2008-10-12, 12:02
Medlem
rappos avatar
ååkej, har inte en aning hur jag ska göra nu..

För ett par dagar sedan formaterade jag datorn för jag hade en trojan i den, sen funka allting bra, men nu imorse när jag skulle starta datorn så visar den då vilket moderkort man har och efter det blir bilden alldeles svart.. Kommer inte någon stans. Och jag har en del viktiga saker i datorn som jag måste ha, så hur ska jag kunna komma in i datorn nu då :S? jag kan väll inte starta datorn i felsäkert läge för att jag kommer inte ens till den laddande windows xp flaggan. Jag har testat att dra ut och in sladdarna, känt så att inget sitter löst inuti datorn, blåst datorn och det funkar ändå inte

Mycket tacksam för hjälp
Citera
2008-10-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappo

För ett par dagar sedan formaterade jag datorn för jag hade en trojan i den, sen funka allting bra, men nu imorse när jag skulle starta datorn så visar den då vilket moderkort man har och efter det blir bilden alldeles svart.. Kommer inte någon stans. Och jag har en del viktiga saker i datorn som jag måste ha, så hur ska jag kunna komma in i datorn nu då :S? jag kan väll inte starta datorn i felsäkert läge för att jag kommer inte ens till den laddande windows xp flaggan. Jag har testat att dra ut och in sladdarna, känt så att inget sitter löst inuti datorn, blåst datorn och det funkar ändå inte

Mycket tacksam för hjälp

Blåst datorn som i blåst ut damm eller som i blåst hårddisken på all data?

Testa ryck ur lite hårdvara (en sak i taget) och testa ifa något felar där.
Citera
2008-10-13, 00:57
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappo

Mycket tacksam för hjälp

När jag råkade ut för nåt liknande var det en minnessticka som inte satt helt ordentligt.
Så gör som föregående talare sa: dra ur och sätt i alla komponenter/sladdar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in