Såg precis på nian där Lennart Jäkel och Johan Nånting var ute och åkte båt i programmet "Sjön suger". Johan visade upp en diskborste i förbigående som tydligen hade diskmedlet i skaftet och sedan kunde man pumpa fram lagom mängd när man skulle diska.
Såna har jag haft i många år, perfekt för att snabbdiska knivarna eller kastruller / saker som man inte vill köra i diskmaskin. Fast jag skulle nog aldrig förlita mig på att den löser alla diskbehoven... (Och för att svara på frågan, de finns i de flesta dagligvarubutiker som är större än ICA-på-hörnan.)
Frugan hittade på Cervera en "Conehead" liknande tingest med en riktig borste nedtill som man ska "dutta" i ett "ställ" med diskmedelblandat vatten i. Ego tyckte det va en utomordentlig investering till vårat hushåll ända tills jag såg kvittot. Om jag kommer ihåg rätt (efter blodtrycksfall och ett överdrivet intag av Whiskey vid syn av beloppet) så var handpenningen runt 395:- för "kitet" och yterligare endast 245:- för refillen.
edit: Refillen består av nya borstar. ungefär exakt två (2) stycken
Senast redigerad av freddberg 2008-10-12 kl. 23:10.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!