2011-09-05, 15:33
Moderator
Eerieyes avatar
Är det inte samma företag, Stureplansgruppen, som fick ett helt vaktkompani åtalat nere i Göteborg? Där har man, enligt åtalet, systematiskt misshandlat och hotat kroggäster. Låt vara att kroggästerna ibland inte varit de allra skötsammaste, men vakterna får inte göra så ändå.
Citera
2011-09-05, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Är det inte samma företag, Stureplansgruppen, som fick ett helt vaktkompani åtalat nere i Göteborg? Där har man, enligt åtalet, systematiskt misshandlat och hotat kroggäster. Låt vara att kroggästerna ibland inte varit de allra skötsammaste, men vakterna får inte göra så ändå.

Samma vaktbolag, Bevakningskompaniet ( som Stureplansgruppen anlitar i Stockholm )
Finns tråd https://www.flashback.org/t1311629
Citera
2011-09-05, 15:54
Medlem
SvenskAnarkists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamoro
Bäste herr Almqvist. Man kan ha många åsikter om vaktväldet på krogarna men jag har gått ut i 20 år på Stureplan och aldrig haft något problem med vakter. Varför? För att jag vet att det är meningslöst att tjafsa. Som riksdagsman för SD så borde du veta att minsta lilla incident kommer blåsas upp maximalt. Det är bara att konstatera att du brustit i omdöme oavsett vem som är ansvarig. Svälj förtreten och gå därifrån nästa gång. Du skadar ditt parti.
Exakt! Jag har spenderat en hel del kvällar på olika uteställen, inte i Stockholm, men i andra städer, och jag har ALDRIG haft problem med någon vakt.

Och varför har jag inte det? Jo, därför att jag vet att om det blir tjafs mellan mig och en vakt - vilket har hänt - så kommer jag ALDRIG att vinna, oavsett hur rätt jag har, så istället för att låta mitt sårade ego styra så gör jag det smarta och går därifrån.
Citera
2011-09-05, 15:59
Medlem
voonkans avatar
En annan sak som ingen här funderat på än (vad jag har kunnat se) är att om vakten nu vart slagen upprepade gånger i ansiktet samt sparkat på, borde han inte åtagit sig några som helst skador då? Det har han inte gjort! Eftersom att han aldrig blivit utsatt för något våld under denna aktuella händelse. Hur trovärdigt blir det vid en eventuell rättegång? En misshandel utan några som helst skador efteråt?
Citera
2011-09-05, 16:02
Medlem
Månsans avatar
Som av en händelse har nu även Expressen avlägsnat "krogbråket" från sin rubriksida.
SvD har bytt rubrik från "Almqvist var ytterst aggressiv" till "SD: Vi har fullt förtroende för Almqvist" samt gömt undan rubriken i botten av sidan. Fega kräk när det börjar osa katt.

Alla begriper att slaskpressen hadevältrat sig i krigsrubriker i flera dagar på detta scoop om det funnits någon substans i dörrsluskarnas version.
Citera
2011-09-05, 16:08
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Aftonbladets artikel mycket riktigt spårlöst försvunnen från första rubriksidan. Det har plötsligt gått upp för dem att de anslutit sig till fel lag. Dörrsluskarna kommer sannolikt råka jävligt illa ut, deras ord kommer vara noll värda om säpokillarna stödjer Almqvists version. Almqvists flickvän påstås också ha attackerat dörrsluskarna med sparkar och slag. Urlöjligt, hur många tror på det?

Almqvist skriver:
Det hela hann dock bara fortlöpa i ca 5 sekunder eftersom vi, mot vakternas vetskap, hela tiden följdes av två polismän (livvakter från SÄPO) i tjänst som stoppade vakterna varefter vi kunde lämna stället. Inget verbalt tjafs och inte det minsta våld från vår sida har förekommit. En ur mitt sällskap kunde sedan, ute på gatan, höra hur vakterna panikartat diskuterade hur de skulle hantera situationen. ”Vi måste tyvärr göra anmälan” var uppfattningen, vilket kommer sig av att två polismän sett deras agerande varför de måste kunna motivera sitt övergrepp genom anmälan för att inte ha begått tjänstefel.

Vakternas motivering framkommer i anmälan: Jag ska ha varit rejält narkotikapåverkad och, tillsammans med min flickvän, utdelat ett flertal knytnävsslag i vakternas ansikten samt sparkat ned dem skrikandes och hotandes. Allt detta har enligt vakterna skett inför två polismän i tjänst som passivt tittat på utan att på något vis anmäla, eller ingripa mot, den påstådda misshandeln.

