2008-10-12, 01:34
Medlem
Jag kommer hem inatt och det ploppar upp en ruta dr det str

"En frdrjd skrivning misslyckades

Det gick inte att spara alla data fr filen E:\$Mft. Dessa data har gtt frlorade. Det hr felet kan bero p att datorns maskinvara inte fungerar korrekt eller att en ntverksanslutning inte r giltig. Prova spara den hr filen ngon annanstans."

ja, jag frstr inte ett skit av det...
samma sak kom i skrivande stund men istllet fr mft saken stod det E:\Torrents. Dvs alla mina torrents.. borde jag oroa mig?
Citera
2008-10-12, 01:48
Medlem
Ratchers avatar
det r fel i skrvningen till disken ifrga, ganksa frekommande fel d disken hller p att ge upp.

Rekommenderar dig att kra en chkdsk p disken i frga.

Ska kanske tillgga att detta r vanligt p USB diskar tex, d kontakten kan jklas mellan dator och disken via USB;n.
Men r det en interndisk s BR du ganska snart fixa en kopia p viktiga dokument i fall det elaka haveriet r frestende.

Hr finner du lite information om mnet:
http://support.microsoft.com/kb/330174/sv
Citera
2008-10-12, 01:54
Medlem
oki tackar s mycket, kommer vll lsa igenom artickeln och se vad som kan gras, som tur r har jag inga dokument p disken, bara avlagrings disk. suger dock att frlora alla filmer..
Citera
2008-10-12, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffles
Jag kommer hem inatt och det ploppar upp en ruta dr det str

"En frdrjd skrivning misslyckades

Det gick inte att spara alla data fr filen E:\$Mft. Dessa data har gtt frlorade. Det hr felet kan bero p att datorns maskinvara inte fungerar korrekt eller att en ntverksanslutning inte r giltig. Prova spara den hr filen ngon annanstans."

ja, jag frstr inte ett skit av det...
samma sak kom i skrivande stund men istllet fr mft saken stod det E:\Torrents. Dvs alla mina torrents.. borde jag oroa mig?

Det betyder att nn av dina hrddiskar r p vg att ge upp... frsk om mjligt ta backup p det du vill ha kvar...
Citera
2008-10-12, 19:41
Medlem
om problemet bara frsvinner efter omstart?:P re bara en landmina under ytan nd eller kan det ha varit n tillflligt?
Citera
2008-10-12, 21:48
Medlem
Spelar ingen roll om det frsvinner fr stunden. Kr chkdsk s fimpar win den delen av disken men troligtvis kommer det dyka upp igen p andra delar av disken.
Citera
2008-10-12, 22:57
Medlem
hur re jag ska skriva i cmd fr att gra en chkdsk p E: ?

har gjort det, men kommer ej ihg
Citera
2008-10-13, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffles
hur re jag ska skriva i cmd fr att gra en chkdsk p E: ?

har gjort det, men kommer ej ihg

Kod:
chkdsk e:

Det funkar iaf under VIsta p min maskin... :-)
Citera
2008-10-13, 07:50
Medlem
psychotropics avatar
chkdsk [enhet:] [/p] [/r]

/p = This option instructs chkdsk to perform an extensive check of the drive and correct any errors.

/r = This option instructs chkdsk to locate bad sectors and recover any readable information from them
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in