett anonymt tips som leder till att kvarlevorna hittas. Åtminstone en form av avslut för närstående.
Citera
2023-09-02, 16:22
  #727
Medlem
Xanyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FanTaMig
För de anhörigas skull kan man ju hoppas att någon lämnar ett anonymt tips som leder till att kvarlevorna hittas. Åtminstone en form av avslut för närstående.

Tror jag inte kommer hända då hade det nog redan hänt vid det här laget tycker man. Det jag inte har fått full förståelse för är vad exakt Daniel hade gjort för att bli bortförd för? Jag vet han hade skumma affärer med diverse folk och liknande och var runt i många kretsar med droger och svarta affärer och annat.

Men jag personligen vet själv Daniel hade också många kontakter på hans sida och att han hade gott med pengar, var med Daniel mycket och aldrig att han verkade rädd eller orolig för något skulle hända honom eller skulle hända. Så om denna kidnappadningen handlade enbart om obetalda skulder eller andra utgifter så hade han inte haft några problem att få fram pengarna till detta för pengar hade Daniel.

Så det måste ha varit något värre som inträffat där pengar inte kunde rädda honom, och den där Peter vet jag dock inte så mycket om träffade honom enbart en gång när Daniel hämtade upp honom med mig i bilen och körde hem honom till hans vila i Ljungskile.

Men Peters hus hade ju blivit beskjutet en tid innan dom båda försvann, och vad jag hört enbart rykten är att Peter hade anlitat några utländska arbetare till att göra jobb på hans hus eller något annat som han inte hade betalat, vet inte vilka belopp det handlade om men. Iallafall är det utländska killar så är det ju en annan femma och en annan kultur där dom har en annan världsbild & en brutalare metod att ta itu med folk som inte betalar.

Men ändå vad hade Daniel & Peter gemensamt vet jag dock inte, men uppenbarligen måste dom haft några affärer och saker ihop vid sidan om som satte dom bägge i trubbel med dessa gubbar. Eller så räckte det kanske att Daniel & Peter hade kopplingar till varandra och dom ville inte lämna några lösa trådar och tog dom bägge två?
__________________
Senast redigerad av Xanyo 2023-09-02 kl. 16:25. Anledning: Tillägg
Citera
2023-10-10, 08:12
  #728
Medlem
VickeHallons avatar
Fallen tas upp i Bohuslänningen idag (låst artikel), då de skall lämnas över till gruppen för kalla fall hos polisen.

Otroligt att man inte pressat några i fallet Daniel hårdare, som vet vad som hände.
Citera
2023-10-10, 09:45
  #729
Moderator
pudelluss avatar
Rubrik förtydligad med ort och årtal.

Tråden om Peter Larssons försvinnande (startad 2019):
(FB) Peter Larsson försvunnen från Ljungskile 2008

/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback