• 1
  • 2
2008-10-11, 19:49
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Jag brukar tina hjortron i kylskpet, men idag glmde jag att ta ut dem ur frysen. S jag krde in en skl med frusna hjortron i micron. Efter en liten stund brjade det blixtra och lukta brnt. Jag drog ur kontakten s klart och tog ut bren. Sen fick de tina i rumstemperatur istllet. Min frga r: Kan det bli s hr av hjortron, det knns osannolikt men man vet aldrig, eller tror ni att micron har pajjat?
Citera
2008-10-11, 20:08
Medlem
stilltons avatar
du har troligtvis ngon metall dr bland bren, tinar dom p en skl i metall eller med en guldkant eller liknande.

microvgsugnar brukar klara snt hr om det inte var under en lngre tid. provkr med ngot du brukar micra, och se om det blivit nn skillnad
Citera
2008-10-11, 20:30
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Nej faktiskt inte. Men de r plockade i de malmrika norrlndska myrarna och kallas ju skogens guld, s kanske drfr...
Citera
2008-10-11, 21:21
Medlem
quaertys avatar
Du har nog vrldens smsta mikro. Man kan inte beskylla skogens guld fr det hr, jag r ledsen. Hur malmrikt det n m vara i plockmarkerna.
Citera
2008-10-11, 21:22
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAndersson
Nej faktiskt inte. Men de r plockade i de malmrika norrlndska myrarna och kallas ju skogens guld, s kanske drfr...
hehe.. kan vara s..

har iaf inte hrt talas om att det kan bli som du beskriver.. om det ska bli en blixt krvs det att ngot med bra ledningsfrmga finns i ugnen. prova stll in en kopp med vatten.
Citera
2008-10-11, 22:24
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAndersson
Jag brukar tina hjortron i kylskpet, men idag glmde jag att ta ut dem ur frysen. S jag krde in en skl med frusna hjortron i micron. Efter en liten stund brjade det blixtra och lukta brnt. Jag drog ur kontakten s klart och tog ut bren. Sen fick de tina i rumstemperatur istllet. Min frga r: Kan det bli s hr av hjortron, det knns osannolikt men man vet aldrig, eller tror ni att micron har pajjat?
Du hade inte snott ihop psen med en sn plastinkldd metallremsa? De blixtrar som faen i micron.
Citera
2008-10-11, 23:02
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Du hade inte snott ihop psen med en sn plastinkldd metallremsa? De blixtrar som faen i micron.

Nej d, hjortronen lg p ett fat. S jag fr nog fundera vidare, tack nd!
Citera
2008-10-11, 23:10
Medlem
Tjohildas avatar
Allts, kan det ha varit krnorna som stllde till det? Har du provat att kra nt annan i micron?
Citera
2008-10-11, 23:16
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Allts, kan det ha varit krnorna som stllde till det? Har du provat att kra nt annan i micron?
Om krnor stller till det s mste hallon ligga i farozonen. Jag vet att Anna har smugit in en liten bit metall i mikron. Jag litar inte helt fullt p henne tyvrr. Skummis.
Citera
2008-10-11, 23:29
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Om krnor stller till det s mste hallon ligga i farozonen. Jag vet att Anna har smugit in en liten bit metall i mikron. Jag litar inte helt fullt p henne tyvrr. Skummis.

Va? Varfr r jag skum? Nej, jag har inte smugglat in ngon metall, bren ligger i en fryspse, har aldrig varit i kontakt med metall alls. S du kan knipa igen med dina frsk att f mig att se dum ut!

Jag ska testa micron i morgon. Det knns inte helt rtt att gra det en lrdag kvll om det r s att den r trasig och ngot hnder.
Citera
2008-10-12, 00:06
Medlem
quaertys avatar
Nu missuppfattar du mina intentioner. Frsker inte att dumfrklara dig, men det tror jag att du frstr. Jag tycker att du verkar klara det hr nd.
Citera
2008-10-12, 01:13
Medlem
Vissa frukter br man inte kra i microugn. D de innehller hga halter av metaller och mineraler. Effekten blir den samma som om man har metal i ugnen.

Att man inte br micra druvor r sedan lnge knt. Ett par druvor ger samma effekt som att frska micra en gaffel , ugnen kan g snder, druvorna blixtar,exploderar samt kan ta eld.

kanske r samma med hjortron.

Ngon klla tnker jag inte ange , jag r trtt och har precis kommit hem frn ett 15timmars pass i kket , Om ni inte tror mig kp en klase druvor och kr s det RYKER...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in