2008-10-10, 19:25
Medlem
Kaspersky 0_os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkelöv
Skillnaden är inte minnet jag talar om utan mer i gigaflop, ggdr3 och gddr5 är samma skit annars.

Ett hd 4850 på 1gb är lika bra som ett hd 4850 med 512, du borde läsa på lite mer så hade du vetat det.
Du talar i nattmössan, som vanlig.

GDDR5 är snabbare än GDDR3, det är bara logiskt tänkande! Du kan gå in på Wiki och läsa annars.

Om du har kollat på tester så slår HD 4870X2 GTX 280 i SLI i stora resolutions av en enda anledning: de har 2GB minne som är GDDR5.
Spelar man i 1680x1200 (eller vad det är) så 'vinner' GTX 280 SLI, men kommer man upp i de större upplösningarna så 'vinner' HD 4870X2, och det är endast på grund av dess minnen.

Jag kan inget annat än att säga att 1GB minne samt 512mb inte är det samma. När ett spel börjar dra mer än 512mb så kommer det kortet att 'lagga' (om inte spelet är välkodat samt kan hantera det, isf kommer FPSn sjunka) men kortet med 1GB minne kommer att klara sig.

Äh jag vet inte ens om detta är lönt.. Varje gång jag läser dina inlägg så är det något som är fel.
Senast redigerad av Kaspersky 0_o 2008-10-10 kl. 19:33.
Citera
2008-10-10, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky 0_o
Du talar i nattmössan, som vanlig.

Och du är riktigt naiv och dum som vanligt, lustigkurre!

Citat:
GDDR5 är snabbare än GDDR3, det är bara logiskt tänkande! Du kan gå in på Wiki och läsa annars.

Då säger jag det igen: det gör ingen större skillnad!

Hade HD 4870 haft gddr3 så hade den presterat identiskt till vad den gör idag, jag kan slå vad upp till en miljon kronor att så är fallet lille vän.

Citat:
Om du har kollat på tester så slår HD 4870X2 GTX 280 i SLI i stora resolutions av en enda anledning: de har 2GB minne som är GDDR5.
Spelar man i 1680x1200 (eller vad det är) så 'vinner' GTX 280 SLI, men kommer man upp i de större upplösningarna så 'vinner' HD 4870X2, och det är endast på grund av dess minnen.

Dess 2gb minnen ja de hjälper vid större upplösninar, men knappast för att de är gddr5.

Citat:
Jag kan inget annat än att säga att 1GB minne samt 512mb inte är det samma. När ett spel börjar dra mer än 512mb så kommer det kortet att 'lagga' (om inte spelet är välkodat samt kan hantera det, isf kommer FPSn sjunka) men kortet med 1GB minne kommer att klara sig.

Du är bara en liten nörd som inte vet ett skit om datorer, eller hådvara, var det inte du som rekommenderade Asus P5Q men sedan köpte Gigabyte P45?

Gå tillbaka till WOW och spela istället, eller så kan du testa läsa de reviews där man jämför 4850 512mb versionen med 1GB så ser du att skillnaden är så liten att det inte ens är märkbart.

Citat:
Äh jag vet inte ens om detta är lönt.. Varje gång jag läser dina inlägg så är det något som är fel.

Nej, Det är inte lönt att snacka med folk som vet mycket mer än dig, det är bara lönt att snacka en massa skit utan att kunna backa upp det med källor, samma gäller debatten vi hade mellan asus och gigabyte och då sa du en massa om att gigabyte var ostabilt utan att ha några som helst källor eller bevis.
Citera
2008-10-10, 20:31
Medlem
Kaspersky 0_os avatar
Citat:
Och du är riktigt naiv och dum som vanligt, lustigkurre!

Då säger jag det igen: det gör ingen större skillnad!

Hade HD 4870 haft gddr3 så hade den presterat identiskt till vad den gör idag, jag kan slå vad upp till en miljon kronor att så är fallet lille vän.

Dess 2gb minnen ja de hjälper vid större upplösninar, men knappast för att de är gddr5.

Du är bara en liten nörd som inte vet ett skit om datorer, eller hådvara, var det inte du som rekommenderade Asus P5Q men sedan köpte Gigabyte P45?

Gå tillbaka till WOW och spela istället, eller så kan du testa läsa de reviews där man jämför 4850 512mb versionen med 1GB så ser du att skillnaden är så liten att det inte ens är märkbart.

Nej, Det är inte lönt att snacka med folk som vet mycket mer än dig, det är bara lönt att snacka en massa skit utan att kunna backa upp det med källor, samma gäller debatten vi hade mellan asus och gigabyte och då sa du en massa om att gigabyte var ostabilt utan att ha några som helst källor eller bevis.
Ännu en gång visar du oss att du ännu inte fyllt 18 och har därmed inget rätt att vara på detta forum.

Jag köpte Gigabyte brädan eftersom P5Q inte var i lager, och jag ville ha datorn omgående. Båda brädorna är bra, dock så har P5Q bättre kylning, inget jag brydde mig så mycket om dock.
Citera
2008-10-10, 21:08
Medlem
Talande Huvuds avatar
CoH
1680x1050, Dx9, låg AA

http://data.fuskbugg.se/skalman01/gddr3vsgddr5.png

Finns nog mer och lite bättre info ute, men skillnaden är inte så stor som man skulle tro men ändå märkbar.

PS: Arkelöv, bete dig någorlunda kristet!
Citera
2008-10-10, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ännu en gång visar du oss att du ännu inte fyllt 18 och har därmed inget rätt att vara på detta forum.

Jag köpte Gigabyte brädan eftersom P5Q inte var i lager, och jag ville ha datorn omgående. Båda brädorna är bra, dock så har P5Q bättre kylning, inget jag brydde mig så mycket om dock.

*suck* inget bättre att komma med? Jag är säker på att du sa att gigabyte är dåligt jämfört med asus, inte bara kylningsmässigt.

Kylningen på asus är bara Eye-candy. Folk har haft sora problem med asus brädan men det ignorerar du den är bättre bara för att den är gjord på p45 serien och har större kylning. *facepalm*

Citat:
Ursprungligen postat av Talande Huvud

men skillnaden är inte så stor som man skulle tro men ändå märkbar.

Jag visste att skillnaden endast var 5-10%, men fåntratten ville inte lyssna.
Sorry, var bara tvungen att syna hans bluff.
Senast redigerad av arkelöv 2008-10-10 kl. 22:06.
Citera
2008-10-10, 21:52
Medlem
Citat:
CoH
1680x1050, Dx9, låg AA

Finns nog mer och lite bättre info ute, men skillnaden är inte så stor som man skulle tro men ändå märkbar.

Den där bilden har inget värde alls då den inte säger ett piss om vad som testas. Kan du länka till ett test istället för en skrämdump från Excel.
Citera
2008-10-10, 22:21
Medlem
Talande Huvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zotamedu
Den där bilden har inget värde alls då den inte säger ett piss om vad som testas. Kan du länka till ett test istället för en skrämdump från Excel.

CoH = Company of Heroes.

Learn2Google
Citera
2008-10-10, 22:28
Bannlyst
Citat:
CoH = Company of Heroes.

Learn2Google

Kan du visa källa dock, vill ha det validerat.

Misstror inte dina påståenden, men vill gärna ha den riktiga källan.
Citera
2008-10-10, 22:35
Medlem
Citat:
CoH = Company of Heroes.

Learn2Google
Enligt Sweclockers tester skiljer det ca 20% i CoH och 30% i Crysis.
Det skall vägas mot en prisskillnad på ca 45% och det faktum att pris inte är direkt proportionellt mot prestanda. Den kurvan avtar exponentiellt med ökat pris.

Hela den här diskussionen är helt värdelös.
Citera
2008-10-10, 22:43
Medlem
Talande Huvuds avatar
Citat:
Kan du visa källa dock, vill ha det validerat.

Misstror inte dina påståenden, men vill gärna ha den riktiga källan.

Inte alls pålitlig, men http://www.xtremesystems.org/forums/...=192690&page=4
Citera
2008-10-10, 23:08
Bannlyst
Citat:
Inte alls pålitlig, men http://www.xtremesystems.org/forums/...=192690&page=4

Tack, nu tror jag på dig och på källan. Jag skiter fullständigt i vad sweclockers skriver då de oftast vinklar en massa nyheter.
Citera
2008-10-11, 00:02
Medlem
Citat:
Tack, nu tror jag på dig och på källan. Jag skiter fullständigt i vad sweclockers skriver då de oftast vinklar en massa nyheter.
Så ett test av två killar på ett forum väger tyngre än ett test som redovisat hela testriggen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in