2008-10-13, 08:51
Medlem
onebodys avatar
Har tröttnat på oljudet och de höga temperaturerna som HIS HD4870 egna kylare för med sig, och har därför beställt Arctic Cooling Accelero Twin Turbo.
http://www.dustinhome.se/pd_5010166419.aspx

Någon som har erfarenheter från att plocka isär HD4870, använda Twin Turbo eller rent av både och?

Första gången jag plockar isär ett grafikkort och eftersom det kostade mig 2500 tar jag gärna alla råd som finns för att minimera riskerna. Tankar, råd, tips.
Citera
2008-10-13, 10:31
Medlem
så svårt är det inte. garantin försvinner bara :P http://www.sweclockers.com/album/?id=3054
Citera
2008-10-15, 08:59
Medlem
onebodys avatar
Ja, jag hade också för mig att garantin försvinner när man plockar bort orginalkylaren, men jag kunde inte se något klisterskydd eller liknande som kan bevisa att jag haft den avmonterad.

Hur som helst. Jag har satt dit den nya kylaren nu, och ljudnivån sjönk i takt med temperaturen. Idlar på runt 45 grader nu, vilket är systemtemperaturen, och det är 5-10 grader lägre än med orginalkylaren. Och då låter inte Twin Turbo bråkdelen så mycket som orginalet.

Enda nackdelen är att varmluften gödslas ut i lådan till skillnad från orginalkylaren som pumpade ut luften där bak. Det innebär att min systemtemperatur och CPU-temp steg två-tre grader.

Rekommenderar den starkt för de som gillar tysthet och som kan köpa lite högre systemtemperatur.
Citera
2008-10-15, 11:39
Medlem
On fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onebody
Ja, jag hade också för mig att garantin försvinner när man plockar bort orginalkylaren, men jag kunde inte se något klisterskydd eller liknande som kan bevisa att jag haft den avmonterad.

Om den pajar montera bara på original kylaren och skicka in den har gjort det med 3 grafikkort och funkade alla gånger.
Citera
2008-10-15, 12:31
Medlem
onebodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av On fire
Om den pajar montera bara på original kylaren och skicka in den har gjort det med 3 grafikkort och funkade alla gånger.

Jepp, precis vad jag också tänkte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in