• 2
  • 3
2008-10-12, 06:46
Medlem
Det där måste man ta stegvis du kan inte förvänta dig att allt ska ändras på en dag! det blir alltid värre än det blir bättre.. men det bästa råd jag kan ge dig är att försöka ta kontakt med folk, var inte för på men bygg upp en relation och genom relationer träffar man i sin tur nya människor. var inte för needy men föreslå saker ni kan hitta på som ex gå ut och ta en öl och var dig själv, lugn avslappnad trevlig och lätt att umgås med så löser det sig ska du se!
Har egentligen samma problem som dig, har mycket vänner men har flyttat till ny stad, har självklart träffat folk här och känner människor men det blir så lätt att man fastnar framför datorn och inte gör något vettigt! Försöker själv trappa ner på det och tänker att jag har tid med att spela när jag är gammal och grå istället! Nu ska jag passa på att njuta av min ungdom, träffa vänner tjejer etc. medans jag kan och inte är gammal!
För övrigt så går tiden alldelles för fort för att slösas bort!
Citera
2008-10-12, 07:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Inte alls, denna var mycket bra
Haha, gött det
Citera
2008-10-12, 13:41
Medlem
Jamen krogen/klubb är aldrig fel. Här finns ju folket och man kan i princip prata med vem som helst! Om du känner att du inte har något att prata om (förutom dataspel) - prata om dina andra intressen så som musik, fråga om de ska resa i vinter, fråga vad de pluggar till, jobbar som.
Börjar man prata kommer resten av sig själv och särskilt om man har alkohol i blodet.

Är du orolig för vad du ska säga om de frågar vad DU gör på fritiden, säg att du är arbetslös och mest glider runt på farsans/morsans/skattebetalarnas pengar. Det borde lätta på stämningen
Citera
2008-10-12, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsen021
...
Jag har precis samma problem som dig, har suttit hemma och spelat datorspel sedan högstadiet och alla vännerna från den tiden tröttnade till sist att fråga mig om jag vill följa med ut. Jag har dock haft turen att ha en "normal" bror och för 18 månader sen fick han mig tillslut övertalad att följa med och spela innebandy. Har alltid gillat det men orkade inte gå. Nu spelar jag med laget i division 6. Är alltså inte någon vidare spelare men det höjer min självkänsla iaf.

Samma bror fick mig nu i somras för första gången utsläpad till en klubb, via en förfest hos hans kompisar. Har sedan dess fått vara med dem på förfest varje gång det händer, dvs varje helg sen debuten. Jag har inga egna kompisar på det viset men känner ju folk ytligt (gamla klasskamrater, arbetskamrater) och det är roligt att träffa dem på dansgolvet eller vid bardisken. Är 21 och gjorde alltså min krogdebut för 4-5 månader sen så var glad att du lyckats övertala dig själv att ändra på saker och ting innan det blir för sent. Ångar mig grovt att jag inte masat mej ut några år tidigare. Som 21 känner jag mig gammal iaf när jag är med brorsans kompisar som är 18-19.
Citera
2008-10-13, 00:55
Medlem
tack för alla fina tipps ni skickat in, jag ska fortsätta plugga mig in i socialkompetens och massa annat personutvecklande saker jag kan få tag i, allt för att hitta mig själv samtidigt som jag praktiserar de teorier.. jag känner mig så oslipad haha
Citera
2008-10-13, 04:15
Medlem
Softers avatar
Går du i skolan? Isåfall har du en bra chans att få "komma ut" om du lär känna någon annan som inte redan är stans största datornörd

Om du vill "komma ut" bara för att komma ut, så kan du ju alltid börja träna, exempelvis styrketräna. Du kommer kanske inte få någon vän pga det, men du kommer ju iväg från datorn ett tag och det är ju ett steg i rätt riktning?
Senast redigerad av Softer 2008-10-13 kl. 04:18.
Citera
2008-10-13, 12:26
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Det allra allra enklaste sättet för dig att börja skaffa "vanliga" vänner (dvs inte datorspelsvänner) är att börja studera. Du är bara 20 år och det är där de flesta börjar på universitetet/högskola/whatever.

Finns nog ingen bättre möjlighet att träffa nya vänner som passar dig och vem vet, du kanske lär dig nyttiga saker på köpet och får ett fint jobb om ett par år!

Är glad att du tagit tag i saken i alla fall och önskar dig lycka till.

Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in