2008-10-13, 10:51
Medlem
Har en macbook med OSX v10.4.11

Jag har haft problem med en (helt vanlig, från egen kamera) .jpg som inte gått att öppna. När jag försökt kopiera över en hel mapp med ca 800 bilder så går det bra tills datorn kommer till just den bilden, då slutar den kopiera och jag får dra över bilderna efter just den bilden manuellt. Den går heller inte att öppna, miniatyren fungerar dock så jag ser att det är en helt vanlig bild som jag tagit själv.

Jag satte in en ny disk samt ram i macbooken för ett tag sedan. Innan så la jag över alla mina foton från iPhoto -> originals till en extern disk (mac formaterad). När jag skulle lägga tillbaka bilderna så var det fler bilder som helt plötsligt "slutat fungera". Datorn kan inte läsa dom helt enkelt. Så jävla konstigt. Det är från samma mapp också. Semesterbilder som jag lagt in genom iPhoto utan problem! (Den första problembilden kan det dock ha varit fel på hela tiden, är inte säker när det började. Den gick att se som vanligt i kameran iaf (tror jag)).

Det är precis som ett virus som äter upp bild för bild... Sjukt störigt och jag är jävligt nojjig över att alla bilder ska bli så. Orkar inte åka till Ghana igen bara för att ta samma bilder en gång till.
Citera
2008-10-13, 21:46
Medlem
smurfehs avatar
Har du iPhoto library kvar? isåfall kan du prova att importera det till iPhoto.

Starta iPhoto med option intryckt, så får du valet att hämta ett gammalt iPhoto-bibliotek .. värt att prova.. Kan eventuellt vara så att du kan ha behövt .plists osv också.. dock inte helt 100
Citera
2008-10-15, 08:59
Medlem
Tack för svar, men jag tror inte det har något med iPhoto att göra, om det nu inte är iPhoto som förstör filerna men det har jag svårt att tro? Är bara bilder från en mapp som blir konstiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in