2008-10-13, 15:04
Medlem
pissoffs avatar
jag har under dem senaste månaderna käkat seroquel depot 300mg regelbundet och tänkte höra om nån har några erfarenheter av om man kan fara illa om man kombinerar denna medicin med tramadol?

anledningen till att jag undrar är att på FASS.se står det att man inte ska kombinera tramadol med psykofarmaka och seroquel är ett neuroleptikum dvs. en slags psykofarmaka, om jag fattat det rätt
Citera
2008-10-13, 15:19
Medlem
Utsatts avatar
Seroquel är väl en SSRI, tramadol frisätter Serotonin så det föreligger risk för serotonin-syndrom.

Tramadol är ju inte som alla andra opioider direkt, tror som sagt att du gör bäst i att skita i det. Bytmot KOD iställlet?det liraar ju med SSRI
Citera
2008-10-13, 15:43
Medlem
pissoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utsatt
Seroquel är väl en SSRI, tramadol frisätter Serotonin så det föreligger risk för serotonin-syndrom.

Tramadol är ju inte som alla andra opioider direkt, tror som sagt att du gör bäst i att skita i det. Bytmot KOD iställlet?det liraar ju med SSRI

jo har hört att man inte ska ta dem i samband med SSRI mediciner, men på FASS står det att seroquel är en antipsykotika, och det är väl inte samma sak?
Citera
2008-10-13, 17:12
Medlem
NostradamusJRs avatar
Eh va? Så jag kan inte käka tramadol om jag går på SSRI eller SNRI? Goddamnit...ska snart styra upp mitt liv och förhoppningsvis få börja kura på något antidepp prep. Jag har accepterat att jag inte kan shrooma eller esha men fan ska det till och med vara så att jag inte får tramma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in