2008-10-10, 14:16
Medlem
Någon som har tips på elbaspaket passande ett barn under 1o år men över 8 år ?

Finns en mängd olika paket men svårt att veta vad som funkar, någon kanske har erfarenhet?
Citera
2008-10-10, 14:31
Medlem
The Meatballs avatar
Har inga råd om vilken bas du skulle köpa, men ett litet tips kan vara att inte köpa en "barnbas", alltså en förminskad så kallad 3/4dels bas. Det gör bara att övergången blir svårare om ungen vill fortsätta spela bas när h*n blir äldre.
Citera
2008-10-10, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whatever125
Någon som har tips på elbaspaket passande ett barn under 1o år men över 8 år ?

Finns en mängd olika paket men svårt att veta vad som funkar, någon kanske har erfarenhet?

Ibanez, men ta ungen med till affären så får han testa och välja själv...jag menar that´s the way it should be, ah, eller?
Citera
2008-10-10, 17:33
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Meatball
Har inga råd om vilken bas du skulle köpa, men ett litet tips kan vara att inte köpa en "barnbas", alltså en förminskad så kallad 3/4dels bas. Det gör bara att övergången blir svårare om ungen vill fortsätta spela bas när h*n blir äldre.

Det är nog väldigt individuellt. Jag spelade ett tag på en trekvartsbas och hade inga som helst problem att gå över till fullstor.
Citera
2008-10-10, 18:20
Medlem
Stackars barn...Låt han/hon iaf börja med gitarr...funkar det inte dock får han/hon göra som vi andra....börja med bas.
Citera
2008-10-10, 19:46
Medlem
Calle221s avatar
Jag känner till en nioårig flicka som är grym på bas, hon spelar på en fullstor fenderbas.

Jag tror att du bara måste välja mellan om du ska ha trekvartsbas eller fullstor, sen är nog ett nybörjarpaket på sin plats. De brukar väl kosta max 1500 spänn för ett kit med bas, förstärkare, sladd, axelrem och kanske en stämapparat eller andra tillbehör.
Citera
2008-10-10, 21:05
Medlem
e-frees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isedor
Stackars barn...Låt han/hon iaf börja med gitarr...funkar det inte dock får han/hon göra som vi andra....börja med bas.

Vad är det för fel på bas? Basister som verkligen kan spela (inte bara följer gitarristen) är ju verkligen coola.
Citera
2008-10-10, 21:52
Medlem
Don Fadäsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e-free
Vad är det för fel på bas? Basister som verkligen kan spela (inte bara följer gitarristen) är ju verkligen coola.
Där har du fel. Bassismen måste stoppas!
Citera
2008-10-10, 21:54
Medlem
Don Fadäsos avatar
Allvarligt talat - jag rekommenderar en mindre bas till en mindre människa. Om barnet sen lyckas växa så kan det vara läge att byta upp sig. Att övergången skulle vara svår är rent trams. Klarar man att lära sig att spela bas så klarar man övergången till ett större instrument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in