2011-09-06, 11:50
Medlem
Mokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBlatteKille84
Mokos: Arbetsolycka är ingen skillnad, som sagt man väljer vad för typ av jobb man vill ha. Jag har fan ingen lust att sponsra en rasist som sagt, riktigt trött på att mina pengar går åt sånt här skit. Mina jävla fucking pengar ska gå åt att han ska känna sig säker?! wtf. Noway... ÄR med i leken får man leken tåla. Jag respekterar Erik för sin sak det är yttrandefrihet, men jag vill inte stå för hans jävla kostnader.

Ansvarsfull invandrarpolitik är en sak, men när man börjar bomba med inlägg efter inlägg propaganda efter propaganda hur invandrare är dåliga, skit, as, äckliga u name it så är det inte lika roligt. Man drar alla över samma kam och det drabbar alla.
Man måste kunna hålla isär åsikter och politik, tyvärr är inte SD kända för detta, flertalet av SD är kända gammla rasister, dömda brottslingar osv. Inget nyhet direkt.

Första delen där visar väl med ganska önskvärd tydlighet våra etniska och kulturella skillnader hur vi ser på våld och hur våld skall användas.. Jag för min del akn inte instämma i att ett politiskt karriärval skall ha inslag av våld eller hot om våld, en politisk karriär skall ha inslag av öppenhet, debatt och yttrandefrihet.
Precis det här är vad jag tycker är något utav de starkaste argumenten i samhällsdebatten om invandring. Jag vill gärna omge mig med människor som delar min uppfattning och syn på mina medmänniskor,mitt samhälle och min omgivning. Tyvärr kan jag inte påstå att du SexyBlattekille delar den uppfattningen genom att generalisera politiskt våld mot förtroendevalda som arbetsrelaterat?

Nej du, och då kan jag säga att jag absolut inte vill att mina skattepengar skall gå till att burqa beklädda kvinnor skall lära sig åka hiss i förorten.. hellre lägga pengarna på att rusta upp våra svenska skolor eller barnomsorgen.

Och har EA bombat med inlägg efter inlägg om att invandrare är skit, as, äckliga? Det får du gärna länka till hörrdudu!

Måste man hålla isär åsikter och politik? Åsikter är väl politik och det är väl ändå åsikter som politiken bygger på, vet du ens vad du skriver för något?
Citera
2011-09-06, 11:51
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Jag vet hela händelseförloppet men tänker inte skriva det, känns lite onödigt, Armo får sköta den biten själv, men vet så mycket att Armo inte aggerat fel någonstans, han har följt alla regler och kriterier, ja det var fler vakter som var inblandade på ett eller annat vis.

Kebenkaise: På vilket sätt skulle jag ha outat honom? Alla skulle veta ändå vem vakten var, dessutom har jag inte sagt detaljer bara valt vara på hans sida då jag vet han gjort rätt.

Månsan: Vi vet ju alla tidigare på FB att du är en flitig flashback rasse, så dina inlägg tar jag bara med nypa salt dom är så otroligt orellevanta och tragiska, känns som att diskutera mot en vägg mot dig.
Erik är uppenbart en rasist, han åsikter går inte ta mist om. Och ni som säger nej han är inte rasist osv. hur kommer det sig alla deras anhängare har samma åsikter? Erik har sagt svartskalle och främlingsfientliga saker flertal gånger, han förespråkar en rasistiskt ideologi som inte går ta mist om.

Mokos: Arbetsolycka är ingen skillnad, som sagt man väljer vad för typ av jobb man vill ha. Jag har fan ingen lust att sponsra en rasist som sagt, riktigt trött på att mina pengar går åt sånt här skit. Mina jävla fucking pengar ska gå åt att han ska känna sig säker?! wtf. Noway... ÄR med i leken får man leken tåla. Jag respekterar Erik för sin sak det är yttrandefrihet, men jag vill inte stå för hans jävla kostnader.

Ansvarsfull invandrarpolitik är en sak, men när man börjar bomba med inlägg efter inlägg propaganda efter propaganda hur invandrare är dåliga, skit, as, äckliga u name it så är det inte lika roligt. Man drar alla över samma kam och det drabbar alla.
Man måste kunna hålla isär åsikter och politik, tyvärr är inte SD kända för detta, flertalet av SD är kända gammla rasister, dömda brottslingar osv. Inget nyhet direkt.

