2008-10-12, 16:57
Medlem
Min dator (Fujitsu-Siemens Amilo pi 2530 ca 6 månader gammal med Vista) har på senare tid börjat arbeta mycket hårt utan anledning.

Fläkten går hela tiden och CPU-användningen ligger på över 60 % trots att inga program körs. Aktivitetshanteraren visar inget konstigt, visar 01-02 på aktivitetshanteraren själv och på sidpanelen. De enda program som körs.

Vad kan det vara som gör att den arbetar så? Den har inte hållt på så förut och den är inte överdrivet gammal.
Citera
2008-10-12, 17:59
Medlem
Dust0rs avatar
Vilken process är det som drar CPU?

Välj att visa processer för alla användare i aktivitetshanteraren.
Citera
2008-10-12, 19:56
Medlem
Det är bara de jag nämnde ovan, aktivitetshanteraren och sidpanelen och de drar inte mycket alls.
Citera
2008-10-12, 21:49
Medlem
Om du ser att CPU ligger på 60% så MÅSTE något/några program dra 60 tillsammans. Kolla så att du verkligen ser alla program i aktivitetshanteraren.
Citera
2008-10-12, 21:50
Medlem
Kör en Hijackthis och posta loggen så kan man kolla efter skumma processer.
Citera
2008-10-13, 08:30
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandan
Om du ser att CPU ligger på 60% så MÅSTE något/några program dra 60 tillsammans. Kolla så att du verkligen ser alla program i aktivitetshanteraren.

systemets vänteprocess kan ligga runt 95% men längre ner kan det t ex stå: cpu-användning: 60%, då kan det va lite svårt att lista ut vad det är som använder cpu
Citera
2008-10-13, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
systemets vänteprocess kan ligga runt 95% men längre ner kan det t ex stå: cpu-användning: 60%, då kan det va lite svårt att lista ut vad det är som använder cpu

Fast det kommer stå vilka processer som tillsammans drar 60% om det står det i det ihopräknade värdet längre ner. Eventuellt kan man behöva kryssa i rutan vissa processer för alla användare.
Citera
2008-10-13, 11:44
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandan
Fast det kommer stå vilka processer som tillsammans drar 60% om det står det i det ihopräknade värdet längre ner. Eventuellt kan man behöva kryssa i rutan vissa processer för alla användare.

nej, det är inte så alla ggr.
du kan tex på en helt ok dator se att cpu användningen under några sekunder rör sig mellan allt från 1-20% procent utan att s.v.p. ens är i närheten av 80%
Citera
2008-10-13, 14:05
Medlem
Nu har såklart datorn uppfört sig hela dagen så jag inte kan kolla processerna en gång till. Jag återkommer...
Citera
2008-10-13, 15:36
Medlem
w580is avatar
posta en HJT logg här...

ladda ner och starta hijackthis, välj "do a system scan and save a logg file" efter några sekunder kommer det upp text, kopiera och posta här.

http://www.trendsecure.com/portal/en...hijackthis/qsg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in