2008-10-10, 21:03
Medlem
Tankishs avatar
Jag har endast formaterat om datorn med Ubuntu innan (hade XP när jag köpte den) och nu hade jag tänkt byt till XP igen. Ubuntu har alltid klarat av att installera drivrutiner automatiskt och jag har kunnat gå ut på internet direkt men nu klarar inte XP det tydligen. Jag laddade hem Microsoft.Windows.XP.Professional.N.Retail.SP3.I ntegrated.SWEDiSH-ETH0 och installationen gick bra, men när jag väl är klar med det och kör guiden för nätverksanslutning och väljer "Konfigurera ett hemnätverk eller ett kontorsnätverk" så står det att den inte kan fortsätta för att den inte hittar maskinvara för nätverk. Hur löser jag detta? (utan at gå tillbaka till Ubuntu) Jag har tillgång till en annan dator med internet.

När jag tar Start --> Kör och skriver "dxdiag" i XP/Vista brukar det komma upp information om datorn men när jag gör det så hittar den endast vilken processor det är och hur mycket minne datorn har, inget annat. På Bildskärm (grafikkort) står det "Saknas" på alla och likaså på Ljud fliken.

Datorn är en Dell Dimension 8400. Vilka drivrutiner behöver jag installera för att få grejerna att funka och det viktigaste - hur får jag internet att funka?
Citera
2008-10-10, 22:47
Medlem
sommarlovs avatar
Gå till Dells hemsida och hämta drivisarna!
Eller fortsätt med Linux/GNU.
Citera
2008-10-10, 23:25
Medlem
kimdah2002s avatar
Öhh varför starta en ny tråd när du redan har fått all hjälp du behöver i en annan ?
Citera
2008-10-11, 11:32
Medlem
Om inte diag hittar grejerna så har du kanske inte installerat dom än. Kolla enhetshanteraren och dell.com sen borde det vara löst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in