2011-09-04, 10:05
Medlem
Med största säkerhet har en dispyt uppstått mellan SD-politikern och vakten varpå vakten går till angrepp och säpo fått bryta. Brukar vara en rimlig förklaring efter "slagsmål med vakt".
Citera
2011-09-04, 10:05
Medlem
Slaskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvardHalvHuve
Men det är Erik som har den fåniga boxarposen på videon iaf.

Lämpligt för nån på den nivån?

Självförsvar har väl alla rätt till?
Citera
2011-09-04, 10:06
Medlem
dreamdreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Det handlar naturligtvis inte om att söka empati, utan om att balansera en rapportering som kommer att ha en förutsägbar tendens.

Förutsägbar tendens? Du försöker få det att låta som om detta skulle vara den absoluta sanningen och allt annat är konspiratoriskt påhitt.
Citera
2011-09-04, 10:06
Bannlyst
Betvivlar inte en sekund att det är så här det har gått till. Skall bli intressant att se om aftonbladet vågar skriva sanningen när rättsprocessen är klar.

All heder åt Erik och våra andra SD politiker som är tvungna att leva ett begränsat liv för att försöka få till en ändring i detta svårt sargade land,
Citera
2011-09-04, 10:08
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slasket
Självförsvar har väl alla rätt till?

Suck.
Citera
2011-09-04, 10:08
Medlem
Oh vilken snyffthistoria....

För det första, entrévärdar och ordningsvakter är inte tjänstemän, ordningsvakten har bara befogenheter att agera som myndighet... Det bör väl en riksdagspolitiker som du veta?
För det andra så skulle nog Ordningsvakten (det du kallar vakten) inte ens bry sig om han visste att du hade två babianer i uniform bredvid dig då polismyndigheten som bekant är överhuvud för ordningsvakterna.
För det tredje kan dina hundar lätt dra in Ordningsvaktens förordnade på plats om de anser att OVn inte har skött sig, alternativt själv gripa för "tjänstefel"... Vilket inte hände!

Sedan har de med all rätt att ingripa då entrévärden inte ville ha dig i restaurangen och saken blir då ett nödvärnsingripande och du ska åtalas för olaga intrång.

Chansen är ganska stor att det har hänt så som "vakterna" säger har hänt, vi har sett förut hur ni SD legister använder era hundar till att misshandla små tjejer (barn).
Citera
2011-09-04, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Ok, ja var som jag misstänkte hela tiden då, bara hoppas SÄPO ställer upp och vittnar för SD-politikern så att den där blattevakten kan se sig om efter ett nytt jobb..
Med tanke på den tid jag angav i inlägget för hur länge bråket pågick, och att Almqvist angivit ungefär samma tid - så var det nog den händelsen jag såg.
Ja SÄPO har väl skyldighet att vittna? Vilken miss vakten har gjort!
Citera
2011-09-04, 10:10
Medlem
UAAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreamdream
Förutsägbar tendens? Du försöker få det att låta som om detta skulle vara den absoluta sanningen och allt annat är konspiratoriskt påhitt.
Han har bara gjort ett enda inlägg i tråden och det enda han säger är att det är en del av en balanserad nyhetsrapportering. Du håller säkert med om att aftonbladet inte heller är den totala sanningen, eller?
Så vilket ställe är då bättre att hitta motpolen än ur personen som faktiskt drabbades?
Citera
2011-09-04, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Almqvist
I fredags kväll gick jag ut med vänner för ett par glas efter en privat kräftskiva. Vi betalade entré på en klubb med löfte om att vara välkomna in i en mindre medlemsklubb inne på stället. Väl på väg in till medlemsklubben stör sig entrévärden på min närvaro. Efter ca 10 min väntan försökte vi få besked från entrévärden som svarade med att, tillsammans med en andra vakt, hoppa på mig och trycka ner mig medan de försökte dra in mig till ett bakre rum.

Det hela hann dock bara fortlöpa i ca 5 sekunder eftersom vi, mot vakternas vetskap, hela tiden följdes av två polismän (livvakter från SÄPO) i tjänst som stoppade vakterna varefter vi kunde lämna stället. Inget verbalt tjafs och inte det minsta våld från vår sida har förekommit. En ur mitt sällskap kunde sedan, ute på gatan, höra hur vakterna panikartat diskuterade hur de skulle hantera situationen. ”Vi måste tyvärr göra anmälan” var uppfattningen, vilket kommer sig av att två polismän sett deras agerande varför de måste kunna motivera sitt övergrepp genom anmälan för att inte ha begått tjänstefel.

Vakternas motivering framkommer i anmälan: Jag ska ha varit rejält narkotikapåverkad och, tillsammans med min flickvän, utdelat ett flertal knytnävsslag i vakternas ansikten samt sparkat ned dem skrikandes och hotandes. Allt detta har enligt vakterna skett inför två polismän i tjänst som passivt tittat på utan att på något vis anmäla, eller ingripa mot, den påstådda misshandeln.

Eftersom hela händelseförloppet på nära håll har övervakats av två polismän som redan vittnat så bör vi snart kunna få besked från åklagare. Och eftersom vakterna är tjänstemän, och påstod att jag var narkotikapåverkad, blev jag tvungen att efteråt åka till polisen för urinprov som (självklart) inte gett något positivt svar. Eftersom vakterna inte bara gett sig på mig utan anledning, utan även kommit med falsk tillvitelse om misshandel, har en rättsprocess mot vakterna inletts.

Jag vill också understryka att jag, med ett par undantag, har undvikit att gå ut på nattklubbar i Sverige sedan i vintras när DJ:n stängde av musiken på ett ställe vi var på och började hetsa övriga gäster mot oss genom att skrika ”ut med packet” om och om igen i micen, vilket triggade en del ”alternativa” gäster till den gräns att det var nära att sluta illa innan vårt sällskap hann lämna stället.

http://sverigedemokraterna.se/2011/09/04/kommentar-ang-pastatt-krogbrak/

Intressant att få två sidor av saken, naturligtvis helt divergerande berättelser.
Citera
2011-09-04, 10:11
Medlem
TheHawkss avatar
HalvardHalvHuve, Ta och slappna av nu lite framför tangentbordet. "Slagsmålet" med Zoran Ismael gick Almqvist ut med flaggan i topp. Han gjorde allt rätt, förutom att skapa rubriker vilket han borde undvikit. Zoran däremot är nog den äckligaste personen jag sett i TV-rutan. Han är absolut ingenting och "slagsmålet" framställde honom än en gång som en jubelidiot.

Det här fallet låter, precis som tidigare skribenter nämnt, som ett typiskt fall där Sverigedemokratiska ledamöter ska framställas som aggressiva. Självfallet är det vakterna som har gått till angrepp.
Senast redigerad av TheHawks 2011-09-04 kl. 10:15.
Citera
2011-09-04, 10:13
Medlem
Citat:

Vad som är sant får väl avgöras i rätten, men tills dess att dom faller kommer rapporteringen i media följa mallen för hur man skildrar sverigedemokrater (och speciellt Erik Almqvist och krogbesök). Enda möjligheten för Sd att försvara sig är att använda nätet.
Citera
2011-09-04, 10:13
Bannlyst
Citat:

Men snälla människa ! Har du inte följt tidningar , TV och radio det senaste året. I 98 fall av 100 beskrivs SD som onda rasister som gärna slåss och super hejdlöst. Kan du på fullt allvar mena att Aftonbladet/expo rapporterar neutralt om SD ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in