2008-10-12, 00:32
Medlem
rovbin84s avatar
Tjenare alla.
Tänkte bara höra om det är värt att fixa Windows XP 64bitar nu. Minns förut att de flesta programmen inte var kompatibla.
Blir det stor skillnad i spel med 64bit?

Tack och hej!
Citera
2008-10-12, 00:46
Medlem
Muckarduvas avatar
Om de applikationer (program, spel osv.) du ska köra inte är konstruerade för 64-bitarsmiljö så vinner du inte ett dyft.

Dessutom är det nog smartare att köra 64-bitars Vista om man nu prompt måste ha 64-bitarsmiljö, eftersom det har utvecklats en hel del inom plattformen jämfört med när 64-bitars XP kom.

Finns för övrigt rejält med andra trådar i ämnet. Sök runt lite och ta in de allehanda diskussionerna för att skapa dig en totalbild kring det hela.
Citera
2008-10-12, 01:44
Medlem
Ratchers avatar
Funkar hur bra som helst, skulle inte köra 32bit XP på datorn ens om jag fick en giltig licens nyckel av någon:-)

Stört nöjd..
Citera
2008-10-12, 01:47
Medlem
rovbin84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratcher
Funkar hur bra som helst, skulle inte köra 32bit XP på datorn ens om jag fick en giltig licens nyckel av någon:-)

Stört nöjd..

Kör du XP x64?
Vilka program använder du? Vilka spel spelar du? Vilka program/spel har du haft problem med för att du använder x64?
Citera
2008-10-12, 01:49
Medlem
micaeles avatar
Jag har bara dåliga erfarenheter av xp64, tyvärr. Köpte en licens för ett par år sedan och installerade, men det var tyvärr inte många program och speciellt spel som fungerade smärtfritt. Som programmerare var det också lätt marigt, eftersom man var tvungen att anpassa sig hårt och inte hade lika fria tyglar som i 32:an.
Citera
2008-10-12, 01:54
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovbin84
Kör du XP x64?
Vilka program använder du? Vilka spel spelar du? Vilka program/spel har du haft problem med för att du använder x64?

det enda som garanterat felar är gamla 16/32 bits spel för dos osv.
jag spelar ALLT jag kan komma på i Xp, det är som jag sagt så många gånger förut en VÄLDIG skillnad på x64 Xp idag mot för 2 år sedan, det går liksom inte att jämföra.

Spel som spelas är som allt jag kan komma på, spyware program, virusprogram osv funkar bra.

Crysis Warhead
Cod4
MohA
NFS
osv...

Menar datorn kör det som behövs och det som datorn kan i 32 bitars emulator läge eller vad man ska säga, det liksom sköter sig själv.

krypterar även diskarna med AES-Twofish med Truecrypt och spelar på det utan några som helst problem.

Det jag reagerade på första gången då jag körde x64 mot x32 är boot tiderna som är bra mycket snabbare än x32.

Edit: kan även tillägga att jag har haft svårare problem att greja en x32 fejk license mot min x64, det finns ett sätt som GARANTERAT funkar, så jag kör med FALSK id som funkar fullt ut.
Senast redigerad av Ratcher 2008-10-12 kl. 01:56. Anledning: Edit
Citera
2008-10-12, 02:04
Medlem
rovbin84s avatar
Citat:
det enda som garanterat felar är gamla 16/32 bits spel för dos osv.
jag spelar ALLT jag kan komma på i Xp, det är som jag sagt så många gånger förut en VÄLDIG skillnad på x64 Xp idag mot för 2 år sedan, det går liksom inte att jämföra.

Spel som spelas är som allt jag kan komma på, spyware program, virusprogram osv funkar bra.

Crysis Warhead
Cod4
MohA
NFS
osv...

Menar datorn kör det som behövs och det som datorn kan i 32 bitars emulator läge eller vad man ska säga, det liksom sköter sig själv.

krypterar även diskarna med AES-Twofish med Truecrypt och spelar på det utan några som helst problem.

Det jag reagerade på första gången då jag körde x64 mot x32 är boot tiderna som är bra mycket snabbare än x32.

Edit: kan även tillägga att jag har haft svårare problem att greja en x32 fejk license mot min x64, det finns ett sätt som GARANTERAT funkar, så jag kör med FALSK id som funkar fullt ut.

Låter ju väldigt lovande.
Funkar http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338084 med win x64?
Använder du corpkey till x64 då eller? Du kan köra windows update utan problem?
Citera
2008-10-12, 02:07
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovbin84
Låter ju väldigt lovande.
Funkar http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338084 med win x64?
Använder du corpkey till x64 då eller? Du kan köra windows update utan problem?

den lär funka ja.

Nej jag kör ingen corp key, jag kör en "spärrad key" under installationen, sen kör jag en specefik patch som jag hade lyckan att hitta av en slump på TPB.

Funkar i alla väder.
Citera
2008-10-12, 02:14
Medlem
rovbin84s avatar
Citat:
den lär funka ja.

Nej jag kör ingen corp key, jag kör en "spärrad key" under installationen, sen kör jag en specefik patch som jag hade lyckan att hitta av en slump på TPB.

Funkar i alla väder.

Snyggt tack!
Får kika efter vilken x64 version man ska fixa då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in