2008-10-10, 18:01
Medlem
hometownheros avatar
God afton.

Idag när jag skulle sleva igång några dängor i mina lurar så noterade jag att Winamp inte kände av någon musik, precis som om att jag tagit bort alla låtar i playlisten och så verkar även fallet vara, jag har dock inget med det att göra, medvetet anyway.

Min "inbyggda"(?) hårddisk, dvs motsvarigheten till C: även kallad G: på min dator med musik osv har försvunnint spårlöst från Den här datorn. Min externa finns kvar men G: gav sig iväg. Har någon nån aning om hur jag får tillbaka den? Är det möjligt att jag på nått sätt har gömt den eller inaktiverat den på något vis?

Skulle uppskattas starkt om någon visste vad som står på för det fanns en del grejer där så att säga hehehe.

Tack på förhand

PS: Har testat att reboota på någons tips men ingen skillnad. Jag har också kopplat ur hårddisken ett par gånger men det ända jag fick ut av det var ett konstigt klickande ljud i datorn som försvann efter ett par timmar.
Citera
2008-10-10, 18:10
Medlem
tomten_på_loftes avatar
Om det inte var den hdd som du har operativsystemet på så kanske den har krashat?
Citera
2008-10-10, 18:14
Medlem
MysigaBrallors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hometownhero
God afton.

Idag när jag skulle sleva igång några dängor i mina lurar så noterade jag att Winamp inte kände av någon musik, precis som om att jag tagit bort alla låtar i playlisten och så verkar även fallet vara, jag har dock inget med det att göra, medvetet anyway.

Min "inbyggda"(?) hårddisk, dvs motsvarigheten till C: även kallad G: på min dator med musik osv har försvunnint spårlöst från Den här datorn. Min externa finns kvar men G: gav sig iväg. Har någon nån aning om hur jag får tillbaka den? Är det möjligt att jag på nått sätt har gömt den eller inaktiverat den på något vis?

Skulle uppskattas starkt om någon visste vad som står på för det fanns en del grejer där så att säga hehehe.

Tack på förhand

PS: Har testat att reboota på någons tips men ingen skillnad. Jag har också kopplat ur hårddisken ett par gånger men det ända jag fick ut av det var ett konstigt klickande ljud i datorn som försvann efter ett par timmar.

Händer mig ibland, brukar funka med att starta om datorn. Om du redan testat detta, öppna datorn och kolla så alla sladdar sitter i ordentligt. (sladdarna till hårddisken då.)
Citera
2008-10-10, 18:16
Medlem
psychotropics avatar
Kolla i BIOS om dina hårddiskar identifieras korrekt.
Citera
2008-10-10, 18:17
Medlem
hometownheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten_på_lofte
Om det inte var den hdd som du har operativsystemet på så kanske den har krashat?

Det kan nog mycket väl stämma. Det här var alltså motsvarigheten till C:, en av "partitionerna"(?) så att säga. Och om den nu har krashat utan någon vetting anledning vad kan jag då ta mig till? Med tanke på att hårddisken på nåt sätt har med själva datorn att göra eftersom det inte är en extern hårddisk.
Citera
2008-10-10, 18:18
Medlem
hometownheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychotropic
Kolla i BIOS om dina hårddiskar identifieras korrekt.

Hur gör jag detta?
Citera
2008-10-10, 18:22
Medlem
psychotropics avatar
Tryck Delete* vid uppstart. Sedan ser interface ut olika beroende på moderkort. Se din manual.

* delete är det vanligaste, men även F2 och F12 används
Citera
2008-10-10, 21:28
Medlem
hometownheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychotropic
Tryck Delete* vid uppstart. Sedan ser interface ut olika beroende på moderkort. Se din manual.

* delete är det vanligaste, men även F2 och F12 används

Tack för tipset, ska testa detta inom en snar framtid. Vad är det jag ska leta efter dock? Vad är det jag ska hålla ögonen öppna efter så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in