2009-01-03, 10:59
Medlem
Tuesdays avatar
Practical joke?

-Jordhögarna har frusit så de är hårda som cement. Därför kunde vi inte göra något i går kväll. I dag ska vi genomföra en teknisk undersökning och se om vi kan hitta några kroppar. Så vi vet inte om det är ett "practical joke" eller på riktigt, sade Thomas Fuxborg, presstalesman för polisen i Västra Götaland, till DN.se vid halv elva på förmiddagen.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=869788
Citera
2009-01-03, 11:44
Medlem
Tycker mer det låter som några ungar som lekt jag
Citera
2009-01-03, 12:20
Medlem
Men hallå, försvann Munkedalsspåret helt eller var detta fel-information som egentligen handlade om Mellerud?
Citera
2009-01-03, 12:42
Medlem
Batmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abrahamnr2
Men hallå, försvann Munkedalsspåret helt eller var detta fel-information som egentligen handlade om Mellerud?

Det var ett felcitat ur GP.
Citera
2009-01-03, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fritidsforskare
Vad jag vet sitter Mellerudsbon inne sedan i september. Dock har nog han en del att förklara för snuten angående vissa turer i denna härva. Finns ytterliggare en Mellerudsbo (skriven i GBG) som troligen har ett och annat att tillägga i ärendet.

Citat:
Ursprungligen postat av buran
OK, tack för den informationen, men var mellerudsbon och bandidosmedlemmen lika överens med Daniel?

Bandidos medlemmen var med på mötet,både ledaren och den som suttit inne.
Detta var strax före sommaren och mellerudskillen + bandidos medlemmen hade redan avtjänat straffet.
Den här indrivningen är allså mer än 2 år gammal.
Daniel anlitade aldrig bandidos utan gav pengar till en annan(mellerudskillen) som i sin tur anlitade bandidos.

Mötet var kort och bandidosledaren ville bara veta hur mycket mellerudskillen fått betalt.Samtidigt som dom erbjöd sina tjänster.

Mellerudskillen är kanske lite sne på daniel.
Bandidosledaren sitter tydligen inne för misshandel.
Gävlepersonen fick det inte hett om öronen,bara mina felaktiga spekulationer.

Allt jag skrivit nu och som skrivits i media om detta har polisen kännt till från första stund.
Kopplingen till Mellerud känns ju intressant för jag misstänker att man inte bara råkar hitta en övergiven industrilokal utan någon lokalkännedom...
Senast redigerad av Antiloop 2009-01-03 kl. 12:57.
Citera
2009-01-03, 12:53
Bannlyst
Finns det ingen Mellerudsbo som kan åka dit och kolla och lämna liverapport här?
Citera
2009-01-03, 13:12
Medlem
Slav3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Var också min första tanke när jag läste.
Citera
2009-01-03, 13:31
Medlem
Bor några mil från Mellerud och tycker det är skumt att man gör 2 gravar inne i en tom industrilokal, när det finns hur många hektar skog som är mer eller mindre orörd att gräva ner folk i.

Och en fråga angående artikeln i Aftonblaskan, är det verkligen relevant till fallet hur mkt lokalen köptes för?
Citera
2009-01-03, 13:36
Medlem
SuraPelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]

...busungarna i Mellerud kan då inte vara av den arbetsskygga typen.

Enl. AB är högarna 5X3X1 meter (jfr med pallarna)= ca 7 m3 per hög x ca 1700 kg = ca 12 ton (ett lastbilslass ) per hög, ger 24 ton, och alltihop uppskottat snygt o prydligt !!!
Citera
2009-01-03, 13:46
Bannlyst
Maffian kanske ligger bakom högarna för att driva lite med polisen och göra livet mer surt för anhöriga. Ett tecken på att de är tagna ur livet.
Citera
2009-01-03, 14:18
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100apor.se
Är det nån som har sjukt taskig humor?

Och ägaren säger att grushögarna inte var där precis innan jul?
Ja, kanske någon knäppskalle som runkar till uppmärsamheteten?
Citera
2009-01-03, 14:20
Medlem
Gabrieluss avatar
Tomma gravar

Gravarna var tomma:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4112365.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto