• 1
  • 2
2008-10-11, 19:42
Medlem
Nu tänkte jag göra en som sagt, från datan till gatan!
Bara skippa mitt asociala internetliv o tillägna livet mer IRL..
Jag har inga kunskaper och har nästan ingen kompetens IRL..
Vill kunna gå ut och träffa folk, prata och vara en social människa, jag orkar inte sitta hemma varje dag och lira onödiga dataspel som inte tar mig i livet någonstans, det känns nästan som filmen click, att jag bara spolar fram tiden till en viss ålder för att jag tror att allt skulle bli "lättare" då...

hjälp mig, vart börjar jag? sluta med dataspelandet har jag gjort så nu sitter jag o kollar in forum och liknande för att bli en mer "attraktiv" människa som man skulle vilja umgås med. KOM med tipps, enkla inledningsrepliker för samtal, några skämt man kan dra under vissa tillfällen osv..
Citera
2008-10-11, 19:52
Bannlyst
Bjuderu på fetta? Är en bra öppningsreplik på krogen iaf.
Citera
2008-10-11, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonJohnson

hahaha, tror jag väl inte :P btw: snubbar som DonJohnson som slänger in oneliners är inte önskvärda, speciellt inte när dem inte ens kommer med nått!
Citera
2008-10-11, 20:01
Medlem
Hehe, trodde först när jag läste rubriken att du ville komma ut som homosexuell.

Hursomhelst, lättaste sättet att träffa nya människor har för mig varit genom gemensamma bekanta, har du inga vänner alls (bortsett från internet då) som har andra polare du kan komma i kontakt med? Jag tror inte att du behöver vara på något särskilt sätt för att bli omtyckt, var dig själv och allt kommer gå bra med de rätta människorna. Jag själv t ex är för det mesta ganska tyst och tillbakadragen men har ändå en massa kompisar, det räcker liksom med att man är snäll och bekväm att umgås med! Färdiginlärda repliker kommer nog låta ganska konstiga, humor är något spontant som kommer av sig självt, känn ingen press över att behöva vara roligare än du är.
Citera
2008-10-11, 20:01
Medlem
Sevieris avatar
Har du några intressen förutom att sitta framför datorn ?
Citera
2008-10-11, 20:23
Medlem
Westbays avatar
Har du några kompisar? Fråga om du kan hänga med dom ut på stan och kröka.
Citera
2008-10-11, 20:39
Medlem
sicnexs avatar
Skaffa ett intresse som tvingar ut dig i sociala miljöer, för mig har olika sporter funkat bra men det kanske inte passar alla.
Fördelen är att när man umgås med folk som delar ens intresse blir det ganska lätt att starta konversation, vissa delar man bara just det intresset med och då pratar man om det, medan man med andra efter ett tag kan surra vidare om andra grejor och sen flyter det på.
Citera
2008-10-11, 21:12
Medlem
Sasukos avatar
Ett tips kan vara att hitta folk på internet (för du verkar ju ha okej social kompetens här) nära dej och sedan börja umgås med dem irl. Kanske någon som delar dina intressen och så. Gillar du dataspel så varför inte lana? Tror inte det är värt att försöka att helt byta liv.
Citera
2008-10-11, 21:17
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsen021
Nu tänkte jag göra en som sagt, från datan till gatan!
Bara skippa mitt asociala internetliv o tillägna livet mer IRL..
Jag har inga kunskaper och har nästan ingen kompetens IRL..
Vill kunna gå ut och träffa folk, prata och vara en social människa, jag orkar inte sitta hemma varje dag och lira onödiga dataspel som inte tar mig i livet någonstans, det känns nästan som filmen click, att jag bara spolar fram tiden till en viss ålder för att jag tror att allt skulle bli "lättare" då...

hjälp mig, vart börjar jag? sluta med dataspelandet har jag gjort så nu sitter jag o kollar in forum och liknande för att bli en mer "attraktiv" människa som man skulle vilja umgås med. KOM med tipps, enkla inledningsrepliker för samtal, några skämt man kan dra under vissa tillfällen osv..

Vad sägs om att öppna dörren till verkligheten....Det är där du lär dig.
Citera
2008-10-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonJohnson

Nejdu, det funkar bara på din stora idol Linda Rosing.
Citera
2008-10-11, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsen021

Fundera inte så mycket, gå ut och var dig själv. Kanske försöka få med dig någon datorspelspolare eller chattkompis. Beror ju förståss lite på var man bor, var tillbringar du dagarna? I en liten håla med 1000 personer eller en någolunda stor stad?
Citera
2008-10-11, 21:28
Medlem
Mr_Carlssons avatar
Res. Spara ihop lite pengar å köp en flygbiljett. Bara kolla in en stad du tycker verka intressant. När du kommer utanför det nordeuropeiska umgänget kommer du märka att folk kontaktar dig. Det kan vara på fiket i Amsterdam eller vid gatuköket i Bangkok. Kolla in lite resforum så du får lite koll på var backpackers håller till så kommer du få kontakt med allt möjligt folk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in