2008-10-12, 00:32
Medlem
rovbin84s avatar
Tjenare alla.
Tnkte bara hra om det r vrt att fixa Windows XP 64bitar nu. Minns frut att de flesta programmen inte var kompatibla.
Blir det stor skillnad i spel med 64bit?

Tack och hej!
Citera
2008-10-12, 00:46
Medlem
Muckarduvas avatar
Om de applikationer (program, spel osv.) du ska kra inte r konstruerade fr 64-bitarsmilj s vinner du inte ett dyft.

Dessutom r det nog smartare att kra 64-bitars Vista om man nu prompt mste ha 64-bitarsmilj, eftersom det har utvecklats en hel del inom plattformen jmfrt med nr 64-bitars XP kom.

Finns fr vrigt rejlt med andra trdar i mnet. Sk runt lite och ta in de allehanda diskussionerna fr att skapa dig en totalbild kring det hela.
Citera
2008-10-12, 01:44
Medlem
Ratchers avatar
Funkar hur bra som helst, skulle inte kra 32bit XP p datorn ens om jag fick en giltig licens nyckel av ngon:-)

Strt njd..
Citera
2008-10-12, 01:47
Medlem
rovbin84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratcher
Funkar hur bra som helst, skulle inte kra 32bit XP p datorn ens om jag fick en giltig licens nyckel av ngon:-)

Strt njd..

Kr du XP x64?
Vilka program anvnder du? Vilka spel spelar du? Vilka program/spel har du haft problem med fr att du anvnder x64?
Citera
2008-10-12, 01:49
Medlem
micaeles avatar
Jag har bara dliga erfarenheter av xp64, tyvrr. Kpte en licens fr ett par r sedan och installerade, men det var tyvrr inte mnga program och speciellt spel som fungerade smrtfritt. Som programmerare var det ocks ltt marigt, eftersom man var tvungen att anpassa sig hrt och inte hade lika fria tyglar som i 32:an.
Citera
2008-10-12, 01:54
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovbin84
Kr du XP x64?
Vilka program anvnder du? Vilka spel spelar du? Vilka program/spel har du haft problem med fr att du anvnder x64?

det enda som garanterat felar r gamla 16/32 bits spel fr dos osv.
jag spelar ALLT jag kan komma p i Xp, det r som jag sagt s mnga gnger frut en VLDIG skillnad p x64 Xp idag mot fr 2 r sedan, det gr liksom inte att jmfra.

Spel som spelas r som allt jag kan komma p, spyware program, virusprogram osv funkar bra.

Crysis Warhead
Cod4
MohA
NFS
osv...

Menar datorn kr det som behvs och det som datorn kan i 32 bitars emulator lge eller vad man ska sga, det liksom skter sig sjlv.

krypterar ven diskarna med AES-Twofish med Truecrypt och spelar p det utan ngra som helst problem.

Det jag reagerade p frsta gngen d jag krde x64 mot x32 r boot tiderna som r bra mycket snabbare n x32.

Edit: kan ven tillgga att jag har haft svrare problem att greja en x32 fejk license mot min x64, det finns ett stt som GARANTERAT funkar, s jag kr med FALSK id som funkar fullt ut.
Senast redigerad av Ratcher 2008-10-12 kl. 01:56. Anledning: Edit
Citera
2008-10-12, 02:04
Medlem
rovbin84s avatar
Citat:
det enda som garanterat felar r gamla 16/32 bits spel fr dos osv.
jag spelar ALLT jag kan komma p i Xp, det r som jag sagt s mnga gnger frut en VLDIG skillnad p x64 Xp idag mot fr 2 r sedan, det gr liksom inte att jmfra.

Spel som spelas r som allt jag kan komma p, spyware program, virusprogram osv funkar bra.

Crysis Warhead
Cod4
MohA
NFS
osv...

Menar datorn kr det som behvs och det som datorn kan i 32 bitars emulator lge eller vad man ska sga, det liksom skter sig sjlv.

krypterar ven diskarna med AES-Twofish med Truecrypt och spelar p det utan ngra som helst problem.

Det jag reagerade p frsta gngen d jag krde x64 mot x32 r boot tiderna som r bra mycket snabbare n x32.

Edit: kan ven tillgga att jag har haft svrare problem att greja en x32 fejk license mot min x64, det finns ett stt som GARANTERAT funkar, s jag kr med FALSK id som funkar fullt ut.

Lter ju vldigt lovande.
Funkar http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338084 med win x64?
Anvnder du corpkey till x64 d eller? Du kan kra windows update utan problem?
Citera
2008-10-12, 02:07
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovbin84
Lter ju vldigt lovande.
Funkar http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338084 med win x64?
Anvnder du corpkey till x64 d eller? Du kan kra windows update utan problem?

den lr funka ja.

Nej jag kr ingen corp key, jag kr en "sprrad key" under installationen, sen kr jag en specefik patch som jag hade lyckan att hitta av en slump p TPB.

Funkar i alla vder.
Citera
2008-10-12, 02:14
Medlem
rovbin84s avatar
Citat:
den lr funka ja.

Nej jag kr ingen corp key, jag kr en "sprrad key" under installationen, sen kr jag en specefik patch som jag hade lyckan att hitta av en slump p TPB.

Funkar i alla vder.

Snyggt tack!
Fr kika efter vilken x64 version man ska fixa d.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in