2008-10-12, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vidovdan
Märkligt att det ska vara så svårt att gå till google och göra sökningen som jag skrev. Gör man den så hamnar man på flashback, i en annan tråd som just handlar om Ahtisaari och de påstådda mutorna. Gå in där så finns flera hundra inlägg som ni kan roa er med att läsa.

Sammanfattning av den tråden är att BND-rapporten inte publicerats offentligt, men att en bosnisk journalist fick ta del av den via en av sina tyska källor. När rapporten blir offentliggjord lovar jag att starta en tråd om det.

Har ni synpunkter på detta, fortsätt och skriv i tråden som behandlar ämnet.

Haha! Du påstod att den tyska säkerhetstjänsten BND avslöjade att Ahtisaari tagit emot mutor. Men nu skriver du att BND:s rapport inte ens finns ute!

Du menar alltså att en bosnisk journalist "fick ta del av rapporten via en av sina tyska källor" ( ). Låt mig förenkla det hela. En bosnisk journalist fick ta del av en hemlig rapport från den tyska säkerhetstjänsten. Tillåt mig skratta! Haha!

Först skriver du att den tyska säkerhetstjänsten avslöjat detta men i själva verket är det en bosnisk journalist som hävdar detta utan några bevis för om han hade det så skulle den "hemliga rapporten" varit ute. Det komiska är att det inte finns något som säger att uppgifterna är sanna men du utgår från att det verkligen är så.

Då får gärna fortsätta säga att uppgifterna är från den tyska säkerhetstjänsten men vänta gärna tills de har bekräftat det. Du lurar nog inte lika många människor då men jag tror nog det är bäst så...
Senast redigerad av Xplore 2008-10-12 kl. 13:54.
Citera
2008-10-12, 16:43
Medlem
Om mutkolven:
http://politicalmavens.com/index.php...-independence/
http://www.globalresearch.ca/index.p...xt=va&aid=6192
http://byzantinesacredart.com/blog/2...-millions.html
http://www.b92.net/eng/news/politics...0&nav_id=42018

Att rapporten inte finns tillgänglig har sin förklaring i det jag skrev om tidigare i denna tråd...CIA har lagt locket på om allt negativt angående M.A. i utbyte mot att inte röja hans förflutna med afrikanska småpojkar...

M.A. har dessutom sagt att "hela det serbiska folket är skyldiga"...visst råder det delade uppfattningar om denna utsaga på FB, men handen på hjärtat...är det fredspristagarmässigt??
Senast redigerad av presidentbush 2008-10-12 kl. 16:48.
Citera
2008-10-12, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av presidentbush
Om mutkolven:
http://politicalmavens.com/index.php...-independence/
http://byzantinesacredart.com/blog/2...-millions.html
http://www.b92.net/eng/news/politics...0&nav_id=42018

Att rapporten inte finns tillgänglig har sin förklaring i det jag skrev om tidigare i denna tråd...CIA har lagt locket på om allt negativt angående M.A. i utbyte mot att inte röja hans förflutna med afrikanska småpojkar...

M.A. har dessutom sagt att "hela det serbiska folket är skyldiga"...visst råder det delade uppfattningar om denna utsaga på FB, men handen på hjärtat...är det fredspristagarmässigt??

Citat:
Byzantine Blog
Orthodox Journal

Lol. Visst, du kanske borde använda al-qadia.org eller usamabinladen.blogg.af som källor när du diksuterar 9/11
Citera
2008-10-12, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pjanic
Lol. Visst, du kanske borde använda al-qadia.org eller usamabinladen.blogg.af som källor när du diksuterar 9/11

och globalresearch förstås.. jag får 47000 träffar på kombinationen BND och Ahtisaari
Citera
2008-10-12, 17:03
Medlem
Fraternits avatar
Jag såg honom ta emot Dag Hammarskjöldsmedaljen i Uppsala för ett par veckor sedan. Den anslutande föreläsningen bestod väl mest av floskelrapande, och frågestunden en tindrande hyllningskör. I övrigt gav han intrycket av att vara mer politiker än fixare. Kanske för att det var den rollen han för dagen iklätt sig.
Citera
2008-10-12, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av presidentbush
och globalresearch förstås.. jag får 47000 träffar på kombinationen BND och Ahtisaari

Men kom med såna källor istället för serbiska propagandasidor som fortfarande påstår att djuren i Sarajevos zoo matades med serbiska barn...

Och nej, en artikel om hur en serbisk politiker anklagade honom är ingen källa på att han faktist mottog mutor.
Citera
2008-10-12, 19:12
Medlem
Vidovdans avatar
Jag kan rekommendera den här artikeln om utnämningen av Ahtisaari till fredspriset.
Citat:
Ahtisaari is an obedient apparatchik of the global elite class whose job it is to help impose “solutions” decided upfront by his paymasters in Washington, New York and Brussels.
Anledningen till kritiken är framför allt hans "insats" i Kosovo.

Man kan dividera om Ahtisaaris lämplighet hur mycket som helst men faktum är att bevis finns till och med i den här tråden. Om Ahtisaari hade varit objektiv så hade inte albanerna, och endast albanerna, hyllat honom. Titta på tråden så ser ni. Ahtisaaris verkliga uppgift var inte den som FN gav honom. Hans riktiga härskare gav honom en helt annan uppgift, nämligen att skilja Kosovo från Serbien och ge det till albanerna (som redan har ett land, dessutom i direkt angränsning till Kosovo).

Precis som jag skrev innan, om man ska ge priset till de neokonservativas knähundar kan man lika gärna ge det till Saakahsviili nästa år.
Senast redigerad av Vidovdan 2008-10-12 kl. 19:15.
Citera
2008-10-12, 19:43
Medlem
kess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidovdan
Jag kan rekommendera den här artikeln om utnämningen av Ahtisaari till fredspriset.

Anledningen till kritiken är framför allt hans "insats" i Kosovo.

Man kan dividera om Ahtisaaris lämplighet hur mycket som helst men faktum är att bevis finns till och med i den här tråden. Om Ahtisaari hade varit objektiv så hade inte albanerna, och endast albanerna, hyllat honom. Titta på tråden så ser ni. Ahtisaaris verkliga uppgift var inte den som FN gav honom. Hans riktiga härskare gav honom en helt annan uppgift, nämligen att skilja Kosovo från Serbien och ge det till albanerna (som redan har ett land, dessutom i direkt angränsning till Kosovo).

Precis som jag skrev innan, om man ska ge priset till de neokonservativas knähundar kan man lika gärna ge det till Saakahsviili nästa år.

Komiskt nog så är de serberna och endast serberna som gnäller över att Martti Ahtisaari fått priset.

Jag klicka på din länk och de första ja la märke till va detta:

Dvs ännu en serb som klagar
Citera
2008-10-12, 19:50
Medlem
Exorcistens avatar
Att ryssarna inte gillar årets prismottagare är tillräckligt för att övertyga mig om att priset gått till rätt person. Allmänt taget, om man inte vet vad man skall tycka om en sak är det lättast att först vänta på ryssarnas åsikt och sedan tycka tvärtom
Citera
2008-10-12, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kes
Komiskt nog så är de serberna och endast serberna som gnäller över att Martti Ahtisaari fått priset.

Jag klicka på din länk och de första ja la märke till va detta:

Dvs ännu en serb som klagar
Lol

Vidovdan som kämpat så hårt för att hitta en ickeserbisk källa eftersom han inte vill visa var han fick kontonummrena ifrån...
Citera
2008-10-12, 20:17
Medlem
kess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjanic
Lol

Vidovdan som kämpat så hårt för att hitta en ickeserbisk källa eftersom han inte vill visa var han fick kontonummrena ifrån...

Han kommer snart me de gammla vanliga "jag hinner inte eller ja har inte tid med att hitta massa källor till er."

Hur som hällst Ahtisaari förtjänade priset!!
Citera
2008-10-12, 20:30
Medlem
Vidovdans avatar
Personangrepp på mig kommer inte göra Ahtisaari till en värdigare vinnare och erat respektlösa beteende väger inte upp era brist på argument. Det får bara er själva att framstå i dålig dager.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in