2011-09-04, 23:10
Medlem
Leaf.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vad yrar du om? Vi vet ju inte vad som hänt. Ord står mot ord. Har Almqvists version stöd av Säpo-killarna har han inte handlat klandervärt i något avseende.

I så fall är det inte Almqvist som skapat rubriker utan istället Aftonbladet med stöd av en ihopljugen historia.

Enligt vad jag har läst, så skall han ha slagit dörrvakten. SvD brukar väl inte gå PK-maffians ärende, enligt er? Givetvis.

Ja dessa....
Citera
2011-09-04, 23:12
Medlem
anna_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenophobia
Är det bara jag som tvivlar på de här två Säpo-polisernas existens? Känns som att bråket, anmälan och polisens gripande av Almqvist inte hade kunnat hända med två Säpo-poliser närvarande. Jag kan förstå att SD känner sig extra påhoppade och trakasserade av allt mellan himmel och jord men det ursäktar inte att man ständigt klantar till det. Det redlösa supandet inom SD måste få ett slut innan det är för sent. Alkoholen slår ut omdömet så att man kan tycka att det är en bra ide att använda Säpos bilar för att transportera kopiösa mängder öl, vin och sprit. Men jag hoppas naturligtvis att Almqvist version stämmer med verkligheten. Vi får vänta på svar.

Du är med 100 procent ute och cyklar. Almqvist kan inte röra sig någonstans utan säposkydd och i synnerhet inte på nattklubbar. Han har vakter med sig jämt, liksom andra friksdagsföreträdare för sd. Tror faktiskt också att han talar sanning gällande vaktens påhopp på honom. Almqvist vet med all säkerhet att man inte hoppar på klubbvakter ostraffat.
Citera
2011-09-04, 23:13
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaf.
Enligt vad jag har läst, så skall han ha slagit dörrvakten. SvD brukar väl inte gå PK-maffians ärende, enligt er? Givetvis.

Ja dessa....

Men fattar du ingenting? Att Almqvist slagit två dörrvakter är dörrvakternas egen version.
SvD redovisar dörrvaktsversionen, inte nödvändigtvis vad som verkligen hänt.
Citera
2011-09-04, 23:17
Medlem
Zenophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Då fick vi den batik-foliehatt teorin motbevisad då.

Vad är det för jävla larv du skriver människa? Du personifierar den lättretade, aggressiva och impulsstyrda typen med dåligt ölsinne som SD behöver avlägsna sig ifrån om de vill bli tagna på allvar. Med vänner som du behöver SD inga fiender. Troll.
Citera
2011-09-04, 23:18
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GirigaJuden
Jag gillar Almqvist men (k)Ola Lindholm gick ju ut stenhårt han med...
Vad menar du? Syftar du på misstankarna om ringa narkotikabrott så har rättegången inte börjat än, och Ola nekar. Så det är ett usel exempel
Citera
2011-09-04, 23:21
Medlem
Leaf.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Men fattar du ingenting? Att Almqvist slagit två dörrvakter är dörrvakternas egen version.
SvD redovisar dörrvaktsversionen, inte nödvändigtvis vad som verkligen hänt.

Nej jag lever inte i en bubbla, där ingenting är SD's fel. SvD brukar väl leverera vad ni kallar "ocensurerade-nyheter"? Men du kan visserligen leverera annat.
Citera
2011-09-04, 23:26
Medlem
Zenophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knaz_mongo
Säpo hade folk på plats:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-politiker-i-krogbrak_6440856.svd

Jaha bra att det kan bekräftas att Säpo verkligen var där. Men frågorna är fortfarande många och svaren få. Imorgon får vi kanske veta mer. Blir till att vänta alltså.
Citera
2011-09-04, 23:31
Medlem
the-consuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellepolis
Nej, inte alls. Men om de anser att en ordningsvakt uppträtt felaktigt eller gjort sig skyldig till brott så får de göra det.
Men nu har inget mer hänt mer än att vakterna greppat tag i Almqvist och försökt dra med honom. Enligt Almqvist själv har vakterna INTE misshandlat honom. http://www.nyheterna.se/tv?videoid=1991316&treeId=5050101

Det verkar inte varit någon större grej alltså, vilket kan förklara varför de inte tog ut tjänst. Verkar vara dom som blåst upp och kryddat storyn i efterhand - med påstående om narkotika och att bl.a Almqvist OCH hans tjej ska ha boxat och sparkat dem...

(Enl. almqvists version)
Citera
2011-09-04, 23:39
Medlem
Om Almqvist slog till vakterna så är det fan mer tåga i honom än jag trodde, de är kriminella sadister hela bunten och förtjänar i många fall stryk, men jag tro mer på att de kände igenom honom och valde att jäklas för att han är sverigedemokrat.

Anmälningarna kommer förmodligen inte mynna ut i någonting alls.
Citera
2011-09-04, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pellepolis
Att han fick kissa sänker hans trovärdighet i stort. Poliserna på plats ansåg uppenbarligen att han verkade påverkad av annat än alkohol. Då ska vi komma ihåg att två poliser blev vittnen till händelsen.

Eller så är det tvärtom, att de helt enkelt vill fastställa saken så att de kan sätta dit vakterna rejält. Det finns många vakthatare inom polisen också, inte bara fd. ordningsvakter som ibland är lite partiska. Allt beror på hur saken framställs till polisen... men som sagt, med den "höga profil" Sd har i frågan så ljuger de antingen totalt eller talar total sanning....
Citera
2011-09-04, 23:54
Medlem
HEDP502s avatar
Erik Almqvist skriver själv i den här tråden: "I fredags kväll gick jag ut med vänner för ett par glas efter en privat kräftskiva."
Odds för att Erik är spik nykter när han vill in på VIP-avdelningen?
Odds för att vakten är aspackad?
Odds för att ovanstående får betydelse för den rättsliga bedömningen av det som skett?

Ni vet svaret. Bajset har redan träffat fläkten, kids.
Citera
2011-09-05, 00:00
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HEDP502
Erik Almqvist skriver själv i den här tråden: "I fredags kväll gick jag ut med vänner för ett par glas efter en privat kräftskiva."
Odds för att Erik är spik nykter när han vill in på VIP-avdelningen?
Odds för att vakten är aspackad?
Odds för att ovanstående får betydelse för den rättsliga bedömningen av det som skett?

Ni vet svaret. Bajset har redan träffat fläkten, kids.

Du glömmer två mycket viktiga vittnen, nämligen de två livvakterna som stod och såg precis allt som skedde. Deras historia blir avgörande, bara en suicidal människa ljuger i ett sådant läge.
Är Erik Almqvist suicidal, jag tror inte det va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in