• 1
  • 2
2008-10-11, 02:35
Medlem
Chixs avatar
LYSTRING: Windows Validation fuckade datorn!!?

OK. Min polare installerade Windows XP på sin dator och försökte att cracka skiten för att få igenom en reko nyckel att köra på. Men då hon skulle testa att validera på Microsoft's validation-sida så var hon uppenbarligen tvungen att ladda ned någon .hta-fil? KK, i alla fall... Efter detta så startas filen och datorn stängs ned. Hon sitter totalförvirrad och startar upp datorn igen, men då Windows-skärmen kommer upp och OS'et laddats klart så stängs den av igen. Och igen. Och igen. Och till slut ominstallerar hon XP't. Men under ominstallationen då operativsystemet skall installeras så stängs den ned igen. På nytt.

Seriöst, vad fan har hänt? Alternativt, vad vad har Microsoft gjort?

Citera
2008-10-11, 02:48
Medlem
Chixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontBeAretard
mwaap maap map map

Va? För att citera min väninna: "what the fuck har hänt!?"
Citera
2008-10-11, 02:52
Medlem
Det blir så när man har försökt validera med falsk nyckel. Bara att installera om, gärna med något äkta denna gången
Citera
2008-10-11, 02:52
Medlem
Exabytes avatar
Det låter skumt det där med ominstallationen av XP. Det kan ju iofs alltid vara ett rent sammanträffande. En kompis hade ett mycket liknande problem som visade sig vara att ett av hans RAM-stickor lagt av.

Felsök genom att ta ut en sticka i taget eller byta ut en/den som sitter.
Citera
2008-10-11, 03:11
Medlem
Chixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
Det blir så när man har försökt validera med falsk nyckel. Bara att installera om, gärna med något äkta denna gången

Well, även under ominstallationer så stängs datorn av så fort installationen av själva operativsystemet skall starta. Så va?
Citera
2008-10-11, 03:12
Medlem
Chixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exabyte
Det låter skumt det där med ominstallationen av XP. Det kan ju iofs alltid vara ett rent sammanträffande. En kompis hade ett mycket liknande problem som visade sig vara att ett av hans RAM-stickor lagt av.

Felsök genom att ta ut en sticka i taget eller byta ut en/den som sitter.

Säker på detta? Skiten har fuckat sedan en fil från Microsoft's validation-sida kom in i mitt liv. Innan dess var det inga som helst problem.
Citera
2008-10-11, 03:21
Medlem
Squalos avatar
Hon har pirat-XP och går till Microsoft för att få det validerat som äkta betalt för -XP?

Inte för att det har något med saken att göra men när min syrra lät XP göra en sådan uppdatering som den vill ibland så blev den datorn fuckad. Efter att ha installerat om XP så funkar datorn så länge man inte låter den göra några uppdateringar.
Citera
2008-10-11, 03:39
Medlem
Chixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Hon har pirat-XP och går till Microsoft för att få det validerat som äkta betalt för -XP?

Inte för att det har något med saken att göra men när min syrra lät XP göra en sådan uppdatering som den vill ibland så blev den datorn fuckad. Efter att ha installerat om XP så funkar datorn så länge man inte låter den göra några uppdateringar.

Inte direkt smart, men hon försökte att ändra nyckeln i något program från TorrentLeech, någon key changer. Valideringen krävdes för att hon skulle se om nyckeln funkade, påstår hon. Men nu är allt fuckat.

Skall hon kolla RAM-minnena (2x1gb) eller skall hon försöka inse något i stil med att Microsoft själva fuckat upp hennes dator? Oavsett så sitter hon och svär och förbannar Bill Gates och bygger upp en konspirationsteori att Microsoft's validation-sida innehar en "hej, jag skall fucka upp din dator rejält"-fil.

Nej, men seriöst: wtf? Någon som varit med om detta, exempelvis?

EDIT: wtf är en .hta-fil? Hon yrar som sagt att hon skymtade detta innan det blev syntax error all over it.
Citera
2008-10-11, 05:20
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chix
Skall hon kolla RAM-minnena (2x1gb) eller skall hon försöka inse något i stil med att Microsoft själva fuckat upp hennes dator?

Vad är en .HTA-fil [länk]

Det tar väl ungefär 5 minuter att kolla det. Borde inte vara så jobbigt.
Ta ut en sticka, starta datorn. Samma fel? Sätt i stickan, ta ut andra stickan, starta datorn. Återstår felet då så vet du att det inte är några fel på RAM-minnena.

Det som får mig att tveka till att Microsoft/XP ligger bakom felet är faktumet att ominstallation av operativsystemet efter formatering inte fungerar.

Efter en formatering borde ju inte den där filen finnas kvar. Alltså; ominstallationen borde gå felfritt.
Senast redigerad av Exabyte 2008-10-11 kl. 05:23.
Citera
2008-10-11, 05:23
Medlem
Vadå? Kan man inte ens gå in i dospanelen och välja att formatera skiten?
Citera
2008-10-11, 06:23
Medlem
CronoSs avatar
Era jävla nötter. Kan ni inte använda cracken så köp skiten.
Citera
2008-10-11, 10:36
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Eller så fixar du vilken jävla version som helst från TPB och då funkar windows validator utan problem.

Har gjort det för mig de senaste 3-4 crackade XP jag har haft.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in