Eftersom hela händelseförloppet på nära håll har övervakats av två polismän som redan vittnat så bör vi snart kunna få besked från åklagare. Och eftersom vakterna är tjänstemän, och påstod att jag var narkotikapåverkad, blev jag tvungen att efteråt åka till polisen för urinprov som (självklart) inte gett något positivt svar. Eftersom vakterna inte bara gett sig på mig utan anledning, utan även kommit med falsk tillvitelse om misshandel, har en rättsprocess mot vakterna inletts.

Det ser ju lite sådär ut för lag aftonbladet.
Citera
2011-09-05, 16:32
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Exakt! Jag har spenderat en hel del kvällar på olika uteställen, inte i Stockholm, men i andra städer, och jag har ALDRIG haft problem med någon vakt.

Och varför har jag inte det? Jo, därför att jag vet att om det blir tjafs mellan mig och en vakt - vilket har hänt - så kommer jag ALDRIG att vinna, oavsett hur rätt jag har, så istället för att låta mitt sårade ego styra så gör jag det smarta och går därifrån.

Men du som är sådär lite vänsterut... skulle du rekommendera att gå därifrån om vakten är otrevlig pga hudfärg eller sexuell läggning?

Nej, om man har polis med sig så kan man nog kräva sin rätt, och stå på sig. För då kommer man ALLTID att vinna, alltså om man har rätten och lagen på sin sida. Nu är dessa dörrsluskar knalltorsk. Så ser det ut!
Citera
2011-09-05, 16:37
Medlem
Armo byter namn på facebook och är inte längre med i gruppen "Sverigedemokraterna ur riksdagen". Han vill alltså ha sverigedemokraterna i riksdagen, så ni kan dämpa er, det är ingen konspiration.
Citera
2011-09-05, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mokos
Jag tycker att Du och lille Armo skall skämmas för att ni inte kan föra en sansad debatt utan angripa demokratin... Och att Erik skulle slagit någon överhuvudtaget lär vi få bekräftat snart nog eftersom en anmälan ligger för granskning.. Jag är dock tveksam till detta, Det fanns ju även ett ögonvittne till händelsen i tråden som gör Eriks version så mycket troligare en den fabulerande smörja du försöker sälja här!
Håller med dig, man ska ha demokrati i landet, och då ingår inte hatbrott i min demokratiska värld, och rasismen ingår inte heller då det skadar får fina demokrati i vårt land.

Som alla vi vet är Erik en praktexempel på en rasist och främlingsfientliga åsikter likaså andra skåran av SD. Det är inget vi behöver gömma under kudden direkt.

Hoppas polisen granskar med av SD och deras rasistiska propaganda och hur dom misshandlar oskyldiga skattebetalare som dom gärna kallar parasiter och babbar och dylikt. Jag blir rent utav skrämd av denna hysteri, man känner sig liksom stämplad utan anledning.

Sen undrar jag hur Erik har tillgång till poliser? Hur mycket kostar inte det oss skattebetalara att den åsnana ska ha säpo skydd? Det är inget jag eller mitt bolag jag driver skrivit på!

Fy fan
Citera
2011-09-05, 16:42
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Som av en händelse har nu även Expressen avlägsnat "krogbråket" från sin rubriksida.
SvD har bytt rubrik från "Almqvist var ytterst aggressiv" till "SD: Vi har fullt förtroende för Almqvist" samt gömt undan rubriken i botten av sidan. Fega kräk när det börjar osa katt.

Alla begriper att slaskpressen hadevältrat sig i krigsrubriker i flera dagar på detta scoop om det funnits någon substans i dörrsluskarnas version.

Expressen skrev inte ens om det, endast TT-meddelande.
Citera
2011-09-05, 16:45
Medlem
voonkans avatar
Länk till vaktens nya profil

http://www.facebook.com/profile.php?id=758078410

Undra varför han byter namn om han nu har rent mjöl i påsen?
Citera
2011-09-05, 16:46
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voonkan
Länk till vaktens nya profil

http://www.facebook.com/profile.php?id=758078410

Undra varför han byter namn om han nu har rent mjöl i påsen?

För att han vill slippa bli trakasserad av SD-snorvalpar som inte inser när deras företrädare gör bort sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in