Alltså en fråga: Vem fan använder ordet "svartskalle" numera? Det är ju så jävla 90-tal det bara går, ord som "babbe" osv är ju betydligt mer moderna. Därför blir jag jävligt skeptisk när vakter påstår att man kallat dem "svartskalle" osv(som med Anna Sjödin, jag är övertygad att hon slog vakten och betedde sig som ett svin däremot är jag helt övertygad att han ljög om att hon kallat han för svartskalle, det var en ful liten lögn som invandrare väldigt ofta tar till när de ska förklara varför de misshandlat svenskar, sett det mången gång med egna ögon).

Och om du ska tala om förakt, vad sägs om att tala om svenskfientligheten? Varför talar vi inte lika mycket om den, den är ju extremt utbredd bland alla invandrargrupper och till skillnad från lite sårade känslor(för invandrare) så handlar det i svenskars fall om rån, misshandel, våldtäkt etc. Du är ju babbe själv, du vet precis vad jag pratar om.

Hur som haver, Armo är en jävligt skum typ med diverse konkurser, betalningsamärkningar, han är mot moskéer(rasist enligt dig?), och han hatar SD vilket lär ha varit avgörande för det som inträffade.
Trovärdighet hos Armo? Jävligt liten
Citera
2011-09-06, 11:52
Medlem
Så vilken ställning har du haft Armo i?

Finns säkert en del rasister inom SD men även vanliga Svenssons och Ahmeds som är trötta på förortskriminaliteten.
Citera
2011-09-06, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren

Hur som haver, Armo är en jävligt skum typ med diverse konkurser, betalningsamärkningar, han är mot moskéer(rasist enligt dig?), och han hatar SD vilket lär ha varit avgörande för det som inträffade.
Trovärdighet hos Armo? Jävligt liten

Varför är konkurser, avståndstagande mot byggande av moskéer och ogillande av ett politiskt parti något som avgör trovärdighet?

Jag ogillar Islam, vänsterpartiet och hade nån betalningsanmärkning som ung, gör det då mig till en "skum typ"?
Citera
2011-09-06, 12:04
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Varför är konkurser, avståndstagande mot byggande av moskéer och ogillande av ett politiskt parti något som avgör trovärdighet?

Jag ogillar Islam, vänsterpartiet och hade nån betalningsanmärkning som ung, gör det då mig till en "skum typ"?

Det där om moskéer var mer en pik till användaren Sexyblatte, han ångar ju på om Almqvists "rasism" i vartenda inlägg, i PK-Sverige är motstånd mot moskéer=rasism. Så enligt gällande förutsättningar har en rasist(almqvist) slagit ner en annan rasist(vakten).

Gällande det övriga är det något som bedömer ens karaktär. Det var t.ex avgörande i Sjödin-incidenten att dörrvakten faktiskt läste till läkare, togs upp i nästan varje reportage. Varför? Folk resonerar väl att det är skillnad på trovärdigheten hos en vakt som läser till läkare och en vakt som har massa konkurser i bolag som sysslar med konstiga saker etc.
Citera
2011-09-06, 12:05
Bannlyst
Citat:
Det där om moskéer var mer en pik till användaren Sexyblatte, han ångar ju på om Almqvists "rasism" i vartenda inlägg, i PK-Sverige är motstånd mot moskéer=rasism. Så enligt gällande förutsättningar har en rasist(almqvist) slagit ner en annan rasist(vakten).

Möjligt då Almquist har problem med spriten.
Citera
2011-09-06, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Så kan det absolut ligga till. Jag får intrycket av att hedersmannen Armo kunde ha råkat mycket illa ut om inte säkerhetspoliserna kommit till undsättning och slitit bort det bindgalna paret Almqvist. Man ser framför sig hur rasisten Erik matar slag i Arnos ansikte samtidigt som hans nazistflickvän utdelar livsfarliga karatesparkar mot den försvarslöse vakten. Upprörande att vaktkompisen svek sin kompis.

När SexyBlatte skriver "att det var fler vakter inblandade", talar det för att den andre vakten istället för att hjälpa Armo, sprang iväg och hämtade förstärkning. Håller på en syrian.

För några år sen var 7 vakter från samma vaktbolag åtalade för misshandel av gäster på The Lab, de är även inblandade i misshandel och rån av gäster på klubbar i Göteborg. Att vara "hedersman" i Bevakningskompaniet, har nog en helt annan innebörd än det har i andra sammanhang.
Citera
2011-09-06, 12:07
Medlem
Citat:

.
Point taken.
Citera
2011-09-06, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian

De syftar nog på tillämpningen av den "kalla handen", en nationalekonomisk beskrivning av ett makthavande parti som ägnar mycket tid åt att likt diktatorer ekonomiskt förfölja meningsmotståndare. Som koncept är det importerat från USA och användes främst av S för att jaga pälsen av moderater och mer handgripligen högerextremister samt övriga. (En av de främsta anledningarna till att vi inte har miljardärer, många bönder samt att alla som är rikare än 10 millar för eller senare funderar på att röra sig utomlands).

