2008-10-11, 19:08
Medlem
Skullheads avatar
Vi har nyligen fått bredband via stadsnätet (Bredband2) men alla våra portar är blockerade, så nerladdning är meningslöst, når upp till hastigheter som 80kb/s

Så jag tänkte öppna lite portar i routern Tilgin Vood 322 (sämsta jävla skit jag varit med om) men det går fan inte att logga in, användarnamn och lösen ska vara Conf/admin, men det står fel lösenord. Och väljer jag "Run Wizard" så vill den att jag ska skriva in en 4 siffrig VCM kod som jag skulle ha fått från Bredband2, men en sådan kod existerar inte.

Så hur kommer jag in på denna helvetesmaskin?

För att vara exakt så kör vi såhär: Fiber-Modem-Dlink Switch
Citera
2008-10-12, 14:40
Medlem
Skullheads avatar
Ingen som har en lösning?
Citera
2008-10-12, 15:10
Medlem
qrizzes avatar
ring till bredband2 och frågade ifall det är rätt kod.
sedan när du har fått rätt kod och kommit in ska du välja att brygga modemet.

vad var det för kod du fick?
Citera
2008-10-12, 15:25
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
ring till bredband2 och frågade ifall det är rätt kod.
sedan när du har fått rätt kod och kommit in ska du välja att brygga modemet.

vad var det för kod du fick?

Förjävla dåligt att dom inte skickar med koden från första början, jävla idioter. Skulle fan hållt sig från stadsnätet från första början
Citera
2008-10-12, 16:18
Medlem
noonelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead

För att vara exakt så kör vi såhär: Fiber-Modem-Dlink Switch
Och vart sitter vood dosan? I switchen bredvid dina datorer? Jag vet att man kan logga in på två olika ställen i Vood dosan. Slutkunden har bara tillgång till den ena för de enkla inställningarna. Kommer inte ihåg fler detaljer dock.
Citera
2008-10-12, 16:50
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noonelse
Och vart sitter vood dosan? I switchen bredvid dina datorer? Jag vet att man kan logga in på två olika ställen i Vood dosan. Slutkunden har bara tillgång till den ena för de enkla inställningarna. Kommer inte ihåg fler detaljer dock.

Alltså vi har en sladd ut ur väggen, som går in i voodskiten, sedan går sladdarna vidare till en switch som delar ut det
Citera
2008-10-12, 17:52
Medlem
Skullheads avatar
En annan skum sak, om jag laddar ner en film från t.ex Piratebay, så laddar jag upp i ungefär 1mb/s, men om jag laddar upp till t.ex swebits så kommer jag knappt upp i 80kb/s, varför är det bara svenska användare som får skithastigheter?
Citera
2010-09-30, 10:49
Medlem
Jag ringde till Bredband2 och fick följande metod:

Dra ut nätverks kabeln
Noll ställ adaptern
Koppla datorn till lan utaget
Logga in med conf
Lösen: admin

När du kopplar in adaptern i gen så hämtar den inställningarna i gen.

Citera
2010-12-22, 00:05
Medlem
frågan är snarare hur byter man firmware på den.. och vart får man tag i firmware till den?
Citera
2012-04-06, 18:21
Medlem
Flytande_argots avatar
Lär bumpa den här gamla tråden. Köpte en gammal Vood 322i-dosa på nätet för en hundring och tänkte använda den till IP-telefoni via Bahnhof. Enligt instruktionerna så skulle man kunna resetta dosan och sedan logga in som administratör via Conf/admin.

Men det funkar inte. Den tycks vara hårdvarulåst till Alltele.

Någon som har tips och råd om hur man loggar in som admin på deras SIP-dosa? Det var iof inte hela världen med hundra kronor, men ändå!
Citera
2012-04-08, 12:59
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Lär bumpa den här gamla tråden. Köpte en gammal Vood 322i-dosa på nätet för en hundring och tänkte använda den till IP-telefoni via Bahnhof. Enligt instruktionerna så skulle man kunna resetta dosan och sedan logga in som administratör via Conf/admin.

Men det funkar inte. Den tycks vara hårdvarulåst till Alltele.

Någon som har tips och råd om hur man loggar in som admin på deras SIP-dosa? Det var iof inte hela världen med hundra kronor, men ändå!

Jag har den där dosan fast ifrån Tele2. Då är användarnamn conf och lösenordet admin. Så det borde vara Alltele som har satt ett eget lösenord. Kolla med deras kundtjänst

Även testa med följande lösenord
Admin/Admin
admin/admin
*tomt*/admin
admin/*tomt*
admin/password
*tomt*/password
Conf/Admin
conf/admin
*tomt*/*tomt*
Citera
2012-04-14, 18:14
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
Jag har den där dosan fast ifrån Tele2. Då är användarnamn conf och lösenordet admin. Så det borde vara Alltele som har satt ett eget lösenord. Kolla med deras kundtjänst

Även testa med följande lösenord
Admin/Admin
admin/admin
*tomt*/admin
admin/*tomt*
admin/password
*tomt*/password
Conf/Admin
conf/admin
*tomt*/*tomt*

Mailade deras kundtjänst och killen som svarade ville inte eller kunde ej svara på vilket lösenord som använts.

Men jag ska testa dina förslag! Tackar.

Men det går alltså inte att göra en riktig hårdvarureset på nåt vis? Kör man den vanliga resetten så ligger all info om deras servrar ändå kvar i minnet.

Frågan är numera dock högst akademisk eftersom jag beställt en ny SIP-box från Bahnhof.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in