2011-09-04, 09:02
Medlem
Mintbits avatar
Kan inte dessa Sverigedemokrater som springer på "Stureplan" växa upp och leva ett mera civiliserat liv. Eller har de ett behov av att visa upp i den dekadenta nöjesvärlden?
Citera
2011-09-04, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extra
SD består till stor del av rätt "korkade" människor om jag får uttrycka mig så plumpt. Om du inte redan gjort det så gå till ett fullmäktigemöte i någon stad där de finns och studera vad SD egentligen säger. Jag kan garantera att du kommer röra på mungipan mer än en gång. De har helt enkelt inte tillräckligt många kompetenta personer.
Riksdagsgruppen består dock till större delen av skärpta individer, varav flertalet är högutbildade. SD provocerar och det leder till att mindre begåvade individer gärna tar chansen att skada/angripa dem när tillfälle ges. Exempelvis genom att neka dem inträde till klubbar på lös grund. Skulle inte förvåna mig om vakten var en råblatte.
Citera
2011-09-04, 09:18
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platin
Riksdagsgruppen består dock till större delen av skärpta individer, varav flertalet är högutbildade. SD provocerar och det leder till att mindre begåvade individer gärna tar chansen att skada/angripa dem när tillfälle ges. Exempelvis genom att neka dem inträde till klubbar på lös grund. Skulle inte förvåna mig om vakten var en råblatte.
Exakt min tanke också, är ju bara kolla senaste veckorna där SD-politiker utsatta för allehanda attentat.
Den här väktaren kände ju med all säkerhet igen SD-politikern och vägrade han därför inträde, men han hade väl inte räknat med att SÄPO skulle bli inblandat.
Bara hoppas att han får kicken..
Citera
2011-09-04, 09:25
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Kombinationen sprit och våld verkar peka i riktning mot Petzäll, om man nu ska spekulera fritt.

Tur för personen i fråga att Säpo var i närheten och kunde avstyra vidare våldsamheter.

Det var min spontana tanke med. De är 20 stycken eller så, vissa kan ju räknas bort rätt lätt. Hans historik med fyllecell, timeout etc. gör ju åtminstone att han lättare kan misstänkas.

Min stora fundering är dock om Säpo ska springa efter berusade riksdagsmän. Det känns ganska beklämande att man kan vara så omdömeslös. Media bara väntar på sådana här skandaler och så bjuder han på detta...

Williams twitter och blogg har inte varit uppdaterade på ett tag. Senaste inlägget på bloggen är om springnotan från taxin.

Skatteskolk
Citera
2011-09-04, 09:28
Medlem
Bilden på aftonbladet ger vid handen att det skulle vara Erik Almqvist, och det känns inte helt orimligt. Fantastiskt störig människa med en självbild som inte riktigt motsvaras av verkligheten.
Citera
2011-09-04, 09:36
Bannlyst
Jag kan eventuellt ha bevittnat händelsen. Jag och min flickvän gick förbi och hörde någon ordväxling där vakten yttrade sig något i stil med -"Du är Sverigedemokrat och rasistäckel, försvinn härifrån". Varefter vakten och personen rök ihop. Vi kunde inte urskilja vem som exakt gjorde vad - men helt klart är att vakten var den som var upphovet till bråket.
Det var dock inget speciellt allvarligt fick jag uppfattningen av eftersom "bråket" avstyrdes på ett par sekunder av andra.
Citera
2011-09-04, 09:40
Medlem
Extras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platin

Riksdagsgruppen är bra ja, eller nu sprack ju det med lite. Men överlag så är de professionella. Men det kan man definitivt inte säga om andra städer. Men nu går vi lite väll OT känner jag.
Citera
2011-09-04, 09:42
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattKiller
Jag kan eventuellt ha bevittnat händelsen. Jag och min flickvän gick förbi och hörde någon ordväxling där vakten yttrade sig något i stil med -"Du är Sverigedemokrat och rasistäckel, försvinn härifrån". Varefter vakten och personen rök ihop. Vi kunde inte urskilja vem som exakt gjorde vad - men helt klart är att vakten var den som var upphovet till bråket.
Det var dock inget speciellt allvarligt fick jag uppfattningen av eftersom "bråket" avstyrdes på ett par sekunder av andra.
Intressant iakttagelse, verkar ju som att jag vart inne på rätt spår då.
Vad var det för etnicitet på väktaren..
Citera
2011-09-04, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Intressant iakttagelse, verkar ju som att jag vart inne på rätt spår då.
Vad var det för etnicitet på väktaren..

Svårt att säga. Något mörkhyad skulle jag vilja påstå. Mer än så kan jag inte yttra mig om.
Citera
2011-09-04, 09:50
Medlem
Erik Almqvist har gått ut på twitter och skivit av sig ang händelsen
Citera
2011-09-04, 09:50
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Länken är förövrigt fortfarande inte död för mig. Gå in på aftonbladet.se och kolla in förstasidan där istället då?
Citera
2011-09-04, 09:52
Medlem
Ang SD-politiker i "krogbråk"

I fredags kväll gick jag ut med vänner för ett par glas efter en privat kräftskiva. Vi betalade entré på en klubb med löfte om att vara välkomna in i en mindre medlemsklubb inne på stället. Väl på väg in till medlemsklubben stör sig entrévärden på min närvaro. Efter ca 10 min väntan försökte vi få besked från entrévärden som svarade med att, tillsammans med en andra vakt, hoppa på mig och trycka ner mig medan de försökte dra in mig till ett bakre rum.

Det hela hann dock bara fortlöpa i ca 5 sekunder eftersom vi, mot vakternas vetskap, hela tiden följdes av två polismän (livvakter från SÄPO) i tjänst som stoppade vakterna varefter vi kunde lämna stället. Inget verbalt tjafs och inte det minsta våld från vår sida har förekommit. En ur mitt sällskap kunde sedan, ute på gatan, höra hur vakterna panikartat diskuterade hur de skulle hantera situationen. ”Vi måste tyvärr göra anmälan” var uppfattningen, vilket kommer sig av att två polismän sett deras agerande varför de måste kunna motivera sitt övergrepp genom anmälan för att inte ha begått tjänstefel.

Vakternas motivering framkommer i anmälan: Jag ska ha varit rejält narkotikapåverkad och, tillsammans med min flickvän, utdelat ett flertal knytnävsslag i vakternas ansikten samt sparkat ned dem skrikandes och hotandes. Allt detta har enligt vakterna skett inför två polismän i tjänst som passivt tittat på utan att på något vis anmäla, eller ingripa mot, den påstådda misshandeln.

Eftersom hela händelseförloppet på nära håll har övervakats av två polismän som redan vittnat så bör vi snart kunna få besked från åklagare. Och eftersom vakterna är tjänstemän, och påstod att jag var narkotikapåverkad, blev jag tvungen att efteråt åka till polisen för urinprov som (självklart) inte gett något positivt svar. Eftersom vakterna inte bara gett sig på mig utan anledning, utan även kommit med falsk tillvitelse om misshandel, har en rättsprocess mot vakterna inletts.

Jag vill också understryka att jag, med ett par undantag, har undvikit att gå ut på nattklubbar i Sverige sedan i vintras när DJ:n stängde av musiken på ett ställe vi var på och började hetsa övriga gäster mot oss genom att skrika ”ut med packet” om och om igen i micen, vilket triggade en del ”alternativa” gäster till den gräns att det var nära att sluta illa innan vårt sällskap hann lämna stället.

http://sverigedemokraterna.se/2011/09/04/kommentar-ang-pastatt-krogbrak/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in