Givetvis behandlar inte betalningsanmärkningar eller konkurser trovärdighet. Däremot skulle jag ändå syna sådana i kanten lite extra innan man gör affärer. Tro mig det är bra att göra så, för då slipper man många "skumma typer".

Vad folk tycker politiskt ska inte räknas in i en bedömning annat än om det är relevant för bedömningen. Så om en Sd riksdagsman lever rövare på krogen måste man hitta en nationaldemokrat för att ta denne i örat. Givetvis är det lite olämpligt med en vänsteranarkist eller liknande.
Citera
2011-09-06, 12:45
Medlem
voonkans avatar
Ska bli skönt när fällande dom är klar mot dessa vakter. Vissa i denna tråd som verkar "känna" dom kanske tror att man kan komma undan med vad som helst. Det var ju det som var tänkt men som i detta fallet stoppades av att två poliser i tjänst sett allt som hänt.

Allvarligt talat, vakterna är så röka som man kan bli. Och detta vet jag med 100 procent då jag bevittnat hela händelseförloppen. Det står utom tvivel att de hoppade på Erik helt obefogat och att varken Erik eller hans flickvän ens nuddat någon av dem fysiskt. Går inte att förklara bort eller ljuga ihop tyvärr.

Han har ju dessutom höga skulder som borde innebära utmätning på lön av kronis, vilket får mig att misstänka att han jobbar svart på sturecompagniet. Detta ska jag helt klart kolla upp och eventuellt beroende på den infon som framkommer göra anmälan till skatteverket.

För jag menar 130 000 i skulder sedan -09 bör innebära en rejäl utmätning på lön tills skulderna är avbetalda. Tvivlar starkt på att denna högst tvivelaktiga individ är benägen att betala av sin skuld som han dragit på sig genom att strunta blankt i att betala hyror, studielån osv osv osv....
Citera
2011-09-06, 12:53
Medlem
Citat:
Erik har valt sin typ av jobb. Folk dör på arbetsplatser det är normalt, man väljer vilken typ av jobb man vill ha. Folk ramlar från byggställningar och slår ihjäl sig, thats life, live with it. Erik ska inte särbehandlas som dessutom är en praktexempell på en riktig rasist. Inget vi skattebetalare vill ha i samhället.

Många får ta urinprov idag, jag har själv fått ta urinprov och varit negativ. Vakterna sköter bara sitt jobb. Man tar säkra före osäkra, vi ska inte ha massa fyllos och narkomaner i onödan som ställer till med problem, speciellt inte om man är en rasist heller som Erik är.

Vakten Armo som jag känner skulle inte göra en sån scen han har mycket respekt att sköta jobbet korrekt och felfritt, han har bra status. Blir han angripen så blir han, det är inget han hittar på, speciellt nu efterhands också när rasisten har med sig två egna snutar som betalas fan av mig med mina fucking skattepengar! Vet ni hur det känns att sponsra en rasist? Vet ni det? Speciellt jag som är invandare och också och sköter mig, jag betalar fan 55% i skatt i månaden! Och pengarna går det s.k demokratiska samhället åt en jävla rasist som ska få gå slå ner människor hur som helst?

Skäms ni inte? Fy fan va ni är tragiska, skrämmande se denna utveckling hur folk backar upp rasister.

Då återstår det helt enkelt att se vad rätten kommer fram till.
Nej jag skäms inte, jag backar inte upp några rasister, jag backar upp Sverigedemokraterna. Om du tror att de är rasister så behöver du sannerligen läsa på. Du är väl medveten om att SD var det parti inför valet 2010 som hade flest invandrare på sina vallistor? Hur går de ihop om de är rasister?
Citera
2011-09-06, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voonkan
Ska bli skönt när fällande dom är klar mot dessa vakter. Vissa i denna tråd som verkar "känna" dom kanske tror att man kan komma undan med vad som helst. Det var ju det som var tänkt men som i detta fallet stoppades av att två poliser i tjänst sett allt som hänt.
Fällande dom för vad, vad är vakterna anmälda